Gayat Di Menara Stesen Penternakan Haiwan ( Last Part )

Gayat Di Menara Stesen Penternakan Haiwan ( Last Part )

Gayat Di Menara Stesen Penternakan 
Haiwan Keningau  ( Last Part )

Ini Menara Stesen Penternakan Haiwan Keningau Area.

Tinggi menara ni, kukuh diperbuat daripada besi 100 % besi.
Di bina untuk melihat keadaan haiwan peliharaan di stesen ini.
Boleh nampaksuasana di bawah..tapi kami gayat..
mama dan tak naik..takberjaya menyahut cabaran..
kami berempat sajalah selfe kat atas menara.

Ketika berada di Menara Stesen ini, Etuza dapat melihat betapa indahnya panorama pandangan atas ke bawah sekeliling Stesen Penternakan ini. Suasana bertambah menarik apabila kita mampu melihat objek berbagai di bawah. Tasik, ladang rusa, itik, burung unta, kambing dan bangunan Pejabat Stesen penternakan serta pandangan di kejauhhan Jabatan Hendry Gerny dan perumahan.



Apa yang penting hari ini ialah, Etuza selaku ketua rumah berjaya membawa anak-anak bersiaran dan melepaskan perasaan boring mereka di rumah. Harap anak-anak Etuza dan isteri Etuza dapat merasakan nikmat menghargai alam sekitar dan merasa kagum alam semulajadi ciptaanNya.



Entry terakhir bersiaran di Stesen Ternakan Haiwan Cawangan Keningau berakhir dengan kita melihat lima gambar berbicara di bawah ini. Jemput tengok.
Ini suasana di atas menara..sambil menghirup udara..kami
nikmati saujanaladang ternakan rusa, kambing dan sebagainya.
Paling menarik melihatbanyaknya rusa meragut rumput..

Azie dan adik nya ..ambil kesempatan posing di menara ni..memang
best kalau berada di atas menara ni..tapi hati-hati juga melangkah..

Ha ni ayah dan anak ambil gambar posisi tepi..niat nak perlihatkan
pada anda lapangan ladang saujana tu..tapi mungkin photografhy tak
bertauliah kena belajar ambil view lawa..tak apa sekadar
 menghias blog ni ..ok lah.
Terima kasih Azie..snap ayah dan adik..

Inilah keadaannya..ladang yang penuh dengan rusa..
dan ada pula burung putih nun di sana dekat tasik tu berderet..
sangat banyak tu...harapan Etuza
anda dapat melihat rusa yang banyak sedang meragut rumput..
Lastly ..kami bergambar depan pintu gerbang Stesen ini..
kenangan ini terzahir di laman Pesona & Mustika..
semoga anda yang melihat merasa nikmatnya melihat pemandangan
serta haiwan yang jinak..terasa gembira..
Pantun 

Anak itik berenang - renang di air tasik,
Sambil berbunyi kegembiraan di dalam tasik,
Harap tuan dan puan dapat memahami kami,
Membawa bersama bersiaran di Stesen Penternakan Keningau Kini.

Harap gembira setiap hari,
Agar bahagia merasa kehidupan ini,
Andai ada tersilap kata di laman ini,
Sepuluh jari kami pinta maafkan kami.

Share this:

Enter your email address to get update from Etuza.

19 ulasan

ya cikgu...saya nampak rusa2 yg meragut rumput tu....seronoknya menikmati alam semulajadi mcm tu kan...

tiada bayaran di kenakan,..percuma saja

ya Madam Kamsiah payau tu merujuk rusa..anak2 kemarin tulah oder soto daging payau..tempat Cafe Stesen sini terkenal daging payau..sekali seminggu jika tak silap..bukannya setiap hari ada..ada masa tertentu saja..

Best sangat nmpk gambar2 dan kegembiraan diwajah mereka.. Alhamdulillah.. Pasti puas rasa dihati Etuza melihat kegembiraan mereka :)

Seronoknya dapat menikmati permandangan, mendekati haiwan ternakkan disamping bermesra sekeluarga.. mmg menarik.. :)

ya nurul H nampak mereka ceria lewat petang kemarin..ni nak bersiaran juga hari ini..ni lah mama ajak shoping lah pula

terima kasih ya KK

cantik pemandangan dari atas tu..berapa agaknya umur etuza ye..nampak macam muda belia..tapi dah punya anak remaja..ada apa2 rahsia awet muda kah..

Cantik betul pemandangan kat sini..Alhamdulillah dapat jugak Cikgu Etuza meluangkan masa berharga bersama isteri dan anak2...

Mesti seronok kan diaorang dapat jalan2 bersama Cikgu suami isteri..cuti sekolah dah nak habiss ...Nanti kita bakal ke sekolah la bawak anak2 ke sekolah pulak..

Seronok tengok rusa di kawasan terbuka. Di sini rusa terkurung je. Kesian.

Untungnya orang Keningau, langsung tiada bayaran ya..

Sementara cuti sekolah masih berbaki, elok bawa family jalan2..

memang percuma umi..

tak ada lah petua tu..amalkan gaya hidup sihat ja..selalu ceria senyum dan buang rasa tertekan..usah selalu susah hati..amalkan ..selawat nabi junjungan ya....alhamdulillah jika itu benar di lihat ..semuanya atas kurniaNya..

Iryan..sory ada Etuza respon kat Akif form ulasan ya..sorry..terklik kat akif tu..

tak perlu lagi ke Osaka Jepun..hehehe..ya seronok..cik pinz

ya Umi ..terima kasih ya..dah Etuza respon di gmail ya..

Gayat ke...bagi JM x lah tinggi sgt..boleh lagi tu...tapi bg yg jenis gayat mmg x boleh naik menara tu

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.

Google+ Followers

Label

Ucapan (431) Ceritaku (417) Berita (380) Agama (364) Dunia Blog (326) Promosi. (300) Doa (293) Tips Blog (265) Info Lelaki (264) Pengalaman (234) Anak (210) Nasihat (205) Pendidikan (200) Rasa Bahagia (181) Kasih sayang (178) Berita Keningau (167) Hadiah (148) Pelancongan (129) Gambar (120) Alam Semulajadi (116) Ekonomi (102) Segmen (101) Sejarah (101) Keluarga (83) Tentang lelaki (72) kesihatan (70) Blog (62) Isu Semasa (57) Cinta (55) Rumah tangga (52) Tumbuhan (51) Bunga (42) Resipi (41) Cari Makan (37) Motivasi (35) Nilai Moral (34) Budaya (31) Award (30) Herba (29) Sajak (28) Sahabat Blog (27) Harijadi (25) Percutian (25) Masyarakat (22) Haiwan (21) Promosi Nuffnang (20) Rasullah SAW (20) Kucing (19) Perkahwinan (19) Tips (19) Seni (18) Artis (17) Sukan (17) Sekolah (11) Petua (10) Iklan (9) Kalender (9) Bulat (8) Majlis Kahwin (8) Lanskap (7) Lirik Lagu (7) Hari Jumaat (6) Kuiz (6) Politik (6) Ikan (5) Pantun Melayu (5) Elken (4) Grafik (3) Jantung (3) Pertunangan (3) Anak Buah (2) Banjir (2) Buah (2) Takziah (2) Makanan (1) Restoran (1) a (1)
Copyright © 2015. ETUZA - All Rights Reserved
Template Created by Kompi Ajaib Proudly powered by Blogger