Fakta Tentang Penyakit Jantung

Fakta Tentang Penyakit Jantung


Klik INI ( soalan kuiz )
Jantung merupakan organ dalam sistem fizikal kita yang maha penting. Tugas jantung kita amat besar. Terutama dalam proses merembeskan darah ke seluruh badan kita, ke kepala dan ke kaki kita. Masalah besar akan berlaku dalam tahap kesihatan kita apabila jantung gagal berfungsi menghantar darah keseluruh badan kita.
Penyakit jantung usah di pandang remeh, sebaiknya jagalah jantung kita dengan amalan kehidupan yang baik. Dikatakan bahawa jumlah pesakit jantung terus menerus meningkat, sekali gus ini membuktikan kegagalan kardiologi moden yang cuma merawat gejala penyakit jantung dan bukan mengesan puncanya dari akar umbi.
Pelbagai cara moden mengatasi dalam rawatan jantung antaranya pembedahan pintasan jantung, angioplasti belon, penyisipan stent dan proses lain demi membersikan arteri yang tersumbat bersifat invasif dan berisiko tinggi. Ini boleh mengatasi sumbatan injap tetapi akan berulang semula.
langkah paling mudah penjagaan jantung kita ialah dengan mengamalkan memakan buah-buahan.Kerana dikatakan amalan memakan buah-buahan merupakan rawatan asli dan berkesan menguatkan jantung kita. Merupakan juga langkah bijak mempertahankan arteri jantung kita anjal hingga mampu mengepam darah keseluruh badan secara berterusan. Selain itu buah-buahan juga mampu membersihkan arteri  serta menjadikan arteri jantung kita tercegah dari sumbatan yang merbahaya. 
Apakah arteri dalam jantung kita, arteri ialah digunakan untuk mengembangkan pembuluh darah, mencairkan darah, mengurangkan keperluan oksigen dalam jantung ataupun mengurangkan kalestrol daripada darah. 
Kita semua pasti hendakkan jantung yang sihat bukan?..andai kata jantung ada masalah seperti lelah dan selalu tidak bertenaga, anda harus cepat ke hospital meminta pastikan tahap kesihatan jatung anda. Etuza cadangkan agar anda mencuba naik anak tangga ke atas rumah anda, anda cuba rasakan tahap kepenatan yang drastik, jika anda rasa setakat dua, tiga anak tangga kita pijak kita sudah merasa lelah, itu buktinya anda harus mengambil langkah bertindak dari sekarang. Kurangkan memakan daging dan makanan berkolesterol, sebaliknya memakan buah - buahan yang berkhasiat.
Dalam era global terdapat satu produk yang diguna oleh ramai orang pesakit jantung dan mengalami kesembuhan yang membanggakan. Jika anda ingin ketahuinya lihat pada gambar dan informasi PRODUK kualiti Elken iaitu LIVEXTRA. Ini gambar produk yang terbaik untuk jantung kita.
Cuba perhatikan bagaimana Livxtra ini
bertindak membuang lemak menyumbat]
arteri jantung kita..Sungguh Hebat..
Jaga lah jantung. Dan anda boleh hubungi 
Etuza jika inginkan keterangan lanjut.
Sayangi jantung kita, benteras masalah
jantung dalam keluarga kita. Insha Allah 
ada jalan penyelesaian..

Sangat cepat bertindak mengatasi
masalah sakit jantung..
Inilah dia LIVEXTRA pemenang anugerah 
Nobel.Terbaik untuk jantung kita..
Cuba lah hari ini...
Bancuh  1 paket dan kacau
dengan guna air biasa ..Hummm!!!
perasa buah-buahan yang sangat
menakjubkan..anda mahu jantung sihat..
Ikut Etuza minum livxtra. Alhamdulillah..

Share this:

Enter your email address to get update from Etuza.

18 ulasan

assalam...kesihatan jantung perlu digaga sebaiknya...moga ubat/supplement yg disyorkan mampu membantu...

amalkan cara hidup sihat in sha allah jantung pun sihat..

jgn jadi seperti JM ni..beriya beli threadmill harga rm2500 konon nk badan slim dan langsing serta punya jantung yg sihat sudahnya tersadai je kat tepi dinding x terusik huhhu

kematian akibat sakit jantung antara yg tertinggi di malaysia.

Saam2 kita menjaga jantung kita ..Boleh juga amalkan supplement seperti yang Cikgu Etuza cadangkan ..Thnaks Sharing ya Cikgu

Asalam paridah..ya betul tak boleh tangguh2 jika ada masalah jantung.penyakit jantung pembunuh senyap..tak boleh remehkan.guna samsung galxcy ni

terbaek..jantung kalau tak dijaga mmg membawa mudarat..wah nampaknya entry ni penuh dengan maklumat..tq

Bila dah masuk usia 40an, kena wat pemeriksaan kesihatan secara berkala..

Jaga pemakanan dan bersukan selalu. Pemeriksaan kesihatan di klinik/hospital juga perlu dibaut secara berkala. Jangan tunggu sakit baru ke hospital ia mungkin sudah sangat terlambat...

@Mrs Velentine
Pembunuh senyap..banyak melihat mereka hal jantung. Simpati pun ada, jangan remehkan bila ada keadaan jantung tak sihat...

@Akif Imtiyaz
Asalam Lya boleh cuba ya...kita kena usaha

@Jari Manis
JM kadang2 berlaku mahal tapi tak berbaloi produk ni kan dapat anugerah nobel tu..diakui dunia..

@❤Kamsiah❤
Asalam..betul tu Mdm Kamsiah..ingat Livextra ..inshaAllah akan membantu

@❤Kamsiah❤
Asalam..betul tu Mdm Kamsiah..ingat Livextra ..inshaAllah akan membantu

Asalam semua ..nak pesan jagalah kesihatan kita semua...kalau ada yang berlaku cuba usahakan dapatkan Produk ni ya..Etuza harap teman2 blogger dapat info ni maka ingat ya...usaha kan demi kelangsungan kehidupan kita. Semasa masih hidup kita digalakkna berusaha memperbaiki kesihatan sebenarnya

cerita mengenai tangga. Naik 2 3 anak tangga sudah penat.
Rumah pengasuh anak saya di tingkat 21. Ada kala lif rosak. terpaksa naik tangga dengan duduk cik putri sehingga 21 tingkat. pergi dan balik. Alhamdulillah senaman yang sihat

Assalam,

jantung salah satu organ yang teramat penting dalam badan setiap manusia...andainya terhenti denyutan jantung ini maka tiadalah lagi kita didunia ini...

Dari itu jagalah pemakanan dan diet kita demi kesihatan jantung kita...

Pemerikssan secara berkala amat penting untuk jantung kita..

Peringatan untuk diri sendiri juga..

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.

Google+ Followers

Label

Ucapan (436) Ceritaku (421) Berita (381) Agama (371) Dunia Blog (327) Promosi. (301) Doa (296) Info Lelaki (267) Tips Blog (265) Pengalaman (235) Anak (213) Nasihat (205) Pendidikan (205) Kasih sayang (183) Rasa Bahagia (183) Berita Keningau (176) Hadiah (152) Pelancongan (132) Alam Semulajadi (121) Gambar (121) Sejarah (106) Ekonomi (102) Segmen (101) Keluarga (88) Tentang lelaki (72) kesihatan (70) Blog (64) Isu Semasa (57) Cinta (55) Rumah tangga (52) Tumbuhan (51) Bunga (43) Resipi (41) Cari Makan (37) Motivasi (36) Nilai Moral (34) Budaya (31) Award (30) Herba (29) Percutian (28) Sajak (28) Sahabat Blog (27) Harijadi (25) Masyarakat (25) Haiwan (22) Perkahwinan (21) Kucing (20) Promosi Nuffnang (20) Rasullah SAW (20) Seni (19) Tips (19) Artis (17) Sukan (17) Sekolah (11) Petua (10) Iklan (9) Kalender (9) Bulat (8) Lanskap (8) Majlis Kahwin (8) Hari Jumaat (7) Lirik Lagu (7) Kuiz (6) Politik (6) Ikan (5) Pantun Melayu (5) Elken (4) Anak Buah (3) Grafik (3) Jantung (3) Makanan (3) Pertunangan (3) Banjir (2) Buah (2) Hari Raya (2) Takziah (2) Restoran (1) a (1)
Copyright © 2015. ETUZA - All Rights Reserved
Template Created by Kompi Ajaib Proudly powered by Blogger