Resipi Soto Ayam Orang Kampung

Resipi Soto Ayam Orang Kampung

Resipi Soto Ayam Orang Kampung

Resipi Soto ayam orang kampung ..sedap juga ..
Bahan-Bahan Soto Ayam Orang Kampung

Bahan A ( Rempah Sup)

1. 1 Ekor Ayam segar ambil isinya di rebus- setelah masak toskan dan ambil isi ayam rebus
( dipotong kecil ikut saiz anda )
2. 6 biji buah pelaga
3. 2 potong kayu manis
4. 3 batang serai diketuk
5. 2 buku halia diketuk 
7. 2 kuntum bunga lawang
8. Garam secukup rasa 
9. 2 sudu pati ayam.

Bahan B 


1. 2 bungkus mee hon - direbus
2. 1 bungkus taugeh - direbus
3. Limau nipis
4. lada padi ( digiling)
5. Bawang goreng
6. Hirisan timun
7. Kicap pekat
8. Serbuk lada sula
9. Daun ketumbar / daun sup 
10. Daun bawang

Cara Penyediaannya 

Setelah semua rempah sup siap masak, aroma sudah naik.Sediakan mee hon rebus ke dalam mangkuk serta semua ramuan yang disediakan. Ambil rempah sup dan letaklah lada padi, bawang goreng, kicap pekat, perahan limau nipis dan gaulkan. Gaulkan hingga sebati barulah anda mulakan dengan doa makan dan nikmatilah rasa soto ayam orang kampung ini. Happppy day hari ini.

Share this:

Enter your email address to get update from Etuza.

12 ulasan

assalam...wah sedapnya ok juga kalau dimasak utk mkn thari ni...

dh lma xmkn soto....sedapnyerrr hihih

saya boleh baca jer... takde sapa nak buatkan untuk saya.

saya cuma reti goreng telor dan masak megi jer...

menarik je...penah makan soto sabah je...

cikgu ni detail pemenang....
cikgu tak bagi no phone..jadi cik akak bagi sini je...
mohon cikgu inform cik akak balik kalau dah bayar...

Nomber peserta : 02
Prabayar telco : DIGI
link url giveaway : http://blogashalya.blogspot.my/2015/12/mini-giveaway-saya-nak-topup.html

Menarik resepi ni..boleh cuba la nanti

Cikgu..

Salah satunya sebab saya malas ke sini selain sibuk, asyik nak komen jer 'kerojer'nya..

**Direbut @ direbus?? hi3

Sedapnya Cikgu soto tu..

Gayanya esok saya nak masak sotolah pula, bawa bekal ke pejabat, lama tak makan..

salam , sedap , pasti mama yang masakkan

soto mmg feveret saya cuma cara penyediaan tu berbeza sikit ... hehehee

Hari ini masak soto tapi menggunakan nasi impit, feveret Alya

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.

Google+ Followers

Label

Ucapan (430) Ceritaku (417) Berita (380) Agama (363) Dunia Blog (326) Promosi. (300) Doa (292) Tips Blog (265) Info Lelaki (264) Pengalaman (234) Anak (210) Nasihat (205) Pendidikan (200) Rasa Bahagia (181) Kasih sayang (178) Berita Keningau (167) Hadiah (148) Pelancongan (129) Gambar (120) Alam Semulajadi (116) Ekonomi (102) Segmen (101) Sejarah (101) Keluarga (83) Tentang lelaki (72) kesihatan (70) Blog (62) Isu Semasa (57) Cinta (55) Rumah tangga (52) Tumbuhan (51) Bunga (42) Resipi (41) Cari Makan (37) Motivasi (35) Nilai Moral (34) Budaya (31) Award (30) Herba (29) Sajak (28) Sahabat Blog (27) Harijadi (25) Percutian (25) Masyarakat (22) Haiwan (21) Promosi Nuffnang (20) Rasullah SAW (20) Kucing (19) Perkahwinan (19) Tips (19) Seni (18) Artis (17) Sukan (17) Sekolah (11) Petua (10) Iklan (9) Kalender (9) Bulat (8) Majlis Kahwin (8) Lanskap (7) Lirik Lagu (7) Hari Jumaat (6) Kuiz (6) Politik (6) Ikan (5) Pantun Melayu (5) Elken (4) Grafik (3) Jantung (3) Pertunangan (3) Anak Buah (2) Banjir (2) Buah (2) Takziah (2) Makanan (1) Restoran (1) a (1)
Copyright © 2015. ETUZA - All Rights Reserved
Template Created by Kompi Ajaib Proudly powered by Blogger