Rambang Mata Susah Lah Hendak Memilih Pesona Baiduri

Rambang Mata Susah Lah Hendak Memilih Pesona Baiduri

    Bunga Di Laman Etuza. kali Ini Tampilkan Kuntum Bunga Baiduri. Sejenis bunga yang sangat lasak tahan walau disinari matahari panas dan terik. Pada batang bunga baiduri ini ada duri setiap batang dan berdaun hijau tebal. Jika kena penjagaan rapi pasti tidak mengecewakan dengan kehadiran kelopak bunga yang segar dan bugar . Sangat cantik dan mampu bertahan hingga berbulan2 bunga pada tiap pucuk batang baiduri. Untuk penyiraman cukup dua kali seminggu dan biarkan bunga ini membesar dan keluarkan bunga yang gebu.

Boleh Kah Pantun Ini

Pandang Usah Rambang mata
Pilihlah Satu Sebagai Teman Ceriakan Hidupmu
Pandang Usah Rambang Mata
Jika tersalah Pilih Merana Hidupmu

Bunga Di Laman Indah Berseri
Menarik Sekali Bunga Baiduri
Usah Di Pandang Pada Yang Satu
Masih Ada Ruang Memilih Yang Satu

Pergi Ke Kebun Memetik Si Buah Cempedak
Buah Pilihan Yang Masak Ranum 
Bila Memilih Pilihalah Hati Yang Molek
Iman dan Taqwa Bersama Di Sulam

Ini kucing Family Etuza. Melati & Putih.

 Inilah Kuntuman Bunga Baiduri  Yang Ada Di Laman Etuza
Yang Mana Gerangan Jadi Pilihan hati




Share this:

Enter your email address to get update from Etuza.

21 ulasan

cantiknya bunga baiduri...begini rupa bunganya ya...baru tau. dekat rumah kak ada sekolah kebangsaan intan baiduri...

cantik2 warna bunga di laman etuza... segar mata memandang...;)

Hai melati...hai putih...
Cantik sungguh si bunga baiduri
Kembang subur di halam cikgu etuza
Melihat semua tertawan hati
Pasti lebih gemgira tuan yang empunya

Cantiknya bebunga di laman rumah Etuza, sejuk mata memandang mendamaikan sukma...

putih-putih melati... Etuza panggil ni bunga baiduri ye, kak ana pula panggil bunga ni bunga mak datin hihi..tak tahu lah apa kena-mengena dengan mak datin lak kan :)

Memang pokok bunga ni cantik dan tahan lasak tetapi kena letakkan diposisi yg jauh dari kanak2. Tajam dan berbisa durinya!

cikgu nak PILIH untuk apa?

kalau JM mestilah pilih yang warna pink kemerahan tu!

cantik bunga baiduri buat hiasan halaman etuza..comel kucing tu..

banyaknya bunga dia ... semua cantik :)

sesekali pandang bunga indah

baru tau yg ni namanya bunga baiduri..hihi...tak tau sgt pasal bunga,...kcing tu mcm kucing kami tapi syg dia beranak di rumah org smpi skg dikurung terus

Baru pertama kali aiza mendengar nama bunga baiduri.. Bunga ini aiza pernah melihatnya, tapi tak pasti apa namanya.. Baru tahu namanya baiduri..

what a cool photo.Excellent working
http://www.auratrends.co.uk/
http://grabbit.com.pk/

Cikgu kenapa pantun cikgu macam pelik je

Dulu ada tanam pokok ni..natngnya berduri..baru tahu namanya baiduri

banyaknya bunga di laman cikgu

Jika JM pilih pink kemerahan, saya pilih putih bersih

alahai sejuk mata memandang
ppssttt: cikgu, saya x dpt nk tlg yg kotak kometar tu sbb tempah edit blog dgn org luar..

tenang saja melihat keindahan alam semulajadi

Oh! nama bunga ni baiduri baru tahu.
Pernah tengok tapi tak tahu nama. Bertuahlah bila tanam jer hidup.
Mrs. A selalu tanam tapi susah nak hidup hiks! tangan panas kata orang.
Klasiknya nenama kucing tu Melati dan Putih :-)
Mrs. A pun suka kucing bebaru nih! kucing Mrs. A mati isk! isk!i sk! sedih teramat.
Tapi mujur ada sekor lagi nama dia Koko tengah peknan.

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.

Google+ Followers

Label

Ucapan (431) Ceritaku (417) Berita (380) Agama (364) Dunia Blog (326) Promosi. (300) Doa (293) Tips Blog (265) Info Lelaki (264) Pengalaman (234) Anak (210) Nasihat (205) Pendidikan (200) Rasa Bahagia (181) Kasih sayang (178) Berita Keningau (167) Hadiah (148) Pelancongan (129) Gambar (120) Alam Semulajadi (116) Ekonomi (102) Segmen (101) Sejarah (101) Keluarga (83) Tentang lelaki (72) kesihatan (70) Blog (62) Isu Semasa (57) Cinta (55) Rumah tangga (52) Tumbuhan (51) Bunga (42) Resipi (41) Cari Makan (37) Motivasi (35) Nilai Moral (34) Budaya (31) Award (30) Herba (29) Sajak (28) Sahabat Blog (27) Harijadi (25) Percutian (25) Masyarakat (22) Haiwan (21) Promosi Nuffnang (20) Rasullah SAW (20) Kucing (19) Perkahwinan (19) Tips (19) Seni (18) Artis (17) Sukan (17) Sekolah (11) Petua (10) Iklan (9) Kalender (9) Bulat (8) Majlis Kahwin (8) Lanskap (7) Lirik Lagu (7) Hari Jumaat (6) Kuiz (6) Politik (6) Ikan (5) Pantun Melayu (5) Elken (4) Grafik (3) Jantung (3) Pertunangan (3) Anak Buah (2) Banjir (2) Buah (2) Takziah (2) Makanan (1) Restoran (1) a (1)
Copyright © 2015. ETUZA - All Rights Reserved
Template Created by Kompi Ajaib Proudly powered by Blogger