Interaksi Tiga Alam Di Wildlife Lok Kawi #6 ( Manusia, Haiwan & Tumbuhan)

Interaksi Tiga Alam Di Wildlife Lok Kawi 
( Manusia, Haiwan & Tumbuhan)
Warna- Warna Kehidupan Di Lok Kawi Wildlife Sabah.

   Saat akhir di Lok Kawi, nampaknya terasa hendak lagi mengembara di tempat-tempat lain yang memperlihatkan hidupan seperti buaya, ular dan sebagainya. Tetapi semestinya kita akur bahawa had keupayaan tenaga manusia amat limited. Tidak berdaya untuk meneruskan perjalanan apabila dalam keadaan kurang bersedia. InshaAllah percutian akan datang diharap tidak berlaku lagi situasi seumpama ini. Sebenarnya semua belum mahu berganjak tetapi oleh kerana hendak mengisi perut maka terpaksa meninggalkan Lok Kawi yang penuh dengan warna ini.

Inilah lakaran interaksi antara tiga makhluk Manusia, Haiwan dan Tumbuhan di Zoo Lok Kawi. Bayangkan bagaimana perasaan gembira dan bangga dapat melihat haiwan yang berbagai dan melihat keindahan tumbuhan yang hidup subur di Lok Kawi. Di olah cantik dan bersih pula oleh manusia yang bergelar insan hebat yang berakal.

Kepada kakitangan di Zoo Lok Kawi, terima kasih kerana melayan kami sebagai visitor dan teruskan usaha menjaga khazana alam buana ini. Untuk readers dan teman bloggers blog Etuza, akan ada satu lagi Entri hal moment indah tidak dilupakan oleh Etuza Family di Lok Kawi. Terima lah bingkisan hari ini di blog Etuza. Lihat gambar berbicara untuk tatapan anda di kala merindui blog Etuza warna - Warna Kehidupan. Salam Sayang.






Detik ini manjakan Aliya..siapa tak sayang anak..
Anak adalah permata hati tiap Ibubapa...
Semoga berbahagia bila dikurniakan masa
bersama anak-anak tersayang.
Sila KLIK lagi DI SINI hal Lok Kawi Sabah. Klik SINI juga hal bagaimana persediaan meramal soalan sebelum ke temu duga permohonan bidang pekerjaan.

Catat Ulasan

6 Ulasan

  1. kalau nak harapkan sampai ke sana entah bila. tetapi perkongsian ini sedikit sebanyak memberikan satu pengembaran maya ke sana. terima kasih cikgu etuza.

    anak muda sekarang pun perlu banyak menghargai keindahan alam berbanding keindahan teknologi masakini

    BalasPadam
  2. Suka baca tentang Wildlife Lok Kawi ni. Rasa macam berada di sana. Memang suka dengan statement interaksi tiga alam tu.

    BalasPadam
  3. interaksi tiga alam sekali sekala berlaku dlm suasana yg disenangi...

    BalasPadam
  4. interaksi 3 alam yang harmoni.. bila la aiza berpeluang ke sana..

    BalasPadam
  5. kat zoo ni ada buat kerja2 volunteer tak? maksud sy tiap2 mggu ada pggl org luar utk bersihkan kawasan, mandikan haiwan etc.

    BalasPadam
  6. Waktu paling berharga apabila dpt bersantai bersama family

    BalasPadam

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.