Usah Bersedih, Zikir Harian,Muhasabah Diri,Cinta Abadi, Maafkan Semua Orang

Usah Bersedih, Zikir Harian,Muhasabah Diri,Cinta Abadi, Maafkan Semua Orang

Imej dapat dari watsup..hari2 dapat gambar...


Asalamualaikum semuanya.

Sebenarnya kita kaya dengan ilmu, kaya idea dan kaya bahan bacaan di alam legar maya udara. Kenapa kita katakan kita kaya ilmu kaya idea. Mudah sahaja iaitu:-

1. Hari-hari dapat ilmu di whatsupp - ambil lah yang baik- baik. Gambar yang tak molek jadikan sempadan, ambil iktibar. Cari muhasabah diri apabila ada kata motivasi dalam group whatsupp.

2. Klik ke blog teman-teman maya - Baca dan fahami mesej entri teman maya. Usah lah serius sangat hingga cari kelemahan entri di laman teman maya. Kita semua ada blog bebas hendak letak apa sahaja. Buat entri orignal anda. Meniru entri yang baik masih boleh tetapi olah sebaik daya usaha anda. 

3. Kita ada telegram - Lambakan imej begitu banyak. Klik saja mana satu ,pilih kata-kata hikmah, dakwah dan sebagainya . Anda boleh lakukannya.

4. Pengalaman masa lalu melalui pelancongan ( travel ) ke mana-mana. begitu banyak bayangan ilmu lalu mencurah lah idea dari khazana pemikiran kita. 

Zahirkan yang baik, baiklah penerimaan, usah sekali mencari kelemahan orang lain. Tetapi kita perbaiki dan memperbaiki apa juga kelemahan yang kita ada. Sesungguhnya kita tidak pernah akan sempurna. Pasti ada kesilapan dalam kehidupan kita. Selalu berfikiran positif pasti membawa cara berfikir semurni - murninya. Amalkan nilai moral yang tinggi. Pasti bahagia kehidupan kita.

Koleksi  Banner Karya Cipta - Etuza- Kita ambil hikmah disebalik banner ini.Jemput Zikir bersama.




Catat Ulasan

9 Ulasan

  1. assalam...menafaatkan siber alam maya sebaiknya pilih yg positif saja...berselawat bertasbih bertakbir, berzikir selalu...tenang jiwa.

    BalasPadam
  2. terima kasih atas perkongsian ini cikgu etuza...

    BalasPadam
  3. jika sedih maka kena berzikir, kerana dengan mengingati Allah hati menjadi tenang

    BalasPadam
  4. Betul tu cikgu..mana yang baik kuta kongsi bersama :-))

    BalasPadam
  5. Terima kasih di perkongsian ini..

    BalasPadam
  6. salam cikgu terima kasih atas perkongsiaan ini

    BalasPadam
  7. Allah temapat meminta ,
    mengingati Allah hati akan tenang

    BalasPadam

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.