Puterajaya Indah Nian Wajahmu

Puterajaya Indah Nian Wajahmu..
Tak Jemu Mata Memandang..



Tidak menyangka sebenarnya Etuza anak dan isteri dapat memijak di lantai dan laman indah di Puterjaya Selangor pada tahun 2012. Inilah memori indah kami bertiga. Terasa tidak puas sebenarnya, tetapi apakan daya kami bagaikan orang asing di sana.
Sempat bersolat Jumaat di Masjid Puterajaya. Kata Mamat Puterajaya ni gedung Pentadbiran Negara. Sebab itu Puterajaya ini menjadi rebutan, banyak yang cuba merebut takhta kerajaan pucuk pimpinan Barisan Nasional kerana mereka hendak duduk memerintah di dalam Puterajaya. 
Melihat puterajaya ini, siapa sebenarnya yang menjadi jurutera merancang begini indah bangunan Puterajaya. Memang tak jemu mata memandang. Di pintu gerbang siap dengan pengawal dan kalau  ingin masuk dalam Puterajaya juga penuh dengan halangan, oleh itu jangan cuba masuk tanpa kebenaran dan tidak bawa kad pengenalan. Ini lah Puterajaya yang selalunya kita nampak dalam kaca televisyen sahaja. Memang menarik dan sangat indah seni binaannya, menjadi daya tarikan pelancong datang melawat Malaysia.

Catat Ulasan

11 Ulasan

  1. puterajaya...banyak tempat shooting yg menarik kat sana..

    BalasPadam
  2. Cikgu!! bukan Putera Jaya tetapi Putrajaya. Itu baru masjid Putra, kalau cikgu ke Masjid Besi mesti lagi terpegun. Byk lagi tempat menarik di Putrajaya ni termasuk beberapa 'PARK' yang menjadi tarikan. Boleh naik Cruise mengelingi tasik. Bila mau datang lagi?

    BalasPadam
  3. Wilayah Persekutuan Putrajaya memang pesat membangun, bangunannya cantik bangat..

    BalasPadam
  4. @Jari Manis

    Asalam JM ya ya minta maaf ya..ok dah betulkan ya, tq JM

    BalasPadam
    Balasan
    1. Masih salah ejaan tu Cikgu, keluarkan huruf e, ejaan betul Putrajaya.

      Padam
  5. @Nurzakiah Hanum
    Asalam Anum jauh ke dengan Pjya ni..best sana lapang pemandangan..teringat nasi kandar kat sana..

    BalasPadam
  6. @Jari Manis
    JM inshaAllah akan pergi nanti ..pasti best tu

    BalasPadam
  7. utk pengetahuan etuza , jurutera putrajaya adalah wanita ...byk tpt sebenarnya blh dilawati di putrajaya ... saya suka shopping di alamanda .

    BalasPadam
  8. Putrajaya memang cantik. Masjid indah harap ramai yang mengimarahkannya. Jnagan hanya terbiar kosong

    BalasPadam
  9. Putrajaya juga dipenuhi dengan bangunan yang cantik.

    BalasPadam

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.