Harga Minyak Kereta Sah Turun Harga Jan 2015

Harga Minyak Kereta Sah Turun Harga Jan 2015


* Harga runcit minyak Malaysia 
Untuk Bulan Januari 2015 



Terbaru pembacaan Etuza & kajian lewat petang
 kemarin di Keningau.


    Harga petrol RON95 dan RON97 akan menurun sebanyak 35 sen seliter manakala diesel turun 30 sen, mulai 1 Januari 2015. Ini yang Etuza baca menerusi laman sosial maya di mana-mana. Tetapi masa itu Etuza ada bertanya dekat Shell Minyak di Keningau hal ini ..harga RON 95 masih RM 2.46 Sen seliter. dalam hati aik! tak turunpun. Cabut lari pecut laju-laju balik rumah after isi minyak.Hum..ala tak marahpun.
    Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) dalam satu kenyataan pada Rabu berkata, dengan penurunan itu, harga minyak seliter kini RM1.91 untuk petrol RON95, RM2.11 (RON97) dan RM1.93 bagi diesel. Kemudian Etuza terbaca lagi di laman sosial menyatakan arahan agar penurunan harga minyak kini dilancarkan dengan serta merta oleh KPDNKK.Ni Kementeriaan  Perdagangan ni buat arahan takkan nak lawan kan.
    Lalu Etuza kemarin betul-betul nak tanya, ya lah takut salah andaian dan ingin buktikan betul ke bohong macam bonus tu melopong mulut orang tengok blog Etuza pandai lah berbohong. Ehhh!!! takutnya tak mahu lah bohong2 ni anyaya Etuza.  Tanya lah sebelum isi minyak...nah ambil ringit Malaysia bayar minyak petang tu. 
" Berapa ya seliter minyak R 95 sekarang kan dah dinyatakan turun beberapa sen?" Dengan senyuman di kaunter tu kata " Ya sudah turun Ron 95 hanya RM 1.91 sen seliter lagi" wah kembang kempis telinga dengar sedap tul bunyinya lah.Happy beb! tak kan tak ada perasaan kan..murah lah 35sen turun..bagus lah tak lagi tertekan hal harga minyak ni. So Bersyukurlah dengan penurunan ini. Harap tidak lagi di naikkkan. Alhamdulillah.
Harga Minyak Kereta Sah  Turun Harga 
Jan 2015
Tempek besar - besar bulat mata tengok dan
baca informasi ini..
Ini ROn Kuning 95
**RON95 - RM1.91 (turun 35 sen seliter)

Awak dan awak guna mana ..harga dah turun juga tu.

**RON97 - RM2.11 seliter (turun 35 sen seliter)


**Diesel - RM1.93 seliter (turun 30 sen seliter)

terima kasih dan harap tidak dinaikkan lagi 
harga minyak kereta ini.
Disahkan memang turun harga - Di Keningau juga harga
 RON 95-RM1.91 Sen Seliter
Kongsi apa yang baik, berita yang baik dan tepat, 
baru blog ada aura dan pesonanya.

Share this:

Enter your email address to get update from Etuza.

29 ulasan

Jam 12.30 pagi 1 hb Januari yang lepas kami dah isi minyak dengan harga baru. Tersenyum jer bila isi penuh tangki harganya dan berkurangan.

mmg dah trn dr 1 januari 2015..dan nampak beberapa shell minyak mula tutup..xpasti minyak habis atau terkejut dgn harga baru kot hihi..syukur alhamdulillah...

Lucu juga baca artikel cikgu etuza ni, 'betul ke bohong'..hehe.. Tida payah risau ba, tiada juga yang marah tu pasal info tergelincir sedikit. Jadi, harga barang-barang bila la kena kasi turun tu?

harap2 bulan 2 harga makin turun..kalau harga minyak dunia melonjak naik..dah tentulah harga kita pun naik...macamana yer agaknya masa tu..

Alhamdulillah, smg ade penurunan lg.. hehe

Memang sah turun. Best tgk tangki penuh ☺

Cikgu bab minyak ni okje kurang perihatin....tau mmg katanya minyak turun tp tak boleh nak ckp sebab sejak tahun baru ni belum isi minyak lagi hihi.....

harga minyak mmg dah turun..harga barang2 ja yg tak turun2..:)

Alhamdulillah...harga minyak tak menentu...minyak naik barang naikkk...minyak turun...harga barang tak turun turun....

minyak turun..harga barang saja tak reti turun2..

Setuju dengan Kak Kam, harga minyak turun tapi harga barang, xder tanda2 mau turun..

Andainya harga minyak turun setiap 3 bulan sekali, bestnya.. ( berangan jerlah UA...)

Geng, sepanjang 2015 tiada sesi mengukur jalan ke?? Keliru weyhhhh..

Tentunya jawapan saya kali ini... BETUL...

Terasa bernafas bila harga minyak turun.. banyak juga dpt jimat klu harga terus berkekalan mcm ni.. ada rezeki harap2 turunlah lagi.. :) :)

Bermula 1 Januari 2015 dah turun harga.. tapi hanya 2hb baru saya isi minyak kereta.. ;)
Alhamdulillah.. senyum bila tengok meter minyak naik lebih dari biasa.. ;)

minyak naik dan turun...harga barang, naik tak turun-turun!

Ya btl tu..strt yg 1hb lgi.alhamdulillah

alhamdulillah syukran ka..Aziela

Nom dan Umi banyakkan sabar ya..akan pulih seperti dahulu, ujian seketika jadikan semangat agar terus berjuang usaha kan sesuatu demi bahagia di dunia dan di akhirat..

tu la pasal kan ramai juga merungut naik arga barang2..termasuk lah Etuza ni..

iya ..saja Etuza buat informasi pengalaman ..buat kajian..selalunya main isi ja hulur duit merah selalunya jadi sasaran..)

kalau harga minyak turun boleh la turunkan sekali harga barang tak gitu Cikgu Etuza..Takde la membebankan rakyat sangat ...

Jgn dok haraplah Lya, harga barang tetap sama, xdernya nak turun2..

betul tu bro KK...hari ni baru JM isi minyak sejak harga minyak turun pastu terus senyum lebar sbb dulu isi harga yg sama sikit je naik meter tu tapi skrg...wah!!!

BH..itu sudah pasti..peniaga mmg tunggu peluang je..

samalah kita..sis JM baru tadi isi minyak..senyum lebar gak hahaha

berita ni mmg PASTI BETUL cikgu bukan BOHONG lagi :-)

alhamdulillah..kesan dari penurunan minyak sgt positive..harap2 x naik lagi lepas ni..semput!!!

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.

Google+ Followers

Label

Ucapan (431) Ceritaku (417) Berita (380) Agama (364) Dunia Blog (326) Promosi. (300) Doa (293) Tips Blog (265) Info Lelaki (264) Pengalaman (234) Anak (210) Nasihat (205) Pendidikan (200) Rasa Bahagia (181) Kasih sayang (178) Berita Keningau (167) Hadiah (148) Pelancongan (129) Gambar (120) Alam Semulajadi (116) Ekonomi (102) Segmen (101) Sejarah (101) Keluarga (83) Tentang lelaki (72) kesihatan (70) Blog (62) Isu Semasa (57) Cinta (55) Rumah tangga (52) Tumbuhan (51) Bunga (42) Resipi (41) Cari Makan (37) Motivasi (35) Nilai Moral (34) Budaya (31) Award (30) Herba (29) Sajak (28) Sahabat Blog (27) Harijadi (25) Percutian (25) Masyarakat (22) Haiwan (21) Promosi Nuffnang (20) Rasullah SAW (20) Kucing (19) Perkahwinan (19) Tips (19) Seni (18) Artis (17) Sukan (17) Sekolah (11) Petua (10) Iklan (9) Kalender (9) Bulat (8) Majlis Kahwin (8) Lanskap (7) Lirik Lagu (7) Hari Jumaat (6) Kuiz (6) Politik (6) Ikan (5) Pantun Melayu (5) Elken (4) Grafik (3) Jantung (3) Pertunangan (3) Anak Buah (2) Banjir (2) Buah (2) Takziah (2) Makanan (1) Restoran (1) a (1)
Copyright © 2015. ETUZA - All Rights Reserved
Template Created by Kompi Ajaib Proudly powered by Blogger