Zaman Sekarang Air Tersangat Tercemar

Entry ke 72 
( Cabaran Entry 100 Oktober 2014)
Mari semua jemput tengok Etuza nak buat demontrasi tentang tahap kandungan kotoran air pada masa sekarang zaman alaf 21. Kepada anda perhatikan setiap gambar dan baca penerangan agar anda dapat melihat sebenarnya air yang kita minum tersangat kotor. Nak tak minum air yang kotor?..Ok tengok Demo RO dari Blog Pesona & Mustika..

Step 1: Tengok pada TDS kelihatan 0 kan, ha air dalam gelas tu air RO tapisan air dari penapis air Brand Elken iaitu Ken 200. Air tapisan nilai TDS 0 adalah air yang benar benar sangat sesuai kita minum seisi keluarga.
Lupa pula nak tunjukkan bacaan pada TDS bagi kandungan mineral kotor pada air tanpa di tapis ( air direct dari paip anda).



Step 2: Selepas ditunjukkan bacaan pada TDS Treat Drinking System. Etuza ambil mesin Elektrolisis, sambungkan dengan suis ( of kan dahulu suiz). Masukkan ke dua-dua rod besi ke dalam gelas berisi air. Gelas 1 air tapisan brand Elken ( RO ) dan air dalam gelas kedua air dari paip rumah anda. Cuba tengok dalam beberapa saat air dalam gelas di ambil dari paip rumah anda semakin kabut dan kotor sekali. Ini disebabkan mineral yang banyak ( kotor ) terdapat dalam air paip rumah anda. Air RO brand Elken pula langsung tidak berubah. Sebab kosong tiada mineral  terkandung  dalam air setelah ditapis100% tulin.


Step 3: Nampak kan air brand Elken dalam gelas kaca itu. Air dari paip sudah kuning dan berjelaga, sangat-sangat menakutkan kerana jika kita minum air ini, keadaan itu lah yang terjadi dalam tubuh badan kita di mana keadaan itu akan berterusan lambat laun akan merosakkan buah pinggang kita. Amat menyedihkan jika ada di kalangan keluarga kita yang menderita terkena penyakit buah pingang.

Step 4: Selepas beberapa minit cabut flag pada suis dan kita letak air kotor itu ke atas tisu, kelihatan tisu itu sudah jadi kuning kerana kesan kotor air yang sangat kotor itu.Tetapi jika kita lihat air RO Brand Elken tetap jernih sekali selamat untuk diminum.


Step 5: Sanggup tak minum air yg sangat tercemar  di rumah kita.
Tengok betapa kotornya air yang selama ini  kita minum seisi keluarga.


 Step 6: Ha tengok betul-betul selepas tutup suiz Elektrorasis pada air paip dan air mineral, kedua-duanya inilah rupa air itu selepas di buat demontrasi  TDS. Etuza rasa anda semua tidak sanggup.


 Step 7: Kita masih ada pilihan untuk menyelamatkan buah pinggang sekeluarga, dengan meminum air RO Brand Elken. Sangat kualiti dan tidak rugi membeli satu penapis air di rumah anda. Mesin penapis tersebut berfungsi dua dua punat iaitu punat 1 untuk air biasa dan punat  kedua untuk air panas tak perlu lagi susah payah masak air panas, tekan saja punat akan keluar air panas. Jimat elektrik juga..mesra alam.



Step 7: Inilah diperkenalkan Penapis Ken 200 Brand Elken. Tidak rugi membeli jika anda seorang yang memikirkan kesihatan buah pingang kita anda sekeluarga.  
Gambar di bawah ini ialah gambar Penapis Air Elken yang sangat 
kualiti. Boleh tengok harga pada gambar tersebut. Penapis air brand Elken  sudah menembusi pasaran Antarabangsa. Hebatkan Syarikat Elken.



Catat Ulasan

16 Ulasan

  1. Selamat bercuti Cikgu...wah! Cikgu pengguna penapis air alken...bagus2..memang air kita sekarang ni banyak tercemar...untuk kesihatan badan kita perlukan banyak minum air bersih...air yang beralkali...

    Cikgu minta maaf....sekiranya tak keberatan...boleh tak Cikgu letak link blogspot Cikgu kat Google+ Cikgu...assalam..

    BalasPadam
  2. Kat rumah ada penapis air yang dipasang selepas meter, tak pastilah pula keberkesanannya, cuma yang jelasnya tiada lagi air berkeladak walaupun dibiarkan beberapa hari.

    BalasPadam
  3. Naper masih ada lagi Word Verification?? cuba Cikgu tick pilihan Pengguna Berdaftar -termasuk OpenID.

    Mungkin sebab Cikgu ambil 'Pengguna dengan Akaun Google'

    Bagi orang kebanyakan, ia tiada masalah tapi bagi mereka yang punyai masalah penglihatan rabun seperti saya, ia agak mengeliru dan menyusahkan walaupun masih jelas mata.

    ** Penyederhanaan ulasan, terpulang pada Cikgu samada selesa 'Sentiasa' (sebelum ini) atau 'Jangan sekali2' seperti sekarang.

    BalasPadam
  4. ** pembetulan: walaupun masih jelas di mata..

    BalasPadam
  5. Salam singgah sini cikgu...memang sekarang kandungan air banyak yang dah tercemar...tmpt Diana harap air hujan jer untuk kegunaan seharian...

    BalasPadam
  6. Huhuhu takut jdnyerrr sekarang ni kan Cikgu Etuza..

    BalasPadam
  7. NAMPAKNYA KENA GUNA PENAPIS ALKEN YER CIKGU...

    BalasPadam
  8. salam kenal cikgu.....
    comel model air tu hihi....
    Tengok eksperiment cikgu ni mmg menakutkan sungguh

    BalasPadam
  9. Assalam Etuza
    Sekarang memang perlu menggunakan alat penapis air ini. Tambahan kalau rumah yang masih menggunakan paip besi. Selalunya air berkarat.

    BalasPadam
  10. asalam..datang nak tengok vertifycation yang dikatakan masih ada ...try gmail pertama Etuza

    BalasPadam
  11. Asalam umi..kenapa ya tak ada vertfy pengesahan elok ja etuza drop komen ni..Etuza guna gmail blog Pesona Etuza yang dah tak bertuan tu...mesra jg darop cepat tak ada no pengesahan..

    BalasPadam
  12. Umi apakah yang dimaksudkan ya. drop kemntardi ruang ulasan blog Pesona & Mustika kah maksud UMI...

    BalasPadam
  13. Jika ada yng berminat tentang penapis air Elken hubungi etuza ya,...sangat kualiti dan balik dapat bonus tau tiap 28hb dapat bonus masuk bank terus..

    BalasPadam
  14. menakutkan lah bila tengok entry etuza ni

    BalasPadam
  15. ee..mmg betul2 tercemar tu sbb tu JM tak minum air direct dari paip....beli penapis air

    BalasPadam

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.