Hadis Pilihan Etuza

Hadis Pilihan Etuza Hari Ini.

" Empat perkara yang aku takut berlaku ke atas umatku. Pertama, kuat makan. Kedua,banyak tidur. Ketiga,malas dan Keempat, lemah keyakinan "

Maksud Hadis

" Seseorang pengubah muzik mungkin ada bakat seperti Mozart. Dia juga ada keinginan yang membara untuk berjaya. Tetapi sekiranya dia percaya yang dia sebenarnya tidak pandai menggubah, maka dia tidak akan dapat menggubah walau satu lagu pun." Martin Seligman.

Dipetik dari buku Panduan membimbing Anak Belajar Karya Motivasi Negara Dr. Mohd Shukri Abdullah Ph.D ( Pakar Motivasi & Strategi Belajar )

Nota: Fikirkan kita sebenarnya ada potensi untuk maju dan maju kearah kehidupan yang lebih baik. Perancangan yang baik dan cemerlang dalam kehidupan ini adalah didasari oleh kemahuan kita dan keyakinan kita sendiri. Percaya dan yakin adanya rezeki jika diusahakan. Dan kita teguhkan lagi bahawa "Allah suka hambaNya yang berusaha".Fikirkan kita boleh.

Catat Ulasan

13 Ulasan

  1. semoga kita dijauhi sifat2 malas itu..

    BalasPadam
  2. tanpa keyakinan , buat apa pun x menjadi ...

    BalasPadam
  3. Terima kasih diatas perkongsian yang baik ini cikgu etuza. Semoga ianya memberikan manfaat kepada kita semua.

    BalasPadam
  4. Assalam Etuza..jika sudi boleh pasang widget hadis ni kat blog.. :) http://www.jomkenalislam.my/2014/12/tutorial-widget-hadis.html

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wsalamualaikum Asma D..ya silakan..mohon maafkan Etuza ya..hal Segmen hari tu terkejut sebab tak wujud..Etuza tak klik lagi seterusnya. Akan cuba klik blog asma ya..mohon maafkan Etuza.

      Padam
  5. Terima kasih di atas peringatan ini

    BalasPadam
  6. Balasan
    1. Tusn MKLIM terim kasih sangat bangga jadi sababat ..

      Padam
  7. apabila byk makan dan terlalu kenyang, mata akan mengantuk dan badan menjadi lemah..mula timbul perasaan malas terus tidur seperti ular sawa..satu amalan yg perlu di jauhkan..mkn jgn terlalu kenyang

    BalasPadam

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.