Buah Cinta Pun Ada

Buah Cinta Pun Ada

 Di Kundasang Ranau Jumpa Buah Cinta..

Buah Cinta Di Pekan Kundasang 

1 hb Nov 2015, sejarah dalam keluarga Etuza apabila anak saudara telah sempurna menjalinkan pertunangan dengan orang dari Ranau.

Ketika balik Etuza terus lalui jalan Kundasang dan singgah di Kundasang Ranau, niat hendak tunaikan hajat mama untuk beli sayur dan benih bunga-bungaan.

Selain itu hendak bagi ayah rasa gembira melihat Pekan Kundasang yang puluhan tahun belum di jejaki selain ketika masa remaja ayah.


Keunikan Pekan Kundasang

Bersiaran di Kundasang ternampaklah Buah Cinta. Ini rupanya buah cinta, agak merah isinya tetapi belum Etuza rasa buah cinta ini. Ambil gambar untuk menghiasi laman Etuza. Lawa kan buah cinta.

Di Pekan Kundasang ada banyak buah dijual masa itu dan hingga sekarang.Madu asli hutan juga ada dijual di Pekan Kundasang.

Langsat mama beli, wow!!! memang manis yang cukup lazat. Subahanallah.

Jika anda ke Pekan Kundasang, rugi jika tidak datang melihat-lihat jualan yang ada. Pastikan anda memiliki gambar buat kenangan ketika di Pekan Kundasang yang unik ..kerana Kundasang berada di lembah Gunung Kinabalu.

Nota Pesanan : Alamat anda, dari blogger yang mendapat anugerah komentar unggul. Mohon kerjasama untuk kelancaran pengiriman. Terima Kasih.

Share this:

Enter your email address to get update from Etuza.

22 ulasan

wahh sedapnya buah buahan tuh

Buah cinta...pertama kali dengar ni cikgu...nampak segar2 semua buah buahannya...lagi lagi buah strawberry tu...cikgu boleh tak PC dapatkan email cikgu..in sya Allah PC emailkan alamat..

pertama kali dengar buah cinta ni. Ekin dah bgi alamat tu

Buah cinta pun ada . macam kelapa sawit sikit bentuk dan warna nya

yup memang sedap...

Asalam PC..sorry late refly ya..buahan tu memang segar semua dipetik di kundasang..ok nanti saya bagi ya...email..

Kundasang ni satu nama yang sinonim dengan Sabah kan Etuza, dan dari yang kak ana baca perkongsian blogger dan rakan-rakan ia sangat cantik , teringin nak ke sana, jika diizinNya nanti.

tulah Etuza pun baru nampak buah cinta

betul tu AnaJ..kundansang ni di kaki gunung Kinabalu..sejuk sini...tempat terkenal penanaman kubis..

buah cinta agaknya dalam buah tu bentuk hati..

Buah cinta? Unik nama tu..cikgu cuba ambil gambar yang sudah dibelah dua...

saya pernah makan buah cinta tu..beli kat cameron highland..sama la rupa mcm tu nama pun sama juga..tp rasanya sesuailah kot dgn cinta tu kelat masam manis dan mcm2 rasa lagi...pastu x pernah beli lagi...hihihi..

Cik akak pernah pergi kundasang....memang best..gerai2 tepi jalan penuh dengan buah...dah tu banyak juga sayur.....
Macam2 ada.....buah cinta tu....menarik juga..hahaha...
Bagaimana agak rasanya

Pernah cuba buah cinta ni masa di Cameron Highland

Memang menarik untuk orang yang mencari cinta..:-)

Pertama kali tengok buah cinta & buah tampoi tuh

Cikgu dah mkn ke buat tu

alaa kenapa x beli Buah Cinta tu...nak jg tahu rasa nya..sib baik bukan Buah Hati ;p

CE masih simpan alamat JM kan

Kat Sabahpun digelar Buah Cinta? samalah dengan sini

Biasanya ada terjual di Cameron Highlands..

Rambutan kelapa? tak samakah dengan rambutan yang ada di Semenanjung?

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.

Google+ Followers

Label

Ucapan (436) Ceritaku (421) Berita (381) Agama (371) Dunia Blog (327) Promosi. (301) Doa (297) Info Lelaki (267) Tips Blog (265) Pengalaman (235) Anak (214) Nasihat (205) Pendidikan (205) Kasih sayang (184) Rasa Bahagia (183) Berita Keningau (176) Hadiah (152) Pelancongan (133) Alam Semulajadi (122) Gambar (121) Sejarah (106) Ekonomi (102) Segmen (101) Keluarga (89) Tentang lelaki (72) kesihatan (70) Blog (64) Isu Semasa (57) Cinta (55) Rumah tangga (52) Tumbuhan (51) Bunga (43) Resipi (41) Cari Makan (37) Motivasi (36) Nilai Moral (34) Budaya (31) Award (30) Herba (29) Percutian (29) Sajak (28) Sahabat Blog (27) Harijadi (25) Masyarakat (25) Haiwan (22) Perkahwinan (21) Kucing (20) Promosi Nuffnang (20) Rasullah SAW (20) Seni (19) Tips (19) Artis (17) Sukan (17) Sekolah (11) Petua (10) Iklan (9) Kalender (9) Bulat (8) Lanskap (8) Majlis Kahwin (8) Hari Jumaat (7) Lirik Lagu (7) Kuiz (6) Politik (6) Ikan (5) Pantun Melayu (5) Elken (4) Anak Buah (3) Grafik (3) Jantung (3) Makanan (3) Pertunangan (3) Banjir (2) Buah (2) Hari Raya (2) Takziah (2) Restoran (1) a (1)
Copyright © 2015. ETUZA - All Rights Reserved
Template Created by Kompi Ajaib Proudly powered by Blogger