Berita Hot Semasa Di Blog Etuza

Berita Hot Semasa Di Blog Etuza.
18hb  Disember 2014

Sehari Berita Utama!......chewa...

5 gambar sensai hanya di blog Etuza

Sehari Berita Utama #1

1. Header  Blog Pesona & Mustika telah berjaya dimasukkan ke dalam SLIDE SHOW  unik di blog Blogger Safirul Amar sebaris dengan header blog pilihan blogger terkenal Safirul Amar. Sila Klik SINI.

2. Blogger UMI ALYA hot di Arena Blog Malaysia apabila tampil TOP KOMENTAR  berjumlah 1008 2014 pada hari kemarin dan bertambah lagi pada hari ini. Wow!!! 4 angka KOMENTAR blogger terkenal hanya di Blog ETUZA.Klik SINI untuk jumlah terkini komentar blogger UMI ALYA.Huh!! HOT!..Terima Kasih Umi Alya ( hari ini mulai bungkus hadiah ya juga kepada Blogger JM )

3. Ibnu Mustaqim putera ke 4 Etuza kini sihat sepenuhnya selepas bersunat di minggu ke 2 Disember 2014.  ( lihat gambar tersenyum pada banner edit Blogger Etuza.

4. Blogger Safirulamar.com telah berjaya menambat hati Blogger Etuza untuk dimasukkan ke dalam Bloglist TERBAIK ANTARA YANG TERBAIK menyenangkan hati Etuza iaitu di BLOGLIST IKON GRATIFY. Tahniah Safirul. 

5. Resipi kampung Telur Rebus Masak Merah menjadi ENTRY MELETUP di blog Pesona & Mustika apabila memblot komen terbanyak sebanyak 114 komen pada hari kemarin, dan mungkin kini bertambah lagi. Apakah yang berlaku kemungkinan ada daya tarikan cara unik di masak oleh orang kampung Telur Rebus Masak Merah yang  jauh di Pedalaman Sabah. Blogger hebat terbaik dan amat ikhlas membuat komen ialah Blogger UMI ALYA MIMIALYA dan Blogger cantik manis JARI MANIS.  Klik Blog mereka berdua untuk anda kenali lebih dekat. 

4 berita akbar tumpuan Blogger Etuza 17hb Dis 2014

Sehari Berita Utama #2

1. Berita terbaik kemarin " Hentikan tabiat buang sampah dari kenderaan" Ha hot tak hot ..ala bohong lah jika tak pernah buat. Sebab suatu masa dahulu Etuza ada membuat perkara tak baik ini, ialah sampah kecik2 saja seperti kulit kacang. Kalau buang tin alminium tu tak pernah sebab tin alminium sayang kalau di buang boleh buat duit kan tin alminium. Bila baca pertama kali isu ini hadui terbaik lah akhbar METRO kemarin. Bagus untuk kesedaran masyarakat dan genarasi muda kita. Barulah ada langkah bebas sampah negara kita kan.

2. Berita kedua " Melentur buluh biar dari rebung" Ha ini pun kira terbaik, sangat bermakna kepada kita semua. Kepada yang baru ada anak-anak comel lagi loteh tu..marilah didik anak kan anak ni aset dan anugerahNya. didik lah sedari kecil walhal ketika dalam kandungan ibu pun dah bermula pendidikan anak. Jadi didiklah anak anda sebaiknya. 

3. Berita hot ke 3 pilihan Blogger Etuza " Bangun lewat boleh obes" Ini ditujukan kepada semua lah. Anak-anak remaja tak takut ke umur muda- muda dah obes..alala tak bestlah jika gitu dek. Bangun awal lah ya ..termasuklah generasi Etuza. Bohong lah jika anak -anak Etuza selalu bangun awal..Hummmm!!! ada yang late bangun. Haduyai..kan dah kena sendiri. Nak tengking alamak tak berapa biasalah nak tengking anak. Dah buntu terdesak ada kot...hehehe...ialah tujuan nak tegur ikhlas. Ada dengar tak " sayangkan anak tangan tangankan" ada kan...jangan pula silap pemahaman kata-kata itu.Sesekali lah..

4. Dalam Akhbar METRO ada gambar kamera brand CANON sebijilah macam kamera Etuza. So ..Etuza baca lah hal informasi kamera. Kan dah kata blogger biasa ja dari kampung. So kena tahu hal kamera. Baguskan. Aik! sesekali belilah akhbar tau!. Ada juga bahan bacaan kat rumah. Mata tu kena selamatkan tiap masa detik waktu duduk depan PC ja membaca katanya lah. Rehat2 juga perlu ya.  Ha pergi tengok kehijauan kejap segar mata anda.

Oh berita BULAT! syukurlah dah sembuh BULAT kami..anak 
kucing kesayangan seisi keluarga. Tak faham lah Bulat..
Badan  makin panjang ..disebabkan Bulat ni kucing jantan..
Tapi comel nampak badan dia panjang...agaknya besar kucing ni
bila dah berumur. Kuat makan lah Bulat.
Ada tak nak sumbangkan makanan whiskers..hahaha...

Yang ini banner yang Etuza buat untuk BLOGLIST 
IKON GRATIFY- Memang semakin banyak Blog 
dan Blogger berjaya memasuki Bloglist ini..
DAN BAKAL ADA LAGI SEBAB BLOGGER DAN
BLOG YANG LAIN JUGA TURUT MENYENAGKAN 
kita semua.Tahniah kepada yang berjaya dimasukkan 
ke dalam bloglist ini.

Nota : Berbudi bahasa lah sesama teman blogger. Bukan mengharap balasan dan tidak meminta harapan apa-apa. Kita ikhlas jalinkan ukuhuwa dengan mengharap keredahaan dan kasih sayang dariNya. Amin.


Catat Ulasan

38 Ulasan

  1. As'salam JM ada Etuza nampak cara JM letak penerangan dekat bawah gambar bolt biru perkataan cantik..so hahahaha jangan rasa pelik ya jika dalam blog Etuza ada ayat biru lawa tiap penerangan pada gambar.TQ ya JM terbaik ..bagus kita ikut yang baik kan..hehehe ..alamak habislah kena marah ni....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah Bulat dah sembuh sepenuhnya

      Padam
    2. Yer cikgu perkara yang baik patut di contohi...buat apa nk marah..JM lagi suka kerana lebih faham dan jelas berbanding gambar2 yg tiada kata sebelum ni..cuma sensasi dah jadi sensai tu x berapa nak faham ahahaha

      Padam
    3. ye ke JM idola semua orang...hurmm...senyum je la jika ia benar atau tidak

      Padam
    4. Ni komen ke chatting ahaha...Bulah oh bulat kenapa makin memanjang sepatutnya semakin bulat sesuai dengan namana BULAT

      Padam
    5. Mungkin dua2 dik, bolehlah, sekurang2 Cikgupun dapat pahala juga sebab telah mengeratkan hubungan sesama insan, kita bukannya gaduhkan?

      Padam
    6. hahaha mujur tak kena tiaw - di marah..ok terima kasih keran suka tiru yang baik2 kan UMi..kan JM..travel elok2 ya

      Padam
  2. p/s: ini antara tips utk mandul kucing..

    http://nusha1706.blogspot.com/2014/03/kucing-pertama-dimandulkan-eton-junior.html

    BalasPadam
    Balasan
    1. nak mandulkan kucing? kasihan kucing tu

      Padam
    2. Kucingpun makluk juga, nak merasai sebagai ibu..

      Padam
    3. sebab kalau banyak sangat bikin risau juga...mybe bukan semua..tengoklah tips tu ok ke,.,tengok dulu

      Padam
  3. ooo banyak keratan akhbar yg menarik perhatian ya cikgu..

    BalasPadam
  4. assalammualaikum cikgu...kakak baru sempat singgah kat blog ni

    BalasPadam
  5. Assalam..CP suka cara penyampaian Etuza diblog..

    BalasPadam
  6. sejujurnya sy dah lama x beli paper...bc paper online je. kalu terasa nk beli baru beli ;-)

    BalasPadam
  7. 114 dari entri Telur Rebus Masak Merah, fuhhhhhhhh dasyat.. Rasanya JM penyumbang terbesar komen pada entri tersebut, ahakkkkk

    BalasPadam
    Balasan
    1. ye lah JM ngaku JM penyumbang terbanyak di entri tu ..eh ye ke

      Padam
    2. Pertama kali akak terima pengakuan jujur JM yang tak berapa nak jujur, hi3

      Padam
    3. ahaahahah...siapa mkn cili mesti terasa pedasnya...

      Padam
    4. Hari ini akak belum makan cili lagi dik..

      Padam
    5. Hari ini akak belum makan cili lagi dik..

      Padam
  8. hot2 semua.. xhabis baca lagi semua tu... nk kena baca ni...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Weayyyyy sorang lagi bakal berchatting kt sini, maafkan kami ya Cikgu

      Padam
  9. Tahniah buat mereka yg hot dan tahniah jugak buat entry yg hot....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih kak Okje..opss..JM perasan HOT ekeek

      Padam
    2. OKjer tuju kat admin ke atau kami berdua? ahakkk

      Padam
  10. Oh ya, tahniah Cikgu berjaya keluarkan entri 100/Dec pada ketika ini..

    BalasPadam
  11. Kak Mumi mmg rajin tinggalkan komen di blog cikgu..pantang JM tinggalkan komen mesti ada je kak umi tu nak reply ahaha...sikit hari lagi sebelum masuk thn 2015..komen beliau akan cecah 2000. So jgn sesekali tinggalkan komen lebih dari beliau...beliau tetap akan nendahului hihiih..matilah...jM x sayang mulut...minta maaf ye kak Umi...JM gurau je..kita xkan berbalas komen lagi lepas ni :-)

    BalasPadam
    Balasan
    1. *kak mumi lah pulak...kak Umi :-)

      Padam
    2. Itulah dik, tiba2 akak keliru tadi - kak murni, aikkkkk siapakah dia? rupa2 komen tu dituju khas buat akak..

      Dah JM bersembang dengan akak, jawab jerlah, tak ke gitu JM? nnt JM merajuk pula jika komen2 tak dibalas, kiranya ia menjadi komunikasi satu hala, memang tak berkesankan?

      Ada2 jer jawapannya, hi3

      Padam
    3. Nasib baik nama pompuan, kalu laki tadi, sah2 JM sedang angau dilamun CHINTA

      Padam

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.