Line Internet Brodband Selalu Slow

Bukan sengaja tidak drop komen dan follow blog
anda! Tetapi masalah besar Etuza hadapi ialah 
lain internet brodband Etuza ini selalu slow 
menyebabkan aktiviti Blogwalking Etuza tergendala.
Dengan ini mohon maaf dan tolong jangan jemu
datang ke teratak Pesona & Mustika..
Kerana Etuza kini dapat rasakan apa itu
Ukuhuwa di alam maya.
I'm Soooo Sorry..


      Setiap hari on line sebaik ada masa, sebaik semua urusan telah dibereskan dan kalau ada saja masa inshaAllah Etuza online. Tetapi tahukah anda masalah besar yang Etuza hadapi, iaitu Etuza berhadapan dengan line internet menggunakan BRODBAND CELCOM  berbayar bulanan RM 70 yang sangat sangat slow. Tambahan pula space di komputer Etuza dah low atas sebab kemungkinan sudah terlalu banyak kandungan dalam file folder pada dokumen yang tersedia.

         Setiap hari ada komen yang amat mesra dan menyenangkan jiwa Etuza serta jiwa seisi keluarga ku, sebab mereka juga adalah antara penggemar laman Pesona & Mustika.  Bila melihat ada blogger baru yang baru ingin berkenalan dengan blog Etuza ini, Etuza akan CEPAT-CEPAT KLIK BLOG MEREKA dan buat aktiviti drop komen dan af course mesti wajib nak FOLLOW blog baru yang memang belum Etuza Follow. Sayang sekali kerana tersangat lambat untuk follow dan kadang2 komen balas Etuza ditendang oleh line kerana erro dan unloading. 

       Sangat-sangat lah memayahkan bila line internet tak stabil. Jujur Etuza katakan bila begini berlaku Etuza hanya mampu buat Entry di blog Etuza, sepertinya ada sedikit kurang masalah apabila Etuza buat Entry..kemungkinan line internet biasa pada PC Aspire Etuza ini. Tapi yang amat menyedihkan apabila ke blog baru amat-amat tersekat Blogwalking Etuza. Etuza memohon maaf, kerana masalah ini juga berlaku ketika Etuza ke bloglist Etuza yang amat Etuza kagum dan hargainya. Sooooo Sorry.

     Ini saja yang Etuza dapat katakan, Etuza akan berblog secara berterusan dengan cara apapun. walaupun mungkin ke cyber internet di daerah Etuza. Dan pasti akan follow blog anda serta akan drop komen yang lahir dari hati Etuza. Harap anda mampu fahaminya.

        Sebelum tutup line ada beberapa perkara yang etuza hendak katakan sebagai seorang blogger yang aktif berblog sehingga sekarang iaitu:

1. Ada blogger/ blog  yang memang mesra komen sangat hargai mereka, blog ini faham siapa Etuza dari segi kelemahn dan kelebihan blog Etuza ini. Blogger ini tak jemu datang melihat blog Etuza. TERIMA KASIH sangat terhutang budi.

2. Ada blogger/blog yang sudah mesra dengan blog Etuza, drop komen yang amat Etuza kagum dan hargai, paparan blog blogger ini sungguh banyak informasi, tetapi nampaknya sudah nampak mereka seperti tinggalkan blog Etuza kerana Etuza perasan tiada komen blogger ini di blog Etuza tetapi pada blog lain ada komen dia. Etuza tidak bermaksud bertahan di blog Etuza itu semua hak masing-masing tiada juga unsur paksaan ya. Sebab jika dah sampai masa MOOD berblog sampai bila pun kita tak akan pernah drop komen lagi di blog ke blog kawan-kawan. Ini bermakna blog ni serta merta akan terhenti jika demikian kehendak hati seseorang blogger. Tapi bagi Etuza akan tetap datang ke blog yang Etuza maksudkan dan dropkan komen selagi TIADA ARAHAN DARI BLOGGER ITU AGAR ETUZA TINGGALKAN BLOG DIA. Jika ada arahan Etuza akan hentikan komen di blog dia, sebab Etuza bimbang blogger itu nanti TIDAK SELESA DENGAN KOMEN ETUZA, mana lah tahu kan. Sebab itu masih setia komen di blog yang Etuza maksudkan.

3. Yang ke tiga, Etuza mohon maaf ya, jika ada komen yang tidak Elok di baca menerusi semua komen Etuza. Kadang-kadang lepas baca Etuza akan komen berdasarkan Entry anda. Tetapi yang menilai komen itu adalah anda sebagai  blogger . Kadang-kadang bahasa orang Dusun walaupun Bahasa Melayu tetapi ada blogger yang tidak faham komen Etuza tu. Oleh yang demikian mohon maafkan Etuza ..tolong maafkan Etuza. Selagi anda suka komen dari Etuza inshaAllah Etuza akan komen dengan ikhlas. Komen yang baik dan buruk pun Etuza sedia menerima.Kita sentiasa positif demi kelangsungan blog maya kita semua. Dalam blog usah gaduh - gaduh ya. Hasilkan suasana harmoni. Insha Allah akan ada hikmah hingga ke akhirat nanti. wallahualam.

Catat Ulasan

23 Ulasan

  1. masalah yang sama sering saya alami...

    BalasPadam
  2. cikgu...takde talian telefon ke kat sana..kalau ada boleh guna streamyx..

    BalasPadam
  3. sama shje etuza..
    dekt kg nie line digi shje boleh guna tpy tu pon kdng2 ok kdng2 x?
    tpy alhamdulilah boleh online lg

    BalasPadam
  4. @Mar Mansor
    Asalam nampaknya anda blogger baru jengok blog Etuza terima kasih ya

    BalasPadam
  5. @❤Kamsiah❤
    Tak ada jalan ke kebun..tu lah yang payahnya tu Madam kamsiah..

    BalasPadam
  6. @Azrin Rahim
    Ayie terima kasih..jendela maya amacam danh ok ke nak linkkna juga tu ya

    BalasPadam
  7. CELCOM mmg gitu.. untuk tel & broadband sy guna CELCOM, situ dah kena caj 2 bil, kadang 2 minggu jer saya kena tambah limit, duit lagi, mklm le tel kena ON internet sepanjang, mana tau ada tugasan rasmi urgent, sekarang inikan semua urusan dihujung jari.

    Kat rumah pula saya guna Wi Fi TM sbb CELCOM mmg tak boleh digunakan, line internet memang ciput padahal 2 KM jer dari bandar, urmmm

    BalasPadam
  8. waalaikumsalam
    singgah sini juga...tq dtg keblog picisan knor

    BalasPadam
  9. Pastinya saya dan JM list no 1, cuma sejak dua menjak ni sikit sibuk dengan tugasan rasmi, malam tadipun sampai rumah jam 9.30 mlm, byk urusan kena siapkan. Jadi minta suami datang jemput selepas solat insyak..

    BalasPadam
  10. samalah dengan mia... semput2 pun lanyak juga broadband ni. lagi parah kalau musim hujan... huhuhu


    p/s : Salam. Terima kasih sudi join Segmen Nak URL Blog #10. (^_^). Blog ini telah tersenarai di http://www.mialiana.com/2014/11/senarai-url-blog-10.html dan pemenang bertuah telah diumumkan http://www.mialiana.com/2014/11/pemenang-bertuah-url-blog-10.html

    Maaf.. baru sempat nak blogwalking ke sini.

    - Mia Liana -

    BalasPadam
  11. @umi alya
    Ya betul tu UMI hal Sarana Ibubapa Pibagu pun dah online sekarang ni..tengah buat laporan lah ni Sarana sambil berblog ...

    BalasPadam
  12. @Mia Liana

    Wasalam wow!!! ada otai blog datang ke teratak maya Etuza..sungguh terkejut ni Mia..terima kasih sangat2 ya..ok akan jenguk kejap..

    BalasPadam
  13. Tiada lagi broadband dalam kamus hidup seorang blogger semput seperti saya....

    line internet laju tetapi mood semput....

    BalasPadam
  14. internet zumal pun tersangat slow... zumal online guna phone aje sebab tak ade komputer ^-^

    BalasPadam
  15. Apa kata Cikgu BERTUKAR..guna TM Line..dulu JM guna data plan DIGI..seronok berblog belum sampai sbln dan full quota..so x boleh jadi kerana ramai yg tinggalkan komen then x sempat nk balas. JM pun tukar kepasa WIFI Telekom..berdesup laju..mmg puas hati so Cikgu bertindak dari sekrg TAPI ada ke line internet yg better dari CELCOM tu

    BalasPadam
  16. Cikgu, part bloggertu dh x datang ke blog kita tetapi dia komen kat blog orang lain tu BIASA..JM pun pernah alami nasib yang sama so don't worry. Itu pilihan masing2 kan bagi JM jika reader tu berminat nak baca, baca je lah, follow je lah..kalau x nk pun x pe x kecik hati pun. Tulis blog hanya suka2 dan pada masa yang sama boleh tambah kenalan

    BalasPadam
  17. @umi alya

    Kak Umi list No 1 dan JM list no 2. Adik x boleh lawan kakak...perlu hormat kakak hihihih

    BalasPadam
  18. Ok....okje maafkan hihi.....Tak perlu mintak maaflah Cikgu ... cikgu tak salah pun....

    BalasPadam
  19. @Jari Manis

    Ishhhhhhhh mana boleh JM, kakak kena mengalah..

    Urmmm.. meh kita seiring jer..

    BalasPadam
  20. @umi alya

    hihhihi...JM kan suka menyakat

    BalasPadam

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.