Hebatkan Blog Kita!

Ini Sejarah Peningkatan Paparan Halaman Etuza 
tahun 2014 sekitar Disember 

Graf ini masih rendah ..graf  teman maya yang lain lagi tinggi dari ini..Tahnia
     Adakah anda sering melihat paparan halaman keseluruhan blog anda?.Jika tidak anda merupakan blogger yang tidak memerlukan peningkatan blog anda atau paling senang faham anda blogger yang sangat tidak mementingkan perkembangan blog anda. Kerana sebenarnya blog kita telah disediakan semua rekod sebagai data sejauh mana perstasi dan kemajuan blog kita. 

Pasti jika anda tahu segala rekod blog kita yang disediakan oleh perkhidmatan blogger dan google pasti anda akan berusaha dengan cara anda, teknik anda untuk perkemaskan blog dan mengambil tindakan sekurang - kurangnya anda mencari follower dan bertandang ke blog teman blogger lain. Sebab dengan tindakan itu blog anda akan melonjak naik dalam paparan maya dan perlahan akan dikenali ramai.

Persoalannnya hebatkah blog kita?. Pada Etuza blog yang hebat terlalu ramai di Malaysia, tidak dapat di kira lagi dengan hujung jari kerana setiap kali Etuza online akan naik blog dari blogger terkenal yang cukup Etuza kenali cara dan persembahan blog mereka. Semuanya menarik dan amat kecil diri Etuza berbanding dengan blogger itu.

Sebenarnya bukan perkara mudah untuk tampilan hebat blog kita itu. Menurut Etuza secara asasnya blog kita akan hebat apabila memenuhi ciri- ciri berikut iaitu:-

1. Blog diurus kemas ringan dan pantas paparan di skrin komputer kita atau dalam anaroid phone masa kini.
2. Blog kita sentiasa updated atau sentiasa ada bahan cerita dengan cara ini rangking blog kita akan sentiasa naik dan tidak tenggelam dalam search google.
3. Blog hidup dengan ilmu pengetahuan dan penyampaain yang menarik dengan nilai-nilai murni kehidupan. Menjadi sumber rujukan masyarakat umum tanpa kita sedar.
4. Blogger mengambil langkah menegur sapa para blogger lain, tinggalkan jejak kunjungan dengan komen - komen membina atau letak alamat url blog pada ruang komen atau di shoutbox.
5. Blogger itu tidak menyombong diri, tetap akan datang membalas komen blogger lain. Jika ini mampu dibuat pasti kita ramai kawan di arena blog.
6. Blogger dan blog yang sering mendoakan blogger lain. Paling mudah blogger mesti mesra maya antara cabang mesra maya ialah blogger kongsikan informasi pelbagai kepada masyarakat. Ini juga dikatakan mesra maya.

Kepada blogger baru dan lama, teruskan usaha kita berblogging. Blog anda hak anda tetapi hak kita untuk meminggirkan blog yang hanya paparan menghina agama menghina kaum bangsa kita dan adanya unsur memporak perandakan masyarakat. Semoga blog kita tidak tergolong dalam blog sebegini. Usai lah blog anda dengan mengikut kemurnian keikhlasan jiwa anda.Hidup Blog hidup blogger.

Sila klik paparan informasi terbaru yang Etuza jumpa dalam carian google baru sebentar dan kita ambil ilmu dari cara penyampaian blogger lelaki hebat ini. Klik ini http://www.bloggerlelaki.com/2015/01/malaysia-best-blog-2015.html

Catat Ulasan

19 Ulasan

  1. WAH HEBAT BLOG CIKGU PENINGKATAN TRAFIK YG TINGGI TAHNIAH...SBB RAJIN UPDATE...BLOG KAK BIASA2 JER ADA MASA NAIK GRAFNYA LBH BNYK YG TURUN HEH..HEH..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak lah tinggi sangat tu Pi..saja nak naikkan semangat Etuza sendiri dan teman blogger..apapun memang seronok tengok bila naik graf..

      Padam
  2. Blog CP biasa-biasa ja. Tak ramai yang singgah.

    BalasPadam
  3. Balasan
    1. terima kasih ya kamsiah..graf biasalah tu turun naik ja...kadang tinggi mencanak kata org bilang tapi jaika tak low ja

      Padam
  4. Ramai juga yang singgah ke blog, mohon tunjuk ajar.

    BalasPadam
  5. blog cikgu Etuza juga semakin hebat sekarang..dongibab hihihih

    BalasPadam
    Balasan
    1. ya betul blog cikgu Etuza ni semakin hebat..

      Padam
    2. carl...dh lama x muncul di blog sis JM...merajuk eh

      Padam
  6. Blogger Lelaki memang handal cara penulisannya Dan cara penyampaiannya.

    BalasPadam
  7. Blog yan nak capai seratus 1 hari pun susah..huhu

    BalasPadam
  8. tahniah etuza, kak ana selalu lihat stat dari Google Analytics untuk stat yang lebih detail dan tepat.. all the best :)

    BalasPadam
  9. Info yang membina,blog sya biasa2 aje,sekadar mencatat kenangan bersama suami dan ank2 yg sdg meniti kdewasaan

    BalasPadam
  10. Fuh, mencanak naik graf. Tahniah

    BalasPadam
  11. Assalammualaikum... etuza,

    wahh... etuza semakin dikenali. Semoga etuza sukses berblog.

    mselim3

    pls: etuza punya blog semakin kemas dan menarik. Keep up... nice blog. Nice to meet you..

    BalasPadam
  12. Good Day
    we offer Loan here are you seeking of Loan apply now whats app +919650892379

    BalasPadam

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.