Cebisan Cinta Yang Etuza Ada

Cebisan Cinta Murni Yang Aku Ada.

"Saya sayang cikgu Etuza...." Inilah kad dilayangkan oleh seorang budak lelaki dan dua budak perempuan di sekolah Etuza seminggu sebelum bercuti.

Pada mulanya Etuza terkejut, sebab kenapa di hantar kad menyatakan sayang pada Etuza yang sudah berumur, seorang cikgu yang sudah berumur, dah tak ada kelebihan berbanding yang lain. Tapi segera Etuza bermuhasabah diri..Budak / Pelajar itu rasanya nampak ada keikhlasan dalam caraku mendidik serta peribadi dalaman Etuza...Wallahualam!

Berikutnya lagi datang lagi kad "Saya sayang cikgu Etuza....Peliknya kad itu dihantar sendiri oleh pelajar itu di depan Etuza. Dengan senyum dan bersalam serta mencium tangan Etuza.Subahanallah ...InshaAllah Etuza akan buat entry hal pelajar itu.

Habislah anak-anak Etuza dalam gambar bawah ni.Huuuu!!! ada insan lain yang bukan anak Etuza menyayangi Etuza sepenuh hati...ada 3 kad dia .Di hantar pada minggu lalu..!!!Adakah anda tidak hargainya!!Huuuu!!! rugi lah awak jika tiada perasaan..Kasih sayang tu..Etuza simpan kad tu..jaga rapi2 sebabnya Nah!!!! JADI BAHAN UNTUK BLOG ..
MEMORI TRIP KE WILAYAH PERSEKUTUAN 
LABUAN TAH UN 2012

Gambar 1 : Berjalan-jalan cari makan di UJANA KEUWANGAN DI LABUAN, Etuza pajak banyak air Zam-Zam sekotak 12 botol.untuk keluarga dan ibubapa di kampung.
Gambar 2: Di UJANA KEUWANGAN  sempat sewa bermain bowling bersama anak-anak..best!!ala Keningau tak ada lah tempat main Bowling.Kalau Nak kena travel ke Kota Kinabalu ...)
Cebisan cinta yang aku ada!..Merekalah insan yang bergelar isteri dan anak-anak yang menjadi permata hati..yang menjadi penawar segala duka..Yang menjadi penenang kala gundah..KepadaMu cebisan cinta yang ada ini..Ku pohon biarlah SAMPAI KE JANAHMU.Amin.

Tapi " Cinta yang paling indah ialah mencintai Dia yang menciptakan kita.Cintai Dia tanpa pudar di jiwa" 
Gambari ini di ambil di Karambunai Resort
 Kota Kinabalu Sabah.




Komen anda keutamaan ku..
Akan balas kunjungan..


Catat Ulasan

10 Ulasan

  1. tidak salahkan bro etuza kanak2 yg kita ajar menyngi kita..
    mungkin disebabkan cara kita mengjr dan cara kita melayan mereka menyebabkan mereka menyayangi diri bro etuza..
    sonokkan mgjr dekt sek.. tmpt ldng pahala menabur ilmu kpda peljar..

    BalasPadam
  2. alhamdulillah ini yang best jadi cikgu. perasan saje sy ni padahal bukan cikgu. teringin nak jadi cikgu sebenarnya. hehe Jom dapatkan Ole-ole dari Phuket!

    BalasPadam
  3. @Nurzakiah Hanum
    Alhamdulillah benar2 rasa gbahagia HZ..ada insan yang masih kecil tahu nilai kasih sayang sesama insan..luarbiasa tu!!

    BalasPadam
  4. @Azrin Rahim
    Ayie betul..harap ada hikmah ya entry Etuza ni..

    BalasPadam
  5. "saya sayang cikgu"...mestilah Cikgu Etuza kan guru yang penyanyang. Mestilah anak murid pun sayang..kalau JM yg cakap mcm tu baru lain citer hahaha

    BalasPadam
  6. Itu tandanya Cikgu dekat di hati mereka..

    BalasPadam
  7. @Jari Manis
    Alamak haha..ok ja Jm..sayang menyayangi sesama blogger di Malaysia

    BalasPadam
  8. @Jari Manis
    Alamak haha..ok ja Jm..sayang menyayangi sesama blogger di Malaysia

    BalasPadam

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.