Alhamdulillah Sampai Di taman Pertanian Sabah ( Tenom ) #2

Alhamdulillah Sampai Di taman Pertanian Sabah ( Tenom ) #2

Alhamdulillah Sampai Di taman Pertanian Sabah ( Tenom )

Tiket dah beli.. jom masuk ke dalam Taman Pertanian Sabah,
tengok apa yang kami  pergi ...enjoy you self..

Sebaik masuk ke dalam TPS Tenom ni terkejut pula, sebab terjumpa
dengan rakan sekuliah di UMS dahulu iaitu Cikgu Amnah dan keluarganya.
Cikgu Amnah ini dari Ranau Sabah. Katanya bercuti dan melawat di Tenom

Wah...bergayutan ..di TPS. Ini baru dekat dengan kaunter pendaftaran.
Lepas bayat tiket, suka kita hendak kemana-mana.boleh keluar masuk..
nak ke Pekan ke..apa sebab dah bayar tiket..Sebaik sampai nampak
keindahan tTPS tenom ini, memang susah sudah hendak keluar..
sangat indah dan penuh dengan bunga-bungaan yang ada selain  
kolam, tasik dan pondok rekreasi...Best! Kan Subahanallah...
Ha tengok..nampak banyak bunga kan..macam-macam keindahan di olah 
di sini. Hebat luar biasa..sungguh indah ciptaanNya..

Menarik...Anak-anak happy sangat kelihatannya..sampai
tak jumpa..masing-masing dengan cara menikmati keindahan
di TPS Tenom ini...

Happy kan..tengok Irfan...bahagia tengok anak-anak happy..

Ha jumpapun anak-anak semua...sedang rehat di pondok rekreasi..
berehat dan minum dahulu..cuaca agak panas...cuaca cerah sekali..
sesekali tampar nyamuk ..ada juga nak hinggap...Dulu 2004 lain di TPS
sekarang 2015 memang bayak kemajuan bunga dahulu masih kecil..
sekarang rimbun dan di bentuk sangat cantik...hebatkan..

Ha Ni dia Alya...sangat gembira..katanya  menarik sini..
boleh main sorok- sorok katanya..banyak batu kecil2 dan udara segar..


Share this:

Enter your email address to get update from Etuza.

6 ulasan

cantik terlalu dekat dengan alam Etuza :)

Teringinnya nak jalan-jalan sabah.. lama tak ke sana..

assalam indah sekali taman pertanian Sabah ni...

Bila agaknya kami akan sampai ke sini?

Rasanya nak pergi kat sana juga la ni cikgu etuza..:)

salam, segarnya suasana disana.

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.

Google+ Followers

Label

Ucapan (432) Ceritaku (417) Berita (380) Agama (366) Dunia Blog (326) Promosi. (300) Doa (293) Info Lelaki (265) Tips Blog (265) Pengalaman (234) Anak (211) Nasihat (205) Pendidikan (201) Rasa Bahagia (182) Kasih sayang (178) Berita Keningau (169) Hadiah (149) Pelancongan (129) Gambar (120) Alam Semulajadi (116) Ekonomi (102) Segmen (101) Sejarah (101) Keluarga (83) Tentang lelaki (72) kesihatan (70) Blog (62) Isu Semasa (57) Cinta (55) Rumah tangga (52) Tumbuhan (51) Bunga (42) Resipi (41) Cari Makan (37) Motivasi (35) Nilai Moral (34) Budaya (31) Award (30) Herba (29) Sajak (28) Sahabat Blog (27) Harijadi (25) Percutian (25) Masyarakat (22) Haiwan (21) Promosi Nuffnang (20) Rasullah SAW (20) Kucing (19) Perkahwinan (19) Tips (19) Seni (18) Artis (17) Sukan (17) Sekolah (11) Petua (10) Iklan (9) Kalender (9) Bulat (8) Majlis Kahwin (8) Lanskap (7) Lirik Lagu (7) Hari Jumaat (6) Kuiz (6) Politik (6) Ikan (5) Pantun Melayu (5) Elken (4) Grafik (3) Jantung (3) Pertunangan (3) Anak Buah (2) Banjir (2) Buah (2) Takziah (2) Hari Raya (1) Makanan (1) Restoran (1) a (1)
Copyright © 2015. ETUZA - All Rights Reserved
Template Created by Kompi Ajaib Proudly powered by Blogger