Ikan Berkurangan Dalam Kolam, Agaknya Burung Hantu Datang Memakan Ketika Malam..

Ikan Berkurangan Dalam Kolam, Agaknya Burung Hantu Datang Memakan Ketika Malam..

Ikan Berkurangan Dalam Kolam, Agaknya Burung Hantu Datang Memakan Ketika Malam..

Asalamualaikum semua.

Pagi-pagi Etuza mengetuk pintu maya. Hendak berbicara bisu tetapi bermakna, kerana akan ditatapi oleh jutaan pemggemar laman maya. Etuza tidak perlu risau kerana tetap akan ada insan lain yang akan memberi respond berbicara bisu juga dengan Etuza.

Terbaru ikan-ikan dalam kolam hiasan di laman Etuza, Etuza tengok semakin berkurangan. Tidak pula Etuza nampak ada ikan mati lemas ke, ikan mati beranak ke, ikan mati tersedak makanan ke apa-apa lah langsung tidak ada bekas dan kesan ikan mati dan sebagainya.

Bila melihat ikan-ikan yang besar entah ke mana. Tinggal anak-anak ikan. Kesian pula Etuza kenang ikan yang di bela bertahunan hilang begitu sahaja. Ada hari tu kucing tangkap, tetapi sekali saja lepas tu Etuza pasang jaring. Ada terbaca di laman Nick Nasram katanya burung hantu kala malam datang makan ikan. Iya kah..biar betul. Dan terbaru anak Etuza yang ke empat kata ada burung helang di siang hari hinggap dekat pokok limau dekat kolam ayah katanya. Ya Rabbi...musuh dalam selimut rupanya burung helang dan burung hantu ini. Alamak tidak boleh jadi ni. Kena projek balik pasang jaring. Sedih tul ni....

Kepada anda ini ikan-ikan dalam kolam Etuza..semakin kurang lah...




Share this:

Enter your email address to get update from Etuza.

7 ulasan

Sayangnya kan cikgu, bila ikan yang dibela hilang mcm tu je.. kena la juga tu pasang jaringnya..

Aduh... kesian pun ye juga kan. Pandai pulak dia pilih yg besar.
Tapi yg pasti memang sayanglah sebab dah besar-besar
Cantiklah ikan-ikan yg cikgu bela. Kakak suka tengok.

Makan besar lah si owl tu kan...hihi..
Ikan tu boleh goreng lagi sedap..hihi

Sayangnya.. kalau saya pasti sedih & kecewa..

Banyak nya ikan ..kalau dekat leh masuk mintak sekor...huhu

Tangkap burung helang dan hantu tu cikgu etuza. Nanti boleh pelihara di halaman..

ikan cantik dan besar..betul ke burung hantu yg datang serang atau kucing

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.

Google+ Followers

Label

Ucapan (430) Ceritaku (417) Berita (380) Agama (363) Dunia Blog (326) Promosi. (300) Doa (292) Tips Blog (265) Info Lelaki (264) Pengalaman (234) Anak (210) Nasihat (205) Pendidikan (200) Rasa Bahagia (181) Kasih sayang (178) Berita Keningau (167) Hadiah (148) Pelancongan (129) Gambar (120) Alam Semulajadi (116) Ekonomi (102) Segmen (101) Sejarah (101) Keluarga (83) Tentang lelaki (72) kesihatan (70) Blog (62) Isu Semasa (57) Cinta (55) Rumah tangga (52) Tumbuhan (51) Bunga (42) Resipi (41) Cari Makan (37) Motivasi (35) Nilai Moral (34) Budaya (31) Award (30) Herba (29) Sajak (28) Sahabat Blog (27) Harijadi (25) Percutian (25) Masyarakat (22) Haiwan (21) Promosi Nuffnang (20) Rasullah SAW (20) Kucing (19) Perkahwinan (19) Tips (19) Seni (18) Artis (17) Sukan (17) Sekolah (11) Petua (10) Iklan (9) Kalender (9) Bulat (8) Majlis Kahwin (8) Lanskap (7) Lirik Lagu (7) Hari Jumaat (6) Kuiz (6) Politik (6) Ikan (5) Pantun Melayu (5) Elken (4) Grafik (3) Jantung (3) Pertunangan (3) Anak Buah (2) Banjir (2) Buah (2) Takziah (2) Makanan (1) Restoran (1) a (1)
Copyright © 2015. ETUZA - All Rights Reserved
Template Created by Kompi Ajaib Proudly powered by Blogger