Ucapan Selamat hari Natal 2015 & Tahun Baru 2016 Oleh Perdana Menteri Malaysia

Ucapan  Selamat Hari Natal & Tahun Baru Oleh Perdana Menteri Malaysia


Asalamualaikum & Salam 1 Malaysia

Menonton TV sebentar tadi Perdana Menteri Malaysia Datuk Seri Najib Tun Razak, membuat pengumuman ucapan Selamat Menyambut Hari Natal 2015 dan Selamat Menyambut Tahun Baru 2016 kepada seluruh rakyat yang menyambut Hari Natal dan semua rakyat Malaysia yang menyambut ketibaan Tahun 2016.

Datuk Najib Tun Razak, meminta rakyat Malaysia agar saling menghormati perayaan di Malaysia  dan mengekalkan perpaduan kaum. 

Admin Blog Etuza Warna-Warna Kehidupan

Etuza juga mengambil kesempatan mengucapkan semoga Rakyat Malaysia yang menyambut hari Natal 25hb Disember 2015, bergembira dan bahagia dengan keluarga masing-masing ketika menyambut hari Natal anda. Sebanrnya perayaan Natal seperti juga perayaan lain yang dianuti oleh agama lain, iaitu antaranya dirayakan bersama keluarga masing-masing. Sesungguhnya setiap agama mendidik kita agar saling menghormati dan mematuhi tiap larangan agama. Agama itu adalah pegangan hidup oleh individu menurut kepercayaan masing-masing.

Etuza juga mengucapkan Semoga Bahagia dan Gembira teman blog yang merayakan hari Natal. Raikanlah hari Natal anda dengan perasaan gembira ketika bersama saudara dan sanak saudara. Teringat pula Etuza ketika pergi ke Tenom Sabah pada 22hb Disember 2015, ternampak satu kenyataan pada sebuah kereta iaitu "NALAN-NALAN NAKAP AKAN" Etuza cuba ertikan iaitu " JALAN-JALAN CARI MAKAN" Ha ini lah masa jalan-jalan cari makan di rumah terbuka Hari Natal. Betulkan....

Klik SINI dan SINI Tahniah diucapkan kepada yang diijabkabul. Semoga berbahagia hendaknya. 

Selamat malam, jumpa lagi esok.Bye2.

Catat Ulasan

6 Ulasan

  1. Malam tadi tengok berita TV tentang perayaan hari Natal yg begitu meriah di Palestin. Presiden Palestin, Mahmud Abbas juga pergi meraikan hari Natal berdekatan sebuah gereja yg dihias indah..
    Indahnya hidup jika kita bertoleransi dan menghormati agama lain..

    BalasPadam
  2. Salam sejahtera dan selamat tahun baru diucapkan kepada saudara/i sekalian.

    BalasPadam
  3. Seharusnya setiap rakyat malaysia bersatu padu walau berbeza kepercayaan dan agama..

    BalasPadam
  4. Uniknya Malaysia bila kita boleh mengamalkan kefahaman agama masing-masing walaupun Islam merupakan agama rasmi negara. Yang penting saling hormat menghormati antara satu sama lain

    BalasPadam

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.