Resipi Orang Desa Hari Ini Jemput Sarapan

Resipi Orang Desa Hari Ini Jemput Sarapan


Selamat bersarapan.
Sarapan apa hari ini..
Pesona & Mustika Etuza Warna Kehidupan..
Ini lah sarapan orang2 desa..

Resipi sarapan orang desa..
Kuih Pulut Goreng
* Sedikit tepung gandum
*2 cawan beras pulut
*Secubit garam
*Gula
*Santan kelapa ( inti di goreng
*Udang kering (dihancurkan digoreng)
Goreng bersama santan kelapa dan serbuk udang kering
Caranya cukup mudah
*Gaulkan bahan
*Tepung gandum dicairkan
( Jangan cair sangat)
*Nasi pulut dijemput dan masukkan 
kelapa dan udang hancur sebagai inti
*Panaskan minyak..goreng 
( Minyak kena banyak agar doh kuih ini tenggelam
dan masak rata)
*Toskan dan hidang..
Hummm!! 
Jemput sarapan...

Minuman..
*Nesprey
*Tea 



Share this:

Enter your email address to get update from Etuza.

10 ulasan

sedap plak nampak cucoq tu..

kuih apa namanya ni cikgu..sipa masukkan nasi pulut lagi..mmg satu kelainan..mmg tak ada kuih ni di semenanjung...air tu pun special..kat sini tak ada air nespry biasa Milo, Kopi, Teh, Neslo, Necsafe, Teh Tarik

Assalam,

nampak sedap, nanti rajin2 boleh cuba buat ni...terima kasih resipinya...

saya suka ni....terbaek...mau minta sikit boleh hehe..gurau jak

Nampak sedap sangat...apa nama kuih tu Etuza??

apa nama kuih ni cikgu...nampak sedap ja..makan panas2...

Nampak cam sedap jer.. Kuih muih berasaskan pulut sedap dimakan panas2..

Resepi unik ni, cikgu. Kalau ada masa, Insya Allah saya nak cuba. Tapi kalau saya, pasti saya akan tumbuk udang kering tu bersama bawang dan cili padi...baru disangai dengan kelapa parut. Maaf lah, orang N9 macam saya, perlu ada rasa pedas..hehehehe

Nampak sedap laa kuih ni cikgu etuza

Best jugak masak2 dan makan sekeluarga..

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.

Google+ Followers

Label

Ucapan (451) Ceritaku (441) Agama (394) Berita (390) Dunia Blog (341) Promosi. (320) Doa (317) Info Lelaki (280) Tips Blog (273) Pengalaman (247) Anak (233) Pendidikan (220) Nasihat (214) Kasih sayang (198) Rasa Bahagia (187) Berita Keningau (185) Hadiah (163) Pelancongan (143) Alam Semulajadi (131) Gambar (124) Sejarah (113) Ekonomi (112) Segmen (108) Keluarga (100) Blog (79) kesihatan (75) Tentang lelaki (74) Isu Semasa (59) Cinta (56) Rumah tangga (53) Tumbuhan (53) Bunga (45) Resipi (41) Motivasi (39) Cari Makan (38) Nilai Moral (36) Budaya (35) Percutian (34) Award (31) Masyarakat (31) Herba (30) Sahabat Blog (29) Sajak (28) Haiwan (26) Harijadi (26) Promosi Nuffnang (26) Perkahwinan (22) Kucing (21) Artis (20) Rasullah SAW (20) Seni (19) Tips (19) Sukan (18) Sekolah (14) Iklan (11) Makanan (10) Petua (10) Kalender (9) Lanskap (9) Majlis Kahwin (9) Bulat (8) Lirik Lagu (8) Hari Jumaat (7) Elken (6) Kuiz (6) Politik (6) Ikan (5) Pantun Melayu (5) Grafik (4) Anak Buah (3) Jantung (3) Pertunangan (3) Banjir (2) Buah (2) Hari Raya (2) Restoran (2) Takziah (2) BRIM (1) Cuaca (1) a (1)
Copyright © 2015. ETUZA - All Rights Reserved
Template Created by Kompi Ajaib Proudly powered by Blogger