Rupanya Ramai Blogger Malaysia Yang Baik Seperti Blogger Ayie.


Blogger Ayie Yang Baik Hati -TERIMA KASIH YA!

Blog Azrin Rahim
Klik SINI istemewa blog ini untuk kita.Temui blog ini 
milik Azrin Rahim. ( Baik blogger lelaki ini )

    
     Tiba - tiba kenal dengan blog ini iaitu Zarin Rahim ( Azrin Rahim - Ayie ) di alam maya. Agak tak ingat bagaimana kenal dan terklik blog dia. Atau blogger Ayie ( dia suka nama ni ) hari tu drop komen di ruang ulasan blog Etuza Pesona & Mustika. Hingga kini Etuza saling berinteraksi dengan blogger ini. Baik hati pula tu, bertuah kita ada blogger lelaki di Malaysia seperti Ayie. Ramai sebenarnya yang baik seperti Ayie. Kepada blogger lain usah ambil hati ya, entry ini Etuza khususkan untuk Ayie, semestinya banyak cakap tentang Ayie lah ya. 

    Untuk mengelak spikulasi tak sihat Etuza cerita kan sedikit bagaimana Etuza dapat hubung Ayie hingga kami berWHATSUP  dan Etuza ada send gambar Etuza kepada Ayie. Hebat sungguh dunia teknologi alaf 21 ini. Jadi tak kenal menjadi kenal hanya dengan berhadapan sahaja tidak berlaku, tetapi ada naluri yang saling berkata berbicara menerusi Jendela Maya dan klik hujung jari kita. Dunia blog rasanya amat menakjubkan.

     Begini ya...Sebenarnya ada blog lain Etuza yang masih dapat letak Entry / Entri ( n3 ) iaitu blog bertejuk JENDELA MAYA. Sedap kan nama blog ini. Etuza yakin sangat blogger seperti UMI, JM ,Madam Kamsiah dan lain-lain ada jumpa blog Jendela Maya ini suatu masa lalu ketika berlangsung Anugerah Tropi itu. Blog ini template Etuza dah sediakan hari tu, tetapi Etuza nak lagi lawa dan menarik Etuza bayar seorang blogger wanita iaitu blogger Che Rose ada blog dia di Pesona Etuza list blogkan blog dia. ( Terima kasih Che Rose ). Apapun rasanya kini Etuza nak manfaatkan blog itu dengan lebih aktif, ada kebaikan blog itu jika Etuza bijak adaptasikan Jendela Maya. Oleh kerana nama blog JENDELA MAYA maka Etuza minta Ayie perelokkan lagi paparan template Jendela Maya, buatkan pada header Jendela Maya seolah-olah ada wajah Etuza sedang berada dekat pintu melihat awan maya. Sebab dunia internet ini diibaratkan berada di alam maya. Lebih kurang begitu imaginasi Etuza.

     Lalu Etuza bagi lah Ayie gmail dan pasword Etuza pada akaun Jendela Maya. Tapi lupa akaun untuk Pesona Etuza ( blog lama ) yang mengheret Etuza hadapi masalah seting dan kod pada template blog sehingga kini belum kembalikan Etuza sebagai pentadbir blog Pesona. Lupa sangat lupa bagi tahu ayie ada masalah setting papan pemuka. Etuza terkeluar dari pentadbir blog Pesona, itu sebab blog itu terdampar di awan nan biru.

Akhirnya Ayie menemui masalah dan buntu pada awalnya untuk terbitkan template Jendela Maya yang sungguh lawa pada pandangan Etuza kerana bayangan pada header Jendela Maya karya Ayie sangat luarbiasa. Blogger yang menyediakan perkhidmatan edit blog dengan tiga harga berbeza.   Maafkan Rtuza ya Ayie..bukan niat bawa Ayie hadapi masalah Etuza itu, mohon maafi sekali lagi.

     Di sini Etuza nak minta Ayie terima ja apa yang Etuza dah hulurkan ya, Etuza halal kan di dunia dan di akhirat. Tak apa lah Etuza cukuplah dengan Blog Pesona & Mustika yang juga blog yang Etuza bina dengan kesungguhan, bukti Etuza menyintai dunia blog. Cuma header sahaja yang Etuza kekalkan. Header itu di hadiakan oleh Mama Arina. Header Etuza dahulu ada gambar situasi di Mekah. Kalau klik pada FaceBook Etuza lebih kurang itulah sedikit gambaran pada Header Blog Pesona dahulu. Dan ada beberapa paparan dalam header tu gambar keluarga Etuza. Etuza mendapat hadiah ikhlas dari Mama Arina. Sungguh hebat kan header dari Mama Arina. Mama Arina ni suami dia orang Dusun dari Ranau Sabah, jika tak silap.

   Tak apa ya ayie template Jendela Maya tu dah ok. Etuza terima sedanya, insha Allah Etuza akan manfaatkan blog Jendela Maya dengan cara Etuza sendiri. Hanya satu sahaja nak bagi tahu " Etuza ada perasaan TROUMA untuk setting dalam blog takut terklik cara salah dan menyalahi lagi setting dan kod sesebuah akaun blog, sebab itu Etuza lebih suka yang tersedia tak apa lah jika asas blog sahaja Etuza ketahui. Trouma rasanya belum hilang" Percaya ke tak blog baru Pesona & Mustika tu pernah Etuza edit setting dan hiaskan hingga jam 3 pagi baru Etuza masuk tidur. Ada jugalah terganggu kesihatan, bila tidur lewat malam ni selesma mudah menyerang tau. Mujur ada produk makanan tambahan yang Etuza sentiasa ada di rumah. Ayie selamat maju jaya ya. Harap Ayie akan maju dan maju dalam dunia blog. Etuza akan hubung jika ada keperluan ya. Hanya satu nak pinta marilah kita sesama blogger saling mendoakan ya mendoakan yang baik-baik kepada blogger lain. InshaAllah aman dunia maya dengan rahmatNya.


Catat Ulasan

6 Ulasan

  1. x faham lah cikgu...Cikgu Etuza minta suadara Ayie create blog baru iaitu jendela maya ke..pastu x berjaya then cikgu kekalkan dengan blog skrang..ke macam mana...huhuh..

    BalasPadam
  2. Trouma = trauma...

    Itulah ralat sebab pesona berlegar2 tak bertuan, saya sendiripun buntu..

    Bagi saya tempate jendela mayapun dah ok..

    BalasPadam
  3. blogger ayie sedang menganjurkan GA sekarang..:)

    BalasPadam
  4. @Jari Manis

    sebenranya akak pun mcm JM.. tak berapa faham..:)

    BalasPadam
  5. tq cikgu etuza for the entry...
    ehh xad mslh pon just tolong menolong mana yg perlu...

    xad salah pon edit templates cikgu etuza cuma selalunya ayie mmg xsentuh bab setting kecuali bhgian templates shje..

    BalasPadam

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.