Resipi Ayam Masak Lemon

Resipi Ayam Masak Lemon

Resipi Baru Mama Masakkan Untuk Seisi Keluarga.

Reipi : Ayam Masak Lemon

SINI Klik Update Penyertaan Segmen Etuza 
SINI Klik Impian Percutian Etuza 2014


Bahan Yang Diperlukan
* Isi ayam  * Lemon  * Bawang Besar 
* Bawang Merah  * Bawang Putih * Halia
* Lada Hijau * Garam dan perasa 
* Sedikit gula dan sedikit kari kunyit
* Minyak untuk menumis

Cara Menyiapkan Juadah Ini.

1. Isi ayam dibersihkan dan dipotong 
mengikut cara sendiri
2. Bawang Merah, bawang putih dan halia 
ditumbuk halus
3. Lada hijau, bawang besar dan lemon dihiris

4. Panaskan minyak dan masukkan semua 
ramuan bawang merah dan putih serta
halia ke dalam kuali.
5. Setelah wangi masukkan isi ayam, garam,
perasa dan kari kunyit. Letak gula sedikit.
6. Setelah agak masak isi ayam dan ada aroma
masukkan hirisan bawang besar, lada hijau
dan hirisan limau.
7. Sudah siap angkat dan hidangkan
kepada seisi keluarga.

* Etuza rasa ada rasa lemon yang mama letak
dalam resipi dia petang hari in

Share this:

Enter your email address to get update from Etuza.

13 ulasan

ayie baru lps mkn nie..
mkn yam goreng dgn tempe goreng.. hehe

ni macam resepi ayam masak halia, tapi ada tambah lemon plak yea, takpe..bole cuba..ada kelainan.

semua bahan2 tu ada dlm petiais..boleh la buat utk anak berbuka puasa ptg ni..iNsya ALLAH..

Harus cuba..

Pagi ini saya masak nasi + daging goreng kunyit + sayur jaa, cukuplah untuk famili..

Wahh nampak sedap ..Lya tak biasa buat ayam masak lemon ..hehehe boleh cuba jugak ni belajar masak ayam masak lemon..

@umi alya

Mohon pencerahan..
Kari kunyit @ serbuk kunyit? keliru sudah...hi3

@umi alya
asalam Umi serbuk kunyit, ya serbuk kunyit...sedikit sahaja.Kari kunyit lain ka pula ya.

Cikgu..JM nk cuba masak esok..esok kan cuti tetapi di mana mau cari kari kunyit tu..di semenanjung ngak ada.

boleh tak kalau JM letak perahan Lemon gantikan dari masuk kan Lemon bersama kulit tu..nanti rasa pahit tak?

Bukan kari kunyit, serbuk kunyit, silap taip tu..

Saya rasapun gitu gak, kita perah lemon ( tapi sesudah tutup api, nnt vit. c hilang), nak cantik hias dengan hirisan lemon..)

Siap nnt masuk dlm blog, ylh mana tau berkenan dijadikan 'biras' pilihan sebab akak xder adik, adik ipar jer ada, hu3

Menarik ni...nanti kalu ada lemon boleh cuba...

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.

Google+ Followers

Label

Ucapan (431) Ceritaku (417) Berita (380) Agama (364) Dunia Blog (326) Promosi. (300) Doa (293) Tips Blog (265) Info Lelaki (264) Pengalaman (234) Anak (210) Nasihat (205) Pendidikan (200) Rasa Bahagia (181) Kasih sayang (178) Berita Keningau (167) Hadiah (148) Pelancongan (129) Gambar (120) Alam Semulajadi (116) Ekonomi (102) Segmen (101) Sejarah (101) Keluarga (83) Tentang lelaki (72) kesihatan (70) Blog (62) Isu Semasa (57) Cinta (55) Rumah tangga (52) Tumbuhan (51) Bunga (42) Resipi (41) Cari Makan (37) Motivasi (35) Nilai Moral (34) Budaya (31) Award (30) Herba (29) Sajak (28) Sahabat Blog (27) Harijadi (25) Percutian (25) Masyarakat (22) Haiwan (21) Promosi Nuffnang (20) Rasullah SAW (20) Kucing (19) Perkahwinan (19) Tips (19) Seni (18) Artis (17) Sukan (17) Sekolah (11) Petua (10) Iklan (9) Kalender (9) Bulat (8) Majlis Kahwin (8) Lanskap (7) Lirik Lagu (7) Hari Jumaat (6) Kuiz (6) Politik (6) Ikan (5) Pantun Melayu (5) Elken (4) Grafik (3) Jantung (3) Pertunangan (3) Anak Buah (2) Banjir (2) Buah (2) Takziah (2) Makanan (1) Restoran (1) a (1)
Copyright © 2015. ETUZA - All Rights Reserved
Template Created by Kompi Ajaib Proudly powered by Blogger