Tetap Membeli Produk Buatan Malaysia Sebagai Sokongan

Tetap Membeli Produk Buatan Malaysia Sebagai Sokongan


Asalamualaikum semua.

Pada hari khamis yang lalu bersamaan 17hb Disember 2015, Etuza dan isteri bersiaran ke Syarikat Produa Cawangan Keningau. Dekat cawangan Produa ini ada bank baru di Keningau iaitu bnk RHB Bank Sdn. Berhad. 

Selepas membuat perbincangan tentang kereta AXZIA, Etuza bawalah isteri ke satu restoran berdepan dengan Hotel Sento pula. Dalam melalui barisan bangunan sepanjang ke restoran  Al Fath, ternampak satu ruang kedai kecil yang kelihatan penuh sesak dengan jualan produk. Kami masuk ke dalam kedai tersebut, ternyata kedai kecil ini menjual berbagai produk Kesihatan dan Kecantikan buatan Malaysia. Antara yang ada dalam rak jualan ialah produk Pamoga dan D'Puteh produk keluaran Datuk Seri Vida. Memang banyak lah produk dari berbagai brand. 

Dalam bab membuat pilihan Etuza tidak berapa mengetahui kualiti dan khasiat produk tersebut. Tetapi isteri Etuza berminat hendak membeli Minyak Zaiton dan produk minuman Hi Goat ( Susu Kambing ). Etuza tidak melarang, bagus juga mama membeli produk kesihatan buatan Malaysia. Kalau bukan kita yang membeli siapa lagi.


Etuza belum pernah membeli pamoga ini..agaknya bagus kan..
Mama tengah buat pembayaran, 
ambil gambar kenangan ...kalau bagus produk ni
pasti akan datang ke sini juga ...

Catat Ulasan

6 Ulasan

  1. prodduk ni bagus juga cikgu kak pun amalkannya dulu.

    BalasPadam
  2. sokonglah barangan tempatan kan cikgu... :D

    BalasPadam
  3. salam,
    terlalu banayak produk kesihatan buatan malaysia sekarang, cuma kita perl bijak memilih :)

    BalasPadam
  4. Belilah barangan Buatan Malaysia. Produk kesihatan dan kecantikan buatan Malaysia pun setanding dengan produk luar

    BalasPadam
  5. Sokonglah pembelian barangan buatan Malaysia...

    BalasPadam

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.