Misi Osaka Jepun siri 6 Teruja Di Deer Park Di Nara

Misi Osaka Jepun siri 6 Teruja Di Deer Park Di Nara

Apapun Entry ke 18 ini kena siapkan..
Derita online tak lancar line..
Gambar semuanya ada 11 keping, tapi tak larat tunggu semalam nak publish...penat pun ada. Ha Deer Park Di Nara Jepun, tengok jangan tak tengok ya ..rusa berkeliaran macam manusia kat sana, sibuk bersiaran ke sana sini,rusa ni pun sibuk juga ikut ke mana ja kami pergi mahupun visitor yang lain. 
Masuk ke sini dalam RM 2.00 wang Malaysia, kami difahamkan bahawa rusa itu amat jinak dan kena beri makan kalau tidak semua rusa akan ikut kita dan main gigit gigit manja beg kita khasnya wanita yang suka beg warna-warni tu.



Memang benar apa yang Etuza dengar, huuuuu!!! mulanya risau kena tanduk, kena sepak ka bila dekat dengan rusa ni.Tau2 manja pula dengan kita. Bukan sedikit bagaimana ramai orang kat Nara tu begitulah juga banyaknya rusa-rusa dalam taman ini. Ajaibnya rusa ni kalau di ambil gambar pandai pula posing hebat tul. Nak naik pun rasanya rusa tu dah tak kisah, seolah2 rusa - rusa tu tak rasa ada manusia nak tembak nak sembeli. Dah seperti manusia berkawan dengan semua rusa tu..Haduiiii...hebatnya..dapatlah Etuza pegang belai rusa2 tu.Tak percaya tengok gambar bercerita di Nara Deer Park Osaka Jepun.




Selain deer di Nara terdapat juga kedai berderet sepanjang jalan kawasan Deer park, kita akan dapat melihat berbagai barangan jualan bertemakan barangan hadiah yang unik serta bahan ciptaan yang kraetif di Jepun. Nak ke Jepun tak sah jika tak melawat ke Deer Park di Nara.



Share this:

Enter your email address to get update from Etuza.

17 ulasan

rusa2 tu nampak jinak,kan cikgu...

terbaik :)... selamat pagi uncle :)

teringin jugak nak ke jepun ...tengok pembangunannya yng sgt pesat

Bestnye dapat pergi Jepun...one of my dreams jugak tu :)

assalam rusa r kijang tu...banyaknya sedap kalau dpt msk rendang ni...

assalam rusa r kijang tu...banyaknya sedap kalau dpt msk rendang ni...

Wahh seronok la dapat bergambar dgn rusa..jinak pula tu..

@❤Kamsiah❤
Betul Madam Kamsiah benar2 jinak tu, peluk pun boleh

wah bestnya ..jinak betul

rusa2 di Nara Park tu mmg manja2 Cikgu

Tak acik..byk nyer rusa..time JM pegi tu dapat jumpa 2-3 ekor je itupun busyuk!!!!...pastu diai kut je cari makanan..lapar agaknya

Jinak betul rusa kat Jepun, mungkin dah biasa dibelai kot..

Nampak jinak sangat rusa2 tu...sesekali dapat bergambar berselfi dengan haiwan jinak ni...best nyer...

@Etuza Etuza

memang best oh..teringin pula pergi..etuza belanja boleh..hahaha

bila la nak sampai nara ni...huhu comel je rusa2 tu nampak jinak sangat

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.

Google+ Followers

Label

Ucapan (431) Ceritaku (417) Berita (380) Agama (364) Dunia Blog (326) Promosi. (300) Doa (293) Tips Blog (265) Info Lelaki (264) Pengalaman (234) Anak (210) Nasihat (205) Pendidikan (200) Rasa Bahagia (181) Kasih sayang (178) Berita Keningau (167) Hadiah (148) Pelancongan (129) Gambar (120) Alam Semulajadi (116) Ekonomi (102) Segmen (101) Sejarah (101) Keluarga (83) Tentang lelaki (72) kesihatan (70) Blog (62) Isu Semasa (57) Cinta (55) Rumah tangga (52) Tumbuhan (51) Bunga (42) Resipi (41) Cari Makan (37) Motivasi (35) Nilai Moral (34) Budaya (31) Award (30) Herba (29) Sajak (28) Sahabat Blog (27) Harijadi (25) Percutian (25) Masyarakat (22) Haiwan (21) Promosi Nuffnang (20) Rasullah SAW (20) Kucing (19) Perkahwinan (19) Tips (19) Seni (18) Artis (17) Sukan (17) Sekolah (11) Petua (10) Iklan (9) Kalender (9) Bulat (8) Majlis Kahwin (8) Lanskap (7) Lirik Lagu (7) Hari Jumaat (6) Kuiz (6) Politik (6) Ikan (5) Pantun Melayu (5) Elken (4) Grafik (3) Jantung (3) Pertunangan (3) Anak Buah (2) Banjir (2) Buah (2) Takziah (2) Makanan (1) Restoran (1) a (1)
Copyright © 2015. ETUZA - All Rights Reserved
Template Created by Kompi Ajaib Proudly powered by Blogger