Kenapa Kota Paris Diserang? Serahkan Kepada Allah Yang Maha Kuasa.

Kenapa Kota Paris Diserang? Serahkan Kepada Allah Yang Maha Kuasa.

Kenapa Kota Paris Diserang? Serahkan Kepada Allah Yang Maha Kuasa.
    Dunia digemparkan dengan serangan di Kota Paris pada 13hb Nov ( Jumaat ) yang menyebabkan banyak kerosakan dan menyebabkan kematian serta kerosakan di Wilayah Paris. Sangat terkejut berita hari ini yang memperlihatkan bagaimana serangan itu berlaku. Setakat ini belum diketahui kenapa serangan di Paris itu secara tiba-tiba berlaku.
Setiap yang berlaku pasti ada sebabnya. Jika disebabkan kerana hal agama, maka amatlah menyedihkan. Islam ini adalah Agama Allah.Agama yang melarang peperangan dan pembunuhan seperti agama-agama lain. Atau inikah dunia akhir zaman sudah tidak risau adanya pertumpahan darah dan tidak lagi takutkan kemurkaan Allah. Dunia kepada negara maju..hentikan angkara membedil negara lemah. Mohon agar pihak tertentu tampil untuk seruan keharmonian dan kedamaian sejagat, agar manusia bebas kemana di bumi Allah tanpa peperangan. Amin.
Paris Tujuan Wisata Terpopuler Dan Terbaik Di Dunia

Wisata Terpopular Di Paris.

 Etuza memetik di laman INI. ( Sila Klik ) Lelaki bersenjata dan bertutup kepala menyerbu pejabat sebuah majalah satira mingguan yang terkenal dengan persendakan radikal Islam, membunuh sekurang-kurangnya 12 orang, termasuk dua anggota polis dalam serangan militan yang paling teruk di Perancis dalam beberapa dekad kebelakangan ini.
Salah seorang daripada lelaki bersenjata itu dirakam dalam video menjerit "Allah!" sewaktu empat das tembakan bergema.

Share this:

Enter your email address to get update from Etuza.

35 ulasan

Allahu..di mana perginya nilai kemanusiaan..sedihnya..

serah pada Allah semuanya

Cik akak terlepas info...
Tadi ada terbaca kat fb

sangat sedih..mesti ada cubaan membom paeis..mujur berita menyatakan orang Malaysia di Paris semua selamat

Hanya Dia yg mengetahui, x berani nak bagi ulasan, risau fitnah..

Seratus lebihkan sudah terkorban, belum kira yang sedang tenat sedang di rawat.

Alhamdulillah rakyat Malaysia yang berada di sana terselamat.

Kita hanya mampu berserah padaNya..moga Paris kembali aman

Itulah. Wakil delegasi Malaysia yang sedang berada di sanapun terselamat, alhamdulillah..

300 sdg dirawat, 80 di antaranya dalam keadaan kritikal, sedihnya..

Etuza ada mendengar dalam berita Cik akak..baca di laman sosial blog ..FB belum etuza buka..kesihan kan yang jadi mangsa..

asalam Umi..terima kasih datang ke laman Etuza..ada jurutera Malaysia sana ..mujur dia selamat ketika dalam bas..balik ke rumah kediamannya..

kasihan yang tidak berdosa juga terkorban tu UMi..

tepat sekali tu umi hanya pada Allah kita serahkan perkara yang kita tak tahu , sebab itu entri Etuza sebegitu risau buat andaian yang tak tepat..bahaya

Alhamdulillah..Syukur dan mari kita doakan rakyat Malaysia di Paris agar selamat..orang2 Islam kat sana selamat..

Moga Allah lindungi, moga Allah pelihara.

Moga Allah lindungi, moga Allah pelihara.

Allahuakhbar..dengar berita ramai juga yang terkorban

tahu berkenaan insiden ni mlm tadi di berita TV...aduhai..mcm2 sekarang...x puas hati je nak memberontak sanggup letupkan diri dan paling sedih tu melibatkan orang awam

nasib baik diia tak letupkan menara Eifil tu...tak sempatlah JM nak bergambar di ICON Paris tu...lambang kota CINTA hiksss

mlm tadi tgk gambar perdana menteri France...hensem ahahaha

hanya Allah swt yang tahu segalanya.. serahkan kepada Dia..

Betul tu Cikgu, x adillah..

kalau tak klik blog ni tak tahu pasal ni, tak berpeluang nak tgk berita

betul tu kak, kita doakan jelah , moga moga ada jawapan dari yang Esa

yana tanya jugak adik yana tower tu kena tawan jugak ke? hehe, simbolik tu

amboi Sis JM sempat lagi hehe

betul tu Sis JM , akhirnya yang maut cedera, orang awam la

ada kemungkinan katanya sebab parlimen perancis mengiktiraf palestin..
Allah Maha Mengetahui..
dan selalunya Islam juga yg dituduh

Kebenaran pasti akan muncul jua nanti..

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.

Google+ Followers

Label

Ucapan (430) Ceritaku (417) Berita (380) Agama (363) Dunia Blog (326) Promosi. (300) Doa (292) Tips Blog (265) Info Lelaki (264) Pengalaman (234) Anak (210) Nasihat (205) Pendidikan (200) Rasa Bahagia (181) Kasih sayang (178) Berita Keningau (167) Hadiah (148) Pelancongan (129) Gambar (120) Alam Semulajadi (116) Ekonomi (102) Segmen (101) Sejarah (101) Keluarga (83) Tentang lelaki (72) kesihatan (70) Blog (62) Isu Semasa (57) Cinta (55) Rumah tangga (52) Tumbuhan (51) Bunga (42) Resipi (41) Cari Makan (37) Motivasi (35) Nilai Moral (34) Budaya (31) Award (30) Herba (29) Sajak (28) Sahabat Blog (27) Harijadi (25) Percutian (25) Masyarakat (22) Haiwan (21) Promosi Nuffnang (20) Rasullah SAW (20) Kucing (19) Perkahwinan (19) Tips (19) Seni (18) Artis (17) Sukan (17) Sekolah (11) Petua (10) Iklan (9) Kalender (9) Bulat (8) Majlis Kahwin (8) Lanskap (7) Lirik Lagu (7) Hari Jumaat (6) Kuiz (6) Politik (6) Ikan (5) Pantun Melayu (5) Elken (4) Grafik (3) Jantung (3) Pertunangan (3) Anak Buah (2) Banjir (2) Buah (2) Takziah (2) Makanan (1) Restoran (1) a (1)
Copyright © 2015. ETUZA - All Rights Reserved
Template Created by Kompi Ajaib Proudly powered by Blogger