Bila Haram Hukum Dosa - Ustaz Azhar Idrus

Bila Haram Hukum Dosa - Ustaz Azhar Idrus

Bila Haram Hukum Dosa - Ustaz Azhar Idrus

Nasihat yang bagus buat LELAKI

HARAM jika jadikan WANITA kekasih tetapi tiada niat untuk nikahinya...Jangan cuba jatuh dosa
Teringat drama bertajuk " LELAKI TERHANGAT DI PASARAN " Anda ingat bagus lah, lelaki dah kahwin ada anak dua. Berangan nak berkasih tiga wanita lawa dalam drama itu. Habis kena belasah secara rohaniah - fizikal. Kerja dia pun hancur, kerana tiga gadis dalam drama itu rosakan projek dia dalam komputer.( waduh!!!)

Tertanya pula dalam hati..

 ( Kita ok..tetapi bagaimana yang tiada line nak baca ya, bagaimana hendak beri mereka informasi seperti infor Ustaz Azhar Idrus ini )

Didikan agama kena dalami. InshaAllah

Share this:

Enter your email address to get update from Etuza.

15 ulasan

betul betul betul.....

Dasyat woooooooooooo Cikgu, sepagi ni dah 2 entri ke udara, gamaknya nak sampai ke detik jam 12malam, ada 10 entri lagi? "tak terkejor yop..."

Jangan main kan perasaan wanita...Terbaik nasihat ni kan Umi

hahaha...lepas ni ada tugasan di luar. Sambil cari bahan untuk blog juga..keluar nak tunaikan tanggungjawab kepada ibubapa

salam cikgu pesanan yang bagus untuk semua

wanita dihormati dikasehi, disayangi dicintai bukan merosakan rohani n jasmaninya dosa tu.

Bukan saja lelaki tak patut mainkan perasaan wanita, wanita juga sama tak patut mainkan perasaan lelaki. Dulu lelaki saja yang ramai curang tapi saya baca baru-baru ini di Singapura perangkaan menunjukkan lebih ramai perempuan yang curang berbanding lelaki....

Betul tu...
Wanita seumpama ibu...
Hargai jangan disakiti

peringatan yang baik untuk para lelaki..kaum wanita pun kena pandai menjaga diri

Peringatan bukan sahaja untuk lelaki tetapi juga untuk wanita..yang penting jangan mainkan perasaan orang lain

Error.. Jam 12 t/malam...

Peringatan untuk wanita sebenarnya, sebab lelaki boleh pasang empat kan cikgu etuza..:(

Peringatan yang baik.

Amboiiii JR, gigih mengata kaum kami..

Peringatan yang bagus.. semoga menjadi peringatan bersama..

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.

Google+ Followers

Label

Ucapan (432) Ceritaku (417) Berita (380) Agama (366) Dunia Blog (326) Promosi. (300) Doa (293) Info Lelaki (265) Tips Blog (265) Pengalaman (234) Anak (211) Nasihat (205) Pendidikan (201) Rasa Bahagia (182) Kasih sayang (178) Berita Keningau (169) Hadiah (149) Pelancongan (129) Gambar (120) Alam Semulajadi (116) Ekonomi (102) Segmen (101) Sejarah (101) Keluarga (83) Tentang lelaki (72) kesihatan (70) Blog (62) Isu Semasa (57) Cinta (55) Rumah tangga (52) Tumbuhan (51) Bunga (42) Resipi (41) Cari Makan (37) Motivasi (35) Nilai Moral (34) Budaya (31) Award (30) Herba (29) Sajak (28) Sahabat Blog (27) Harijadi (25) Percutian (25) Masyarakat (22) Haiwan (21) Promosi Nuffnang (20) Rasullah SAW (20) Kucing (19) Perkahwinan (19) Tips (19) Seni (18) Artis (17) Sukan (17) Sekolah (11) Petua (10) Iklan (9) Kalender (9) Bulat (8) Majlis Kahwin (8) Lanskap (7) Lirik Lagu (7) Hari Jumaat (6) Kuiz (6) Politik (6) Ikan (5) Pantun Melayu (5) Elken (4) Grafik (3) Jantung (3) Pertunangan (3) Anak Buah (2) Banjir (2) Buah (2) Takziah (2) Hari Raya (1) Makanan (1) Restoran (1) a (1)
Copyright © 2015. ETUZA - All Rights Reserved
Template Created by Kompi Ajaib Proudly powered by Blogger