Versi Ikan Emas Merah Grade 2 Siri 1

Versi Ikan Emas Merah Grade 2 Siri 1

Versi Ikan Emas Merah Grade 2
Di Kolam Mini Depan Rumah Etuza.
Inilah dia...
inilah ikan emas merah grade 2

Ini gambar ikan emas merah grade 2, milik Etuza yang telah sekian lama Etuza pelihara di kolam mini depan rumah Etuza. Macam Umi Alya dan MV serta Madam Kamsiah serta group GSF dahulu tau sangat tu ini lah antara paparan entry blog Etuza yang lama. Ingatkan ikan2 Etuza tu masih kecil, ada vedio lagi ikan bergerak2 keriangan masuk blog Pesona.
Hari ini first time ikan emas merah grade 2, ini masuk Jendela Maya pada blog baru Etuza ni. Ini gambar pagi-pagi hari ini, Etuza dan anak-anak melihat ikan berenang2 bermain dengan kami. Riang betul seolah happy lah kan ikan akan bertuan sepanjang cuti. Selalunnya kena tinggalkan semua tak ada dalam rumah, ialah pergi kerja & anak-anak semua kat ke sekolah.
Terbaru anak ikan emas ni dan membiak ada anak2 dia semakin besar. Makin banyak pula tu. Tetapi ada suatu hari Etuza nampak kucing yang ada di rumah Etuza menangkap seekor dari ikan emas ni, dimakan oleh kucing itu. Geram juga Etuza. Mulai dari itu Etuza telah pasang VRC dawai rambat. Bertutup habis, ikan emas Etuza pandai cium jari-jari Etuza, nak dekat-dekat pun ada. Tak takut punya lah dah bertahun  di bela dan ikan tu tahu wajah Etuza dah..hehehe...ahak!!!! ala comel kan ikan2 tu. Terhibur tak!!

Share this:

Enter your email address to get update from Etuza.

21 ulasan

Cantiknya ikan2 tu..

Untungkan punyai halaman luas, nak bercucuk tanam seperti pokok buah2an boleh, nak bela ikan boleh, bina kolam mandi ala2 hotel 5 bintangpun boleh.

Kiranya beranika macam lagilah.

Oh ya, saya rumah taman jer Cikgu, maklum le beli diperantauan, tanah pusaka dikampung, abang tanam pokok buah2an daripada terbiar kosong.

@umi alya
Asalam Umi rumah kampung saja..kebetulan tanah bergeran ..boleh lah buat apa kita nak..apapun tanah ni pinjaman semata ja UMI..terima kasih..

Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

ikan emas antarayg tercantik ,kan ...warna2nya yg terang..sentiasa menarik perhatian..

Baru nak tanya..si Bulat tu x skodeng ke ikan2 tu

Isshh..rasa geram pulak tgk ikan2 merah yg gemok2 tu..rasa nak tangkap buat goreng je hahaha...

Untung lah cikgu ada tanah boleh bina rumah sendiri, besar..mcm JM sini sewa kuarters je..mana ada laman..so x de lah peluang berkebun ke, nak bela ikan ke..

psst : harap2 lah dapat jodoh dgn org yg ada kebun leh mkn buah2 tempatan dengan puas ahaha...Verangan lah nko JM..ada ke yg nak..tiap2 tahun kena reject je huhhu

@Jari Manis

akak tengok JM selalu ke 'obersi', takkan xder mat salleh @ yang sama waktu dengannya yang terpikat dek keayuan JM? konfius jap... hi3

kalau boleh carilah calon suami yang ada ladang epal, anggur, strawberi, blueberi, blackberi, 'beri2' dan lain2, boleh le kami 'mengecek' ya.. buah2an tempatan banyak daa kat sini

@umi alya

ahaahahaha....kak Umi..tinggi sgt permintaan tu

@Jari ManisMeh akak tolong jawab.. Bukan setakat skondeng jer tapi kalau dapat peluang keemasan, ikan2 itu bakal dijadikan habuannya, itu yang Cikgu taruk dawai2 disekeliling kolam..

@Jari Manis Bukan permintaan tinggi tapi doa sebagai 'seorang kakak buat adik tersayang', aamiin...

@Jari Manis
Mudah ja JM berdoa padaNya minta yang baik2 ya..inshaAllah jika dikabulkan alhamdulillah...
Tapi ada pula orang sana dah di Sabah baru seminggu bertugas dah berhabisan nak pindah..hehehe..ada jua orang macam ni

@Jari Manis
Tak lah JM ada vrc bertutup dah..Bulat tu masih anak kucing..yang makan ikan2 tu ibu kucing hehehe..best bah ada ikan di laman..tiap hari tengok..

@umi alya
Alamak hahaha..ok nanti bagi gambar ikan yang lagi menarik ya..kita kongsi yang baik2 lah kan UMI

@Etuza EtuzaRupanya jawapan saya tadi salah, kemain lagi jelaskan kpd JM, hi3

@Etuza EtuzaKalu baru seminggu berada di Sabah, mohon pertukaran, itu maksudnya belum jatuh cinta lagi dengan keindahan Negeri Sabah..

@umi alya

ahahaahha...bertalu2 komen dari kak Umi masuk..x sempat JM nak tepis..

Akak tak suh tepispun, meh kita bikin kecoh dilaman Pesona & Mustika, hi3

@umi alya

ahahaha....cikgu..maafkan kami

Sib baik malam akak letih sgt, tak dpt le nak usik JM lg, bagi akak kmpul tenaga dulu erkk..

Buat sementara itu, akak bg peluang kpd JM tinggal komen byk2, akak dok diam2 jer di sini sbgi pemerhati..

@umi alya

hait!!! arigato gozaimaszu

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.

Google+ Followers

Label

Ucapan (436) Ceritaku (421) Berita (381) Agama (371) Dunia Blog (327) Promosi. (301) Doa (296) Info Lelaki (267) Tips Blog (265) Pengalaman (235) Anak (213) Nasihat (205) Pendidikan (205) Kasih sayang (183) Rasa Bahagia (183) Berita Keningau (176) Hadiah (152) Pelancongan (132) Alam Semulajadi (121) Gambar (121) Sejarah (106) Ekonomi (102) Segmen (101) Keluarga (88) Tentang lelaki (72) kesihatan (70) Blog (64) Isu Semasa (57) Cinta (55) Rumah tangga (52) Tumbuhan (51) Bunga (43) Resipi (41) Cari Makan (37) Motivasi (36) Nilai Moral (34) Budaya (31) Award (30) Herba (29) Percutian (28) Sajak (28) Sahabat Blog (27) Harijadi (25) Masyarakat (25) Haiwan (22) Perkahwinan (21) Kucing (20) Promosi Nuffnang (20) Rasullah SAW (20) Seni (19) Tips (19) Artis (17) Sukan (17) Sekolah (11) Petua (10) Iklan (9) Kalender (9) Bulat (8) Lanskap (8) Majlis Kahwin (8) Hari Jumaat (7) Lirik Lagu (7) Kuiz (6) Politik (6) Ikan (5) Pantun Melayu (5) Elken (4) Anak Buah (3) Grafik (3) Jantung (3) Makanan (3) Pertunangan (3) Banjir (2) Buah (2) Hari Raya (2) Takziah (2) Restoran (1) a (1)
Copyright © 2015. ETUZA - All Rights Reserved
Template Created by Kompi Ajaib Proudly powered by Blogger