Galakan Warga Sabah Berkhidmat Dalam Perubatan

Galakan Ramai Warga Sabah Berkhidmat 
Di Bidang Perubatan  Di Negeri Sendiri

     Kota Kinabalu, konsep memberi keutamaan kepada guru yang berasal di Sabah untuk berkhidmat sebagai guru di negeri sendiri, sebagaimana yang dinyatakan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak pada 16 Sept 2015 nampaknya boleh di guna pakai dalam Kementerian Kesihatan.

Menteri Kesihatan Datuk Seri Dr. S Subramaniam menyatakan konsep itu boleh diguna pakai bagi menempatkan lebih ramai kakaitangan kesihatan dalam kalangan rakyat Sabah yang berkhidmat di negeri Sabah sendiri. 

Ekoran dari kenyataan Perdana Menteri rabu lalu iaitu 90 % kakaitangan guru akan berkhidmat nanti di Sabah dan Sarawak adalah guru yang berstatut rakyat Sabah, menarik perhatian Kementerian Kesihatan sehingga pihak Kementerian Kesihatan akan memberi peluang latihan dalam bidang kelayakan bagi ramai individu di Sabah diserap ke bidang latihan perubatan nanti. Ini lah kenyataan oleh pihak Kementerian Kesihatan selepas acara perasmian Hospital Tuaran Fasa 11 pada 17hb Sept 2015. Kepada yang ada kelayakan memohon lah bidang perubatan kerana peluang ini terbuka luas pada masa sekarang khasnya yang berkelayakan di Negeri Sabah.

Sila klik SINI sebagai sumber tambahan anda.

Catat Ulasan

6 Ulasan

  1. ASSALAM ...MEMANG NEGERI PERLUKAN ANAK NEGERI YG LAYAK UTK BERKHIDMAT DLM BIDANG PERUBATAN R APA SAJA SEBAIKNYA...

    BalasPadam
  2. kalau kerja di tempat sendiri lebih mudah ...

    BalasPadam
  3. tak tahu nak komen ap cikgu... Tapi mungkin satu usaha yg baik...

    BalasPadam
  4. Bagusnya.. x perlu merantau jauh, ia merupakan salah satu dasar penjimatan.

    BalasPadam

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.