Dua Ayat Suci Dipasang Semula

Ayat Suci Ini Dipasang Semula Di Blog Etuza.

Bisimillahirawmanniruahim & Assalamualaikum
Warahmatullahita'ala.


Kalimah yang  pertama diucapkan dalam blog
jika anda seorang blogger muslim muslimah..

    Etuza admin blog Pesona & Mustika memuatkan semula ayat -ayat suci ini. Diukir dengan kreatif menggunakan warna merah dan dikombinasikan dengan bunga ros merah. Orang yang menciptakan dua ayat suci ini sangat berseni dan kreatif. Harap blog Etuza tidak lah berat bertambah apabila di pasang semula ayat-ayat ini.

    Etuza meletakkan semula ayat ini, kerana sejak aktif berblog memang Etuza sudah terpikat dengan dua kalimah suci ini. Etuza fikir sesuai dekat dengan header atau pengatas pada posting wall blog seperti di blog Etuza ini. Pada sisi sidebar kanan atau kiri atau pada ruang menghias di bawah blog juga sesuai. Terserah pada kemahiran anda kemaskan blog anda sendiri.

     Kenapa Etuza Pasang Kalimah suci ini?

1. Memudahkan dan percepatkan proses blog di entry iaitu Etuza tidak perlu lagi mengulangi ayat Bismillah dan ayat As'salamualaikum pada awal permulaan catatan Entry. Bacaan awal sebelum memulakan apa juga tugasan telah terucap sedia di atas wal blog. Maka tidak perlu pengulangan. Jika anda bertanya. " Kenapa tidak bagi asalam.." Etuza akan tunjukkan bahawa banner bismillah dan ucapan as'salam telah sedia di atas catatan blog. Nampak kan. 

2. Biasanya dan sebaiknya apa juga tugasan kita mulakan dengan Bismillah dan terakhir  ialah mengucapkan as'salam. Ucapan yang sangat indah jika yang memahami maksud ayat ini. 

3. Dengan niat apabila anda mengucapkan bisimillah anda mulakan kita dah berharap agar kita dilindungi dari yang maha kuasa serta memohon jauhi syaitan menganggui. Seperti itu juga ucapan as'salam yang membawa maksud sejahtera lah ke atas engkau dan sejahtera juga ke atas  diriku. Maka dengan adanya ayat suci ini kita sentiasa berzikir kepada Allah azawazallh.  Itulah kelebihan dua ayat suci ini. 

Nota : Blog Etuza paparan pelbagai, tetapi tidak menjadi kesalahan jika kita letak ucapan suci itu di blog. Setidak-tidaknya kita dapat melafazkan  ayat suci itu dalam hati setiap menjengok dan membaca blog Etuza. 

Catat Ulasan

8 Ulasan

  1. Bismmillahirrahmanirrahim.
    Assalamualaikum Cikgu Etuza..

    Ana tumpang baca.. tu lah betol2.. apa sj yg kita buat dimulakan dgn Bismillah :)

    BalasPadam
  2. Insya Allah blog ini tidak berat dek gadget tersebut..

    Assalamualaikum dan selamat pagi..

    BalasPadam
  3. Bismillah...semoga beroleh keberkatan..

    BalasPadam
  4. Alhamdulillah moga beroleh keberkatan di Blog Cikgu Etuza...

    BalasPadam
  5. Alhamdulillah...moga2 sentiasa diberkati

    BalasPadam

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.