Rajin Promosikan Blog Anda

Rajin Promosikan Blog Anda

Buatlah usaha promosikan blog anda!

Asalamualaikum semua. Alhamdulillah idea datang lagi, idea yang baik itu dariNya dan apa juga kelemahan adalah dari diri Etuza.

Rajin Promosi Blog.

Anda memiliki entri di blog yang menarik, tetapi anda tidak mempromosikannya, jadi tidak ada sesiapa yang tahu bahawa entri anda adalah entri yang menarik. Sudah pasti tiada sesiapa yang berkunjung ke blog anda jika tidak ada yang tahu. ( Sumber dari buku rujukan Panduan Pemula Blogspot )- Sedih lah jika sebegini. 

Beberapa pengunjung pasti boleh datang dengan sendirinya melalui mesin pencarian Google, yahoo, Bing atau sebagainya. Namun, hal itu jika blog telah dikesan secara baik. Beberapa blog yang masih tergolong baharu mungkin tidak dapat dikesan oleh mesin pencari atau berada pada urutan yang jauh. Hal ini adalah hal yang sangat wajar.Oleh itu, sama ada telah dikesan mesin pencari atau belum , akan lebih baik lagi jika sebagai blogger anda sendiri rajin untuk mempromosikan blog anda. 

Nampak kah anda pada ayat bolt font maron itu. Ayat itu bukan Etuza buat tetapi ayat itu Etuza tulis dari buku sumber panduan Blogspot. Lalu Etuza applikasikan untuk mempromosikan blog menerusi ruangan komentar pada tiap blog. Etuza tidak kisah sangat walaupun komen Etuza dipandang dingin oleh ramai blogger. Tidak apa, sebab dengan tindakan itu ada juga yang drop komen dan membaca enrti Etuza. Bermakna dalam hal promosikan blog  yang baru atau blog lama harus dititik beratkan promosi blog melalui komentar. Tindakan mempromosikan akan cepatkan blog kita dikenali ramai.

Sebelum menutup tirai entri malam ini. Etuza hendak ucapkan TERIMA KASIH BANYAK-BANYAK kepada ramai blogger yang sudi drop komentar di laman blog Etuza. Pasti blog yang lama dan baru akan Etuza terjah juga. Sabar dan tunggu kehadiran Etuza. 


Catat Ulasan

17 Ulasan

  1. Saya mempromosi blog dengan blogwalking sejak 3 tahun yang lepas..

    BalasPadam
  2. Cikgu memang rajin promosikan blog, lainlah saya, udah le suam2 kuku, langsung xder inisiatif untuk promosikan blog sendiri, lagipun ia hanya catatan personal, biarlah..

    Mula2 dulu gigih bw tapi makin lama sudah berkurangan kecuali di laman ini, wajib baca setiap catatan Cikgu.

    BalasPadam
  3. kalau mcm tu sy nak promosikan blog saya kat sini.. baru nak merangkak , hihi..

    http://bysahz.blogspot.my

    BalasPadam
  4. Blogwalking adalah salah satu cara yang sangat berkesan untuk promosi blog

    BalasPadam
  5. BW adalah salah satu cara promosi blog..

    BalasPadam
  6. ha'ah..saya setuju..blogwalking cara paling mudah untuk promosi blog...
    jemput singgah ke blog saya juga...
    ^_^

    BalasPadam
  7. Wah terbaiklah cikgu. terima kasih untuk perkongsian ini :)

    BalasPadam
  8. dulu saja saya rajin promosi blog dengan blogwalking. skarang semakin malas..

    BalasPadam
  9. Entri cikgu ni buat saya rasa rajin untuk BW hihi

    BalasPadam
  10. Walhal blogwalking adalah cara mempromosikan blog yang paling mudah, cuma kena rajin..:)

    BalasPadam
  11. salam , saya sejak akhir2 ni nak uodate blog pon tak sempat usahkan bw , insyaAllah ada masa akan terjah

    BalasPadam
  12. jemput singgah Blog BZ... www.bondezaidalifah.com

    BalasPadam

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.