Terapi Sihat Adalah Tidur

Terapi Sihat Adalah Tidur

Terapi Yang Menyihatkan Adalah Tidur..

     
   Ada masanya kita terdengar seseorang itu sukar untuk tidur semasa malam. Malam yang sepatutnya kita beradu tidur laksana berehat yang cukup menyenangkan. Kita akan terus lena sebaik kita meletakkan kepala pada bantal tidur di pembaringan kita masing-masing. 

Mengapa Agaknya  Sukar Tidur?

1. Kemungkinan  banyak perkara yang anda fikirkan hingga menganggu masa untuk tidur hingga  mata sukar dilelapkan. Emosi tertekan..

2. Kemungkinan tubuh badan kita  mengandungi banyak kalestrol atau lemak. Ada masanya tubuh badan kita merasa panas, rimas akibat lemak dalam badan kita sedang dalam proses pecah dan merembas untuk keluar dari badan kita melalui perkumuhan. Sebab itu tidak dapat tidur kala malam. Semasa pembakaran lemak dalam badan semasa kita tidur, tidur akan terganggu seperti kita merasa terkejut seketika. Ini lah keadaan proses lemak terbakar dalam badan.


Tidur Adalah terapi Menyihatkan.

Orang yang tidur dengan lena dan tenang sekali ketika malam adalah orang yang bertuah kerana dia menikmati tidur yang merehatkan tubuh badan dan mindanya.Tidur yang terbaik adalah sekitar 6 jam atau lebih agar tubuh badan yang bekerja di siang hari merasa cukup rehat.Tidur itu merupakan terapi yang menyihatkan kita kerana selepas tidur anda akan merasai:-

1. Tubuh badan segar dan ringan.
2. Terasa damai dan tenang menghirup udara baru.
3. Lebih bersemangat dan berkeyakinan
4. Bersedia hadapi apa sahaja perancangan kehidupan hari ini.
5. Bermotivasi dan ceria di wajah.
6. Kelihatan wajah lebih tenang dan nampak lebih sihat.
7. Hilang riak penat di wajah.

Selamat menikmati tidur yang lena malam ini, semoga esok akan bangun dengan penuh yakin dan ceria.Tidurlah niatkan untuk hidup lebih baik di hari esok.

Sila Baca Lagi

Mahu melihat grafik mencecah RIBUAN klik SINI SINI cuba melihat grafik blog.Blog ada Award milik Cikpinz Klik untuk informasi kepada anda.

Share this:

Enter your email address to get update from Etuza.

14 ulasan

Mummy xde masalah tido... Mummy ada masalah kuat tido.. Asal
Letak je hilang.. Asal letak je hilang... Hehehehe :P

Terima kasih atas perkongsian

KALAU TUBUH SAKIT MMG SUKAR NK TIDUR TERASA SGT LETIH BILA KEHILANGAN NIKMAT TIDUR ITU..

Itulah kasihan kepada mereka yg ada penyakit tak boleh tidur
Bersyukur kita masih boleh tidur lena yg buat diri kita sihat

Perkongsian yang begitu 'menawan' tapi tajuk kecil macam silap la cikgu etuza, 'Mengapa Tidak Sukar Tidur?' hehe..

alamak iya lah..ada silap ejaan kan..SP.Terima kasih

asalam Kakzakie..ya syukran..kita semuanya sihat..semoga sentiasa sihat ya

ada kalanya terafi zikir dengan Allah ...mampu melena kan kita. Semoga membantu ya PI

Ya JMBelog..bersama kita salurkan infor bermanfaat ..terima kasih kunjungan ni ya

Alhamdulillah kita nak yang mudah tertidur Mumy ni tak banyak fikir kan..relex ja

asalam semua ada satu doa ringkas " Ya Allah tenangkan malamku dan tidurkan lah mataku" inshaAllah lena tidur...dengan izinNya

terima kasih atas peringatan dan perkongsian ini cikgu etuza

terima kasih atas perkongsian doa ni Etuza

2,3 hari ni JM demam selesema badan rasa nak tdo je. Hari ni baru sihat sikit

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.

Google+ Followers

Label

Ucapan (434) Ceritaku (418) Berita (380) Agama (369) Dunia Blog (326) Promosi. (300) Doa (295) Info Lelaki (266) Tips Blog (265) Pengalaman (235) Anak (212) Nasihat (205) Pendidikan (204) Rasa Bahagia (183) Kasih sayang (180) Berita Keningau (175) Hadiah (150) Pelancongan (130) Gambar (120) Alam Semulajadi (117) Sejarah (104) Ekonomi (102) Segmen (101) Keluarga (85) Tentang lelaki (72) kesihatan (70) Blog (62) Isu Semasa (57) Cinta (55) Rumah tangga (52) Tumbuhan (51) Bunga (42) Resipi (41) Cari Makan (37) Motivasi (36) Nilai Moral (34) Budaya (31) Award (30) Herba (29) Sajak (28) Sahabat Blog (27) Harijadi (25) Masyarakat (25) Percutian (25) Haiwan (22) Promosi Nuffnang (20) Rasullah SAW (20) Kucing (19) Perkahwinan (19) Tips (19) Seni (18) Artis (17) Sukan (17) Sekolah (11) Petua (10) Iklan (9) Kalender (9) Bulat (8) Majlis Kahwin (8) Hari Jumaat (7) Lanskap (7) Lirik Lagu (7) Kuiz (6) Politik (6) Ikan (5) Pantun Melayu (5) Elken (4) Grafik (3) Jantung (3) Makanan (3) Pertunangan (3) Anak Buah (2) Banjir (2) Buah (2) Hari Raya (2) Takziah (2) Restoran (1) a (1)
Copyright © 2015. ETUZA - All Rights Reserved
Template Created by Kompi Ajaib Proudly powered by Blogger