Program Hari Bertemu Pelangan Di Sekolah

Program  Hari Bertemu Pelangan Di Sekolah Etuza Pada 11hb November 2015
Assalmualaikum & salam sejahtera semua. 

Hari ini melakar satu sejarah di sekolah Etuza apabila program hari bertemu pelangan dia adakan sejak jam 8.00 pagi hingga jam 11.00 pagi. Ibubapa yang hadir datang untuk menandatangani slip keputusan peperiksaan bagi semester akhir 2015. 

Pasti ibubapa yang mendapat keputusan terbaik terutama kedudukan impian iaitu tempat 1,2,3 dan 4 berpuas hati dengan perestasi anak-anak mereka. Kesinambungan dari program ini maka sekolah Etuza akan mengadakan Majlis Hari Anugerah & Penyampaian Hadiah pada minggu hadapan bersamaan 16 hb November 2015. Nampaknya Etuza berpuas hati dan terima hakikat anak bongsu Etuza iaitu Aliya hanya mendapat tempat ke 4 sahaja. Berbanding tahun lalu Aliya mendapat tempat ke 2 dan terbaik dalam 2 mata pelajaran pada masa tahun 3 2014. Semoga di tahun hadapan anak-anak kita dapat lagi meningkatkan prestasi masing-masing.

Timbalan Pengerusi PIBG menyumbang ikhlas di tabung PIBG hari ini sempena hari bertemu pelangan hari ini. Terima kasih Ustaz Rais Justi

Hari Bertemu Pelangan Di Kelas 1 Bijak. " Ibubapa boleh perhatikan markah-markah peperiksaan yang rendah, langsung tanyak guru masalah anak2 di sekolah"

Kelas 1 Cerdik, juga ramai ibubapa yang hadir, Etuza sempat mengkongsikan tips agar cepat dan lancar membaca. Moga ibubapa yang datang dapat aplikasikan tips tersebut.


Kelas  2 Cerdik dan Kelas 2 Bijak. Perbincangan diadakan  dengan guru serta ibubapa hari ini...ada yang berpuas hati dan ada yang agak sedih bila keputusan  anak kurang memuaskan...

Kelas 3 Bijak serta kenangan beberapa orang murid tahun 1 Cerdik. Bersungguh-sunggu minta Etuza ambil gambar. Ha! inilah gaya mereka.

Kelas 4 Bijak, Ibubapa menunggu giliran apabila di minta ke hadapan untuk tandatangan keputusan peperiksaan anak mereka. Ramai ibubapa datang dan setia menanti giliran masing-masing.

Ini Kelas tahun 6 dikendalikan oleh Guru Kelas tahun 6 2015 Ramai pelanggan yang datang menandatangi buku rekod murid
       
Kelas 4 Cerdik. Hari bertemu pelangan di adakan di dewan terbuka ..Agaknya ibu ini terkejut melihat keputusan anaknya kan... Kasihan juga jika teruk keputusan anak-anak di semester akhir 2015.
Ini kelas 5 Bijak dan kelas 3 Cerdik.Ibubapa hari ini berpusu-pusu datang ke sekolah sewala jam 8.00  pagi hingga ke jam 11.00 pagi. Guru kelas nampaknya setia menanti kehadiran ibubapa bagi membincangkan danmenandatangani buku rekod perstasi akademik anak-anak.

Catat Ulasan

15 Ulasan

  1. HMM..MESTI PENAT CIKGU NK LAYAN N JAWAB SOALAN PELANGGAN YG MACAM2 TU...ANAK2 YG CERDIK BERPOTENSI BERJAYA NAMUN KECERDIKAN ITU MENYELURUH SIFATNYA...XSEMESTINYA DI BIDANG AKADEMIK SAJA...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Etuza amat setuju dengan PI..tepat sekali tu..

      Padam
  2. Balasan
    1. tahnia..oo pasal anak tempat ke empat kah Jaf? ok terima kasih

      Padam
  3. Pelangan = Pelanggan..

    maaf pembetulan ejaan lg.. hi3

    pg ni x smpt nak baca n3, lain kali sy kembali ke sini

    BalasPadam
  4. Pasti aliya harus mempertingkatkan prestasi selepas ini.. Besar tanggungjawab yang dipikul oleh seorang guru..

    BalasPadam
  5. Ibu bapa sekarang jangan terlalu mendesak anak-anak. Baru di sekolah rendah, masih panjang lagi perjalanan mereka..tahniah buat semua guru.

    BalasPadam
  6. Tahniah cikgu..majlis berjalan lancar... meriah nampknya :):)

    BalasPadam
  7. Masa sekolah saat inilah yang paling mendebarkan.. Hehehe..

    BalasPadam
  8. Kalau bab hari bertemu pelanggan di sekolah, sejujurnya suami saya yang memainkan peranan 100%.

    Kalau harapkan saya, kesian anak2, kesibukan dijadikan sebagai alasan..

    BalasPadam
  9. Tahniah Aliya dapat tempat ke 4, moga kejayaan sentiasa menjadi miliknya..

    BalasPadam
  10. Alya tempat ke 4 still terbaik lah cikgu

    BalasPadam
  11. keputusan anak kurang memuaskan memang sedih so ibu bapa perlu lebih berikan perhatian utk anak mereka

    BalasPadam
  12. bagus aktiviti begini kerana ibu bapa boleh lebih kenali guru-guru yang mengajar anak mereka dan jika ada ketikdakpuasan di hati..boleh terus bertanya kepada cikgu yg ada

    BalasPadam

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.