mknace unlimited ( Blog Versi Pendidikan Terbaik )

mknace unlimited ( Blog Versi Pendidikan Terbaik )( Terima Kasih Blogger Muhammad Khairul Nizam )
Best Blog Versi Pendidikan  Mknace Unlimited..


Asalamualaikum & Salam Sejahtera.

Anda klik banner ini..inshaAllah akan jumpa blog versi pendidikan ini..segalanya ada di sana...apa lagi klik cepat ya.

Etuza amat bersyukur kepada Allah kerana menemui blog Versi Pendidikan milik Mohammad Khairul Nizam ( jika tidak silap) yang memuatkan berbagai informasi terbaru dalam keperluan para pendidik yakni guru dalam menyiapkan RPT, RPH dan ABM serta Fail guru yang sepatut disiapkan sebelum balik mengajar di sekolah.

Persediaan Seorang Cikgu.

1. RPT ( Rancangan Pengajaran Tahunan )2. RPH ( Rancangan Pengajaran Harian )3. Fail Guru ( Folio Lengkap Dokumen RPT,RPH dan sebagainya )4. ABM ( Alat bantu mengajar )

Kepada cikgu seperti Etuza dan yang lainnya dah siap ke semua keperluan itu. Jika belum ha cepat-cepat anda klik laman yang Etuza maksudkan, segalanya ada di sana. Dan kemungkinan semua guru kena online rekod mengajar harian. Sebab saya tengok ada dah folder eRPH yang ada dalam laman blog mknace unlimited ini. Best pula try semalam buat RPH. Menarik cepat dan pantas. namun kena guna online dan kena tahu guna komputer ( IT) jika tidak bagaimana anda hendak buat RPH online. Cuma itu saja lah memang tiap perkara yang baik itu ada saja protes ada kenyataan tidak bersetuju. Jadi Etuza buat kesimpulan RPH buat cara manual seperti tahun lalu masih diguna pakai dan usah risau sangat lah. Nanti anda stress kan.

Baik lah kenapa perlu sediakan semua khasnya Fail Guru RPT dan RPH pada minggu pertama persekolahan. Memang itu wajib sebagaimana arahan KPM dan pihak sekolah telah diarahkan sejak awal. Keduanya pada minggu pertama akan ada pemantau dari PPD Daerah masing-masing akan membuat penyeliaan khasnya perjalanan P&P pada hari pertama persekolahan. Ha awak cikgu ke? Jangan berlengah ya...tu dia cabarannya. Kena berhempas pulas lah buat. Etuza dan 90% siap. Etuza buat  ja RPH ikut versi pilihan Muhammad Khairul Nizam kan mudah. Dah di mudahkan..jadi kita tambah mudahkan itu lah namanya MAHMUDAH. Terima kasih Muhammad Khairul Nizam, semoga Allah berikan pahala untuk kehidupan mu ya. Amin. Bye nak hantar anak ke asrama lepas ni. Huuu!! mulai dah kesibukan kita semua.

Catat Ulasan

14 Ulasan

  1. ASSALAM KALAU ADA BLOG YG BOLEH DIRUJUK TNTG KERJAYA KITA TENTU LBH MEMUDAHKAN...
    HRP CIKGU DH TERIMA EMEL KAK..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wasalam ..ya dah baca..terima kasih sangat senang hati...

      Padam
  2. Blog mknace sangat bermanfaat untuk para cikgu disekolah..
    salam kenal kak

    BalasPadam
  3. harap cikgu akan terus menjalankan tugas dengan ikhlas demi anak bangsa kita.

    imej guru sekarang ini agak kurang dihormati, tak seperti guru semasa saya sekolah rendah dulu...

    BalasPadam
  4. Selamat kembali bertugas cikgu. Slmt thn baru 2016

    BalasPadam
  5. Selamat bertugas semula cikgu etuza....

    BalasPadam
  6. Nampaknya awal-awal lagi sudah sibuk kan cikgu etuza..:(

    BalasPadam
  7. blog tu khas untk cikgu2 ke? x sempat nak terjah

    BalasPadam
  8. Nampaknya mcm tak sabar jer cikgu nak memulakan tugas ni....semua persediaan dah hampir selesai....Tahniah cikgu!

    BalasPadam

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.