Puji Pujian Itu Sebenarnya Kita Memuji Allah

Puji Pujian Itu Sebenarnya Kita Memuji Allah

Entry Ke 86 
( Cabaran 100 Entry Oktober 2014 )
Sebenarnya Etuza pandai mencongak ke tidak ni! Adakah blogger perasan berapa dah entry Oktober Pesona & Mustika ni, nampak sangat lah Etuza ni tak lulus Math ( Hehehe). Apa2 pun tak apa lah biar terlebih 100 entry bulan ni pun tak apa, bula Oktober yang special antara 12 bualn agaknya ni. Mybe kesan mood  berbelog baik. 
Ha ini Pesona bunga di laman Etuza.
Kepada yang biasa ke blog Etuza..
rasanya blogger MV sangat tahu ya 
apa hobi dan antara minat Etuza..
Cannon klik2 pagi ini..
Seketika menunggu hujan gerimis awal pagi
reda..
*Tengok Subahannallah cantikkan 
ini lah bahasa alam Ciptaan Ilahi
Untuk kita nikmati sebenarnya...
* Mulai keluarkan kelopak..

*Beberapa kelopak bunga sudah merekah..
menampakkan Pesona yang sangat Indah.


*Tengok jika di zooom huuuu!!! 
segar seolah dapat tenaga,..


*Tengok lah jika dah kembang semua..
seolah2 bunga ini berkomunikasi dengan kita..
tahu atau tidak cuba rasakan..
nikmat melihat bunga.
Ucapkan SUBAHANALLAH..
puji-pujian untuk Allah..


*Beberapa hari kelopak bunga ini
menyerlah, lama juga lebih kurang
seminngu lebih..kalau disiram teratur
2 minggu lebih pun ada..tahan lasak juga
bunga ni, bak kata bunda dalam blog
teratak bunda..katanya bunga tahan lasak..)
Tapi...
Gambar bunga ini..dah nak tunduk ke bawah..
Petanda hampir nak gugur atau nak mengering..
Sayang jika lama kembang di laman
pasti hari-hari berseri laman Etuza..
tak apa..kali ini bunga ini tak pernah
akan layu, kerana sudah jadi
model dan gambar pegun dekat
blog Pesona & Mustika..
Tak percaya ke...
kalau esok di lihat
tetap sama..bunga ni...)
Merapu dah...

( hargailah alam semulajadi...semua makhlukNya saling memerlukan antara satu sama lain )
Memberi dan menerima ...

Share this:

Enter your email address to get update from Etuza.

17 ulasan

Assalam Etuza.
Subhanaallah cantik bunga. Seronok kalau setiap hari melihat keindahan ciptaan Allah

Manusia juga seperti bunga, masa mekar berkembang kelihatan menawan, bila layu tidak lagi yang peduli. Hanya budi baik pada manusia yang membezakannya dengan bunga kerana manusia berpekerti baik akan sentiasa diingati tidak seperti bunga yang bila gugur ke bumi langsung dilupakan...

bunga lili yg menawan ... cantik di pandang .

terima JR, Vee dan Arifin..bersama kita melihat kebesartanNya menerusi pel;bagai keajaiban..

@Nor Ariffin Hamzah
Betul tu Arfin.memang hebat kuasa sang pencipta

@JR
Sangat setuju JR...kita ni ada akal budi banyakkan amal yg baik

Cantik bunga2 di atas..

Oh ya biasanya bunga dikaitkan dengan wanita.. Betul tak cikgu?

Nak bagi panrun bunga sikit ye Etuza..
Taman bunga depan halaman,
Anak dara tinggalkan pesan;
Harum sungguh bunga di taman,
Ingin kusunting buat hiasan.

dalam setiap kehidupan, ada zat ALLAH Taala... :) Maha Suci Allah...

@JR
wah..sukanya baca komen JR! huhu.betul tu..
subhanaallah cantik sangat..suka bunga lili

cantik tu cikgu etuza....
pamdai mengambil gambar rupanya

Subhanallah cantiknyerrr bunga tuu ..Kembang mekar

Bunga lili ..saya suka saya suka ..Cantik dan menggoda mata nak petik jer hahhaha

terima kasih mention MV..etuza mmg sgt berbakat dalam cucuk tanam...bunga ni cantik sgt

Dalam banyak2 bunga bunda suka bunga ros dan lily..

sesekali nk lihatj uga taman bunga di rumah cikgu etuza tu..byk tul gambar bunga yg d kongsi

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.

Google+ Followers

Label

Ucapan (431) Ceritaku (417) Berita (380) Agama (364) Dunia Blog (326) Promosi. (300) Doa (293) Tips Blog (265) Info Lelaki (264) Pengalaman (234) Anak (210) Nasihat (205) Pendidikan (200) Rasa Bahagia (181) Kasih sayang (178) Berita Keningau (167) Hadiah (148) Pelancongan (129) Gambar (120) Alam Semulajadi (116) Ekonomi (102) Segmen (101) Sejarah (101) Keluarga (83) Tentang lelaki (72) kesihatan (70) Blog (62) Isu Semasa (57) Cinta (55) Rumah tangga (52) Tumbuhan (51) Bunga (42) Resipi (41) Cari Makan (37) Motivasi (35) Nilai Moral (34) Budaya (31) Award (30) Herba (29) Sajak (28) Sahabat Blog (27) Harijadi (25) Percutian (25) Masyarakat (22) Haiwan (21) Promosi Nuffnang (20) Rasullah SAW (20) Kucing (19) Perkahwinan (19) Tips (19) Seni (18) Artis (17) Sukan (17) Sekolah (11) Petua (10) Iklan (9) Kalender (9) Bulat (8) Majlis Kahwin (8) Lanskap (7) Lirik Lagu (7) Hari Jumaat (6) Kuiz (6) Politik (6) Ikan (5) Pantun Melayu (5) Elken (4) Grafik (3) Jantung (3) Pertunangan (3) Anak Buah (2) Banjir (2) Buah (2) Takziah (2) Makanan (1) Restoran (1) a (1)
Copyright © 2015. ETUZA - All Rights Reserved
Template Created by Kompi Ajaib Proudly powered by Blogger