Larangan Memetik Bunga Di Taman Pertanian Sabah ( Tenom )#6

Larangan Memetik Bunga Di Taman Pertanian Sabah ( Tenom )#6

Larangan Memetik Bunga Di Taman Pertanian Sabah ( Tenom )#6

Katanya tak sabar nak petik bunga..alamak! habislah kena sound!..
Cek dulu CCTV....
Asalamualaikum teman mayaku.

Larangan Petik Bunga Di Taman Pertanian Sabah.

Nampaknya harapan untuk membeli benih bunga di Taman Pertanian Sabah, Tenom tinggal harapan sahaja. TPST ini suatu masa dahulu pernah ke sini dan masa tu ada jualan anak benih bunga oleh pegawai di TPST ini. Itulah antara impian mama ke TPST ini. Nampaknya tiada pula anak benih bunga di jula pada masa kami melawat ke TPST pada 22 Disember lalu.

Awal-awal kena sound, DI LARANG MEMETIK BUNGA. Amaran keras hingga kena pangkah lagi. Gerun betullah nampak amaran keras ini. Tetapi apa yang melucukan ialah keinginan mama untuk memetik bunga yang ada di hadapan mama duduk itu. Katanya nak petik satu pun cukuplah, nak buat benih bunga ini. Cantik sangat lah tu ya sampai nak duduk bergaya sakan.Rupanya petik bunga, nak juga petik bunga. Alamak..habislah..mujur tidak kena siren . Dapat jugalah mama memetik dua tiga jenis bunga merayap ni, rasanya bunga jenis ini sekarang meletup lah ramai yang menyukai bunga ini. Sebab penuh watsup Etuza kena tag imej bunga jenis ini. Geng blogger wanita ada tak memiliki bunga ini. Di laman Etuza baru tanam lah. Senang ja tanam bunga ini. tanam guna batang sahaja. Batang pun lembut dan mudah berakar. 

Baiklah jemput lihat gambar-gambar dapatan Etuza di TPST ini. Menarik juga kelihatannya. Dalam gambar jarang kelihatan Afif ( anak ke 3 lelaki Etuza) tak minat diambil gambar. Etuza faham..tak paksa sebab itu hak dia, apapun kadang perlu gambar beramai-ramai, sedih juga jika ada yang tidak bekerjasama. Apapun itulah Afif tidak suka bergambar sangat. Walhal masa kanak-kanak dahulu dialah raja klik, sampai full memori  kamera Etuza. Hahaha...biasalah kanak-kanak emosi lain remaja lain tu.

Etuza pula teruja dekat dengan Dinosaur
masa ni anak-anak dah penat dan kepanasan..

Gambar Etuza yang ini irfan main rambang ja klik..
dah puas ambil gambar Irfan pula kena kan Etuza..ok lah kongsi
masa ni tunggu mama bagi juadah..hahaha nak di layan juga tau!..
so duduk rapi ..tiba2 kena klik..his!!!
Tidak tahu lah apa nama buah ni..aroma pun kurang
enaklah di hidu..lama2 pedih hidung pekat sangat aromanya..
Boleh makan ke tak tahu..Semua pelawat seorang pun tak
bertanya sesama..just klik2 gambar ..luculah...

Pesan: Mohon maaf atas typo. Akan kembali ke entri itu dan baiki ejaan. Mohon usah rasa jelik ya. Biasalah manusia yang ada saja kelemahan diri.Tahnia blogger yang ejaan perfect dalam tiap entri. Namun tidak dinafikan ada juga blogger lain yang ada typo. Tak apa Etuza tidak perlu sebut nama sebab typo terbanyak dalam entri Etuza. Maafkan saya ya... 

Share this:

Enter your email address to get update from Etuza.

14 ulasan

Saya ke tu yg banyak typo?? sakitnya tuh di sini.. ha3

Dainosor = dinasour

Ada lagi nak komennya, jangan marah...

Bab2 bergambar ni, sama juga dengan anak2 kami, semua ngelat, kecewa abis jika nak wat kenangan kecuali Alya, dia masih boleh diletur walapun kadang2 moodnya ke laut.

Baru nak tegur mama tadi ala2 wanita melayu terakhir, rupa2nya ada udang di sebalik batu..

Blog Umi jaranga da typo..Etuza ada membaca di blog hebat dari blog kita ni..ada gak typo. Sebenarnya typo ni ada beza dengan memang tak tahu eja..hahaha etuza ada tak tahu ejaan..saya akuinya. Asal sebut macam bunyi lantak eja hahaha salah pula. Eja salah ada saya ni Umi. blog Umi bagus jarang ada ejaan salam ..terima kasih ya Umi Alya tegur dapat naikkan pengetahuan ejaan..

Rupanya anak2 remaja ni gitu kan Umi..tak apa, Etuza ada kamera ..jika tak diguna akan rosak ..selagi elok baik guna banyak kali..tak menyesal kan.Lebih2 lagi melawatv tempat menarik ..tak payahlah malu nak klik2 gambar..

hahaha begitu gayanya tu..naik kereta alamak dah petik tu ..haha..dah tanam pun bunga tu nanti kembang bagi tengok gambar ya..hehehe

bunga apa tu cikgu? anak cikgu segan kot gambar keluar blog, ramai yang puji hensem..hehe

Salam cikgu maknanya mereka betul betul jaga taman ni kan

bab bergambar ni saya akui, adik saya macam anak cikgu la, mengelak habis kalau bergambar

Biasalah typo cikgu..yan pun kadang ada typo juga..

Blog yan banyak juga bahasa pasar cikgu...:-))

Dah dilarang nak juga dipetik.. hehe.. bunga cantik macam tu aiza pun rasa geram nak memetiknya..

Bergaya sakan Etuza bergambar ye.

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.

Google+ Followers

Label

Ucapan (430) Ceritaku (417) Berita (380) Agama (363) Dunia Blog (326) Promosi. (300) Doa (292) Tips Blog (265) Info Lelaki (264) Pengalaman (234) Anak (210) Nasihat (205) Pendidikan (200) Rasa Bahagia (181) Kasih sayang (178) Berita Keningau (167) Hadiah (148) Pelancongan (129) Gambar (120) Alam Semulajadi (116) Ekonomi (102) Segmen (101) Sejarah (101) Keluarga (83) Tentang lelaki (72) kesihatan (70) Blog (62) Isu Semasa (57) Cinta (55) Rumah tangga (52) Tumbuhan (51) Bunga (42) Resipi (41) Cari Makan (37) Motivasi (35) Nilai Moral (34) Budaya (31) Award (30) Herba (29) Sajak (28) Sahabat Blog (27) Harijadi (25) Percutian (25) Masyarakat (22) Haiwan (21) Promosi Nuffnang (20) Rasullah SAW (20) Kucing (19) Perkahwinan (19) Tips (19) Seni (18) Artis (17) Sukan (17) Sekolah (11) Petua (10) Iklan (9) Kalender (9) Bulat (8) Majlis Kahwin (8) Lanskap (7) Lirik Lagu (7) Hari Jumaat (6) Kuiz (6) Politik (6) Ikan (5) Pantun Melayu (5) Elken (4) Grafik (3) Jantung (3) Pertunangan (3) Anak Buah (2) Banjir (2) Buah (2) Takziah (2) Makanan (1) Restoran (1) a (1)
Copyright © 2015. ETUZA - All Rights Reserved
Template Created by Kompi Ajaib Proudly powered by Blogger