Kembara Di Zoo Lok Kawi# 3 Melihat Gajah & Burung

Kembara Di Zoo Lok Kawi# 3 Melihat Gajah & Burung

Kembara Di Zoo Lok Kawi# 3 Melihat Gajah & Burung 
    Perjalanan seterusnya family Etuza di Zoo Lok Kawi di Papar Sabah, semakin menyoronokkan apabila ada bunyi gajah membelah kawasan Zoo Lok Kawi. Burung2 sepanjang jalan berkicau riang dan berterbangan hinggap di dahan kayu yang rendang dan di dahan yang tinggi melihat mendongak langit. Riuhnya kadangkala di Zoo Lok Kawi. Ramai visitor lain lalu lalang datang dan pergi. Sesekali melihat senyuman mereka menunjukkan mereka riang gembira di Zoon ini. Kelihatan anak-anak kecil berlari dan kemudian merenung dengn penuh rasa ajaib binatang berbadan besar seperti gajah dan burung cantik bercorak warna terbang sana - sini menyerikan Zoo Lok Kawi.

Untuk anda saksikan keindahan dalam gambar beberapa Etuza sertakan dan lihat keluarga gajah di dalam taman zoo Lok kawi. Memang kita rasa puas hati dengan service di Zoo Lok Kawi, kita boleh melihat aksi - aksi binatang yang selama ini hanya kita lihat di depat kaca televison tetapi di Lok Kawi, Papar Sabah kita melihat di depan mata. Inilah yang dikatakan sebagai makhluk ciptaan Allah yang saling memerlukan. Binatang-binatang yang ada di Zoo Lok Kawi bagaikan menyambut kehadiran kita sebagai manusia yang berakal, dan binatang yang ada hnaya tahu hidup makan dan minum tanpa fikirkan keresahan dan kemelut hidup seperti manusia. Sejenak kita fikirkan bahawa kita adalah manusia makluk Allah yang sangat luarbiasa hebat dan lebih tinggi darjat berbanding makhluk lain yan Allah cipta.

Sangkar buruing yang pelbagai jenis..damai melihat
burung beraneka warna..Burung hantu
juga ada di sini
Perjalanan diteruskan ...semakin teruja anak-anak bila mendengar
gajah berbunyi..hingga Etuza juga rasa terkejut..hehehe..
Seronokkan..
Ha gajah besar kecil pun ada...nampak gajah
pergi minum dan memuntahkan air bagaikan air pamcuran
di belalai gajah..tak sempat ambil gambar...
Woi!!! tengk gajah sini kata kakak, Afif ambil nafas..
berjalan agak jauh sudah ni..
Ini singgah sekejap..duduk bersantai sementara
yang lain tengok infor apa binatang seterusnya..
Ok Jom teruskan perjalanan..semakin jauh..lalui seketika
seolah hutan di tepian..mujur jalan aspal di
Zoo Lok Kawi ini.Tapi teduh redup dan segar dingin .

Share this:

Enter your email address to get update from Etuza.

17 ulasan

Lebih suka bawa anak-anak sedara ke zoo dari shopping complex. Banyak diaorang boleh belajar

ASSALAM..MESTI SERONOK DPT MELAWAT KE ZOO LOK KAWI YG MENEMPATKAN BANYAK MERGASTUA CANTIK DAN HAIWAN2 LAIN BERSAMA FAMILI..

Seronok dapat jalan-jalan bersantai dengan keluarga kan cikgu etuza..;)

haha iya ka Cikpinz...macam Etuza setuju ja kenyataan ni..hehehe

seronok sangat Pi..teruja nak datang lagi ..belum puas ambil gambar..

seronok percutian yang amat bermakna bagi mereka..nak datang lagi SP mau ambil gambar yang more intersting ..tak sempat hari tu laju sangat anak2 jalan tertinggal Etuza ..tu yang tak berapa seronok...hehehe

JOM JOIN GA NI.RM200 MENANTI ANDA!

http://nasuha-itsmyessay.blogspot.my/2015/09/giveaway-rm200-by-mkhaicom-2015.html

Asalam Syah Etuza tak dibenarkan masuk ke laman anda ni ya..malangnya kena lokker lah

Cantik tempatnya. Hujung thn nak pi la..

Best dapat berjalan-jalan dengan family.. Lama aiza tak pergi melawat zoo..

Zoo Lok Kawi...naik train tak...memang bagus bercuti ke tempat macam ni...boleh hirup udara segar juga...

dah lama sangat x pergi ke zoo. hehehe. nanti kalau dapat rezeki ke sana, boleh la singgah p zoo :D

Ok sesuai pergi sana musim cuti jaf..

knock knock knock! mummy mai singgah aka kunjung balas...

Zoo adalah satu tempat peberet Mummy and The geng...! so Zoo ni dah bole masuk dalam wishlist ni..hehhehe

Wah cikgu .....seronok gayanya tu. Disamping tengok binatang dpt juga bersama sama keluarga kan.....

Okje lama tak pergi tempat gini cikgu....tiket mahalah cikgu....hhi

Antara gajah dan burung..yan lebih memilih gajah...

besar betul zoo ni kalau x larat berjalan ada kereta or tren tu x

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.

Google+ Followers

Label

Ucapan (431) Ceritaku (417) Berita (380) Agama (364) Dunia Blog (326) Promosi. (300) Doa (293) Tips Blog (265) Info Lelaki (264) Pengalaman (234) Anak (210) Nasihat (205) Pendidikan (200) Rasa Bahagia (181) Kasih sayang (178) Berita Keningau (167) Hadiah (148) Pelancongan (129) Gambar (120) Alam Semulajadi (116) Ekonomi (102) Segmen (101) Sejarah (101) Keluarga (83) Tentang lelaki (72) kesihatan (70) Blog (62) Isu Semasa (57) Cinta (55) Rumah tangga (52) Tumbuhan (51) Bunga (42) Resipi (41) Cari Makan (37) Motivasi (35) Nilai Moral (34) Budaya (31) Award (30) Herba (29) Sajak (28) Sahabat Blog (27) Harijadi (25) Percutian (25) Masyarakat (22) Haiwan (21) Promosi Nuffnang (20) Rasullah SAW (20) Kucing (19) Perkahwinan (19) Tips (19) Seni (18) Artis (17) Sukan (17) Sekolah (11) Petua (10) Iklan (9) Kalender (9) Bulat (8) Majlis Kahwin (8) Lanskap (7) Lirik Lagu (7) Hari Jumaat (6) Kuiz (6) Politik (6) Ikan (5) Pantun Melayu (5) Elken (4) Grafik (3) Jantung (3) Pertunangan (3) Anak Buah (2) Banjir (2) Buah (2) Takziah (2) Makanan (1) Restoran (1) a (1)
Copyright © 2015. ETUZA - All Rights Reserved
Template Created by Kompi Ajaib Proudly powered by Blogger