Bantuan RM 500 Mangsa Banjir Di Melaka

Bantuan RM 500 Mangsa Banjir Di Melaka 

( Banjir di Melaka, Johor dan Selangor - Banyakkan Bersabar Atas UjianNya Ini )
Banyakkan  bersabar kepada mangsa banjir di Melaka..
Tiap yang berlaku  itu ada hikmah dan allah gantikan
dengan yang lebih baik..
Asalamualaikum & Salam Sehati Sejiwa.

Berita banjir di Melaka dan Johor hari ini, lalu Etuza klik infor banjir di Melaka sejujurs mendengar berita ini di TV. Dua hari yang lalu di Keningau hujan dari petang hingga ke pagi dan berlarutan hingga jam 9.00 pagi. 

Etuza mulai risau dan berdoa kepadaNya. Bagitahu juga anak-anak agar berdoa bersama, memohon agar Allah jauhkan bala bencana. Tempat tinggal Etuza walau di tempat yang tinggi tetapi terfikir saudara kita yang tinggal di tepi sungai juga di  di kawasan yang rendah yang mudah dinaiki air. Di mana pun tempat tinggal kita, pasti tidak mustahil akan berlaku sesuatu tanpa diduga. Seharusnya kita wajib berdoa selalu.Ambil langkah selalu berjaga-jaga, agar lebih selamat.

RM 500.00 Bantuan Kepada Mangsa banjir Di Melaka.

Perihatinnya Kerajaan Negeri Melaka, apabila sedia menghulurkan bantuan kepada mangsa banjir di Negeri Melaka. Menurut yang terbaru kita dengar Kerajaan Melaka akan menyerahkan RM 500.00 tiap mangsa banjir di Melaka, selain mangsa telah dipindahkan ke tempat pemindahan sementara banjir surut.  Banjir akan berlaku jika hujan tidak henti. Apa lagi jika kawasan tempat tinggal kita dekat dengan sungai dan di kawasan yang rendah. 

Kepada mangsa banjir di Melaka,Johor dan Selangor, banyakkan bersabar. Simpati dengan kejadian yang berlaku. Kepada semua rakyat Malaysia marilah doakan negera Malaysia khasnya setiap negeri dijauhi dari banjir selepas Melaka dan Johor serta di serta tempat yang tidak dinyatakan. Banyakkan doa dan ambil langkah selalu berjaga-jaga dan mengambil langkah keselamatan dari masa ke semasa. Terfikir sejenak, setiap kali bulan akhir setiap tahun hujan lebat dan banjir akan berlaku. Apapun kita serahkan kepada Allah, Dia yang lebih tahu. Kita ambil iktibar, dari kejadian itu kita ambil iktibar dan memantapkan keimanan kepadaNya.

Catat Ulasan

6 Ulasan

  1. Kat kpg cik akak pun ada rezeki banjir juga cikgu..
    Depa bagi rm500 setiap isi rumah

    BalasPadam
  2. Moga bersabar dgn segala ujian.
    Alhamdulillah..dapat juga bantuan.

    BalasPadam
  3. Mudah2an banjir tahun ini tidak seteruk tahun lepas, aamiinnn.

    BalasPadam
  4. Terima kasih buat kerajaan yang prihatin.

    BalasPadam
  5. alhamdulillah boleh ringan beban..nak beli peralatan sekolah anak2 lagi

    BalasPadam

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.