Permohonan Sekolah Kawalan 2016 SMKA, KAA, SARK Kini Dibuka

Informasi  Pendidikan


Klik mySumber atau  http:// www.moe.gov.my
5 Selamat Dikebumikan Di Mekah Mangsa Runtuhan Kren Di Mekah 
     Permohonan kini adalah dibuka kepada semua pelajar yang bakal ke tingkatan satu sesi 2016. Portal laman Kementerian Pendidikan Malaysia telah memaklumkan seawal bulan September 2015 bahawa masa pendaftaran kemasukan ke sekolah kawalan seperti SMKA, KAA,SABK dan KRK bagi tahun 2016 di buka pada minggu pertama bulan September 2015.

Kayword untuk SMKA ialah Sekolaha Kawalan Sekolah Menangah Kebangsaan Agama. SABK  ialah Sekolah Agama Bantuan Kerajaan. KAA ialah Kelas Aliran Agama dan KRK ialah Kelas Rancangan Khas Sekolah Menangah Tingkatan Satu Di Daerah masing - masing. 

Cara permohonan ialah anda dinasihatkan agar log in ke Portal halaman Permohonan online di alamat https:/publick.moe.gov.my. Permohonan adalah secara online mulai awal bulan September sehingga 30hb September 2015. 

Kepada ibubapa di mana sahaja berada sila jalankan tanggungjawab anda kerana masih ada masa untuk membuat permohonan secara online ke Permohonan Pendaftaran Sekolah kawalan dalam kategori SMKA, KAA, SABK atau KRK. harap satu maklumat penting di laman Pesona Etuza.

Sumber lain ialah mysumber dan SPATKM - Sistem Pendaftaran Atas Talian.

Catat Ulasan

13 Ulasan

  1. Anak kakak pun cuba memohon juga
    Tak kisahlah dapat yg mana satu...

    BalasPadam
  2. Bolehlah mengisi kpd mereka yg mempunyai anak pandai.... tahniah kpd semua ibubapa n guru terlibat

    BalasPadam
    Balasan
    1. memang tiap tahun di iklankan ni Jaf..anak2 saya cara online isi..3 A 2B kira ada peluang besar masuk sekolah kawalan ni asrama penuh..

      Padam
  3. Perkongsian yang berguna buat ibu bapa yang inginkan anak mereka ke sekolah tersebut

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul semoga mereka dapat manfaat informasi kita ni..

      Padam
  4. perkongsian yg bermanfaat untuk mereka2 diluar sana... :D

    BalasPadam
  5. untuk tingkatan empat??

    BalasPadam

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.