Wajib Baca Misi Osaka Jepun Siri 4

Asalamualaikum semua,semoga sihat dan ceria.
Ha inilah buku aturcara pelancongan ke Osaka Jepun pada Mei 2014. Melawat negara ke Matahari terbit ini sangat memberikan perasaan seronok, bahagia dan gembira dalam kehidupan Etuza.
Pada buku atur cara itu Etuza dan team pelancongan lain telah melakukan lawatan ke Kyoto di mana di Kyoto serta kami telah kembara ke Bamboo Grove yang berada di Arashyiama Bridge. Kyota bandar lama Jepun sebelum Osaka masih tetap menarik dengan mengekalkan bangunan lama. Di sinilah kawasan Bamboo yang sangat menarik. Bamboo itu dijaga dan dibersihkan, setiap batang pada bamboo itu sangat lurus dan saujana memandang.


Ketika berada di Kyoto Etuza sempat terserempak dengan pelajar dari Jakarta Indonesia. Etuza tak sempat bertanya nama tetapi sempat bergambar dengan mereka ini.Tengok bamboo di sebalik gambar kami sangat unik dan menarik sekali. Ketika di sini udara segar dan terlalu sesak dengan pelawat dari pelusuk negara di dunia. 
Di kyoto kami diberi hidangan makan tengahari yang sangat lazat. Makanan berkonsepkan makanan stem yang hummm!!! lazat. Selepas makan tengahari, Etuza dan kawan Etuza Nasrul Hakim Tugino mengambil kesempatan untuk menunaikan solat jamak Johor. Syukran.


Selfie Etuza Di Osaka Jepun.
Best !!! Subahanllah
Pada hari keempat kami berpindah hotel ke Hotel Kansai. Di sana kami sekali lagi di bawa pergi ke satu destinasi pusat membeli belah di Osaka Jepun yang sangat mengujakan. Pusat membeli belah ini ialah Shinsaibashi Shooping Street. Di kawasan terkemuka ini kami setiap peserta diberi kebebasan untuk masuk ke tiap kedai jualan yang berbagai. 
Etuza sebenarnya teringin membeli bag, jam tangan dan baju untuk isteri dan anak-anak. Alhamdulillah harga bolehlah tahan ( mahal ) mujur masih ada Yen ( duit Jepun) Agak rugilah jika balik ke Malaysia masih kita membawa Yen bersama, kerana pasti Yen di Malaysia tidak laku lagi. Untuk dijadikan kenangan rasanya boleh.
Kepada teman blogger dan rider blog Pesona & Mustika gambar di atas Etuza kongsikan untuk anda semua. Terima kasih. Ohayo Huzaimas.

Catat Ulasan

13 Ulasan

  1. kalau ada rezeki..pasti teringin utk kesana lagi,kan cikgu..

    BalasPadam
  2. assalamualaikum..ohaya etuza san..sukides ne?(betul x nie)
    oooo...mmg teringin nak p lg jepun,tp poket kena isi bg banyak lg.tapi ntah bila la nak penuh..

    BalasPadam
  3. Seronok bila dapat mengenali tempat dan budaya negara lain terutamanya Jepun.

    BalasPadam
  4. tq tuan masukkan phat.my dlm bloglist dah masukkan blog tuan juga tq

    BalasPadam
  5. Tq semua . Phat Dot My ..ok thank's

    BalasPadam
  6. Tq semua . Phat Dot My ..ok thank's

    BalasPadam
  7. Asalam Khaty Aiman. Yup betul 5 hari etuza pergi sana..pergi ramai2 ..bukan seorang ya...ada impian mesti dapat. Yakinlah

    BalasPadam
  8. baca entri ni terus rindu sama jepun. klau lah byk duit tiap2 tahun nk ke sana :-)

    BalasPadam
  9. wahh seronok cikgu Etuza berjalan di jepun... :D sat hari nak pergi jepun jugak, husband kita dah janji...heheheh :D

    BalasPadam
  10. ada juga entri yang saya terlepas pandang..

    BalasPadam
  11. @umi alya

    Hait!!! camna leh terlepas pandang nih

    BalasPadam

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.