Lain Kali kena Buka Buku Catatan kan Elok..

Entry Ke 89 
( Cabaran 100 Entry Oktober 2014 )

Berita TV memaklumkan bahawa semua pelancong dari luar negara di beri kad kesihatan dan tahap kesihatan mereka perlu dibuat, jika dikesan ada wabak EBOLA kena kuarantin...semuanya bermula di lapangan terbang ..
( Malaysia harmoni kaya dengan etnik masyarakat majmuk- memang terkenal dengan panorama Pelancongan )

Ni di airport KLIA hari tu masa hantar anak flight ke Mesir, pada gambar atas ni tak tau lah nam dia, mamat mat salleh ni. Lebih kurang jam 3 pagi gambar ni di rakam oleh puteri Etuza. Berangan nak bergambar dengan ramai mamat mat salleh di sana waktu itu.
Kadangkala ada yang datang bertanya dengan Etuza, siap speaking lagi, adui macamana lah Etuza nak bagi tahu Etuza juga kan pelancong dari Sabah, Etuza benar2 taka tahu nak tunjuk kat mana dan di mana tempat yang dia nak pergi. Ada mamat mat salleh tanya ( Pulau Sipadan )..huuuu!!! nak pergi pulau di Sabah tu. Lepas tu   ada mamat mat salleh tanya area mana ( lupa nama ) Etuza dengar macam di Sarawak. Minta maaf lah waktu tu lain ja fikiran kan nak berpisah jauh dengan anak...macam2 dalam benak fikiran.

Yang baju merah tu mamat juga mamat Melayu Malaysia, adui ni pun tak ingat siapa nama, tapi rasanya Mamat boleh ni di panggil. Dia lah guide di Kuala Lumpur masa tu. Baik Mamat ni.. Barulah Etuza tahu ..Semenanjung Malaysia rata-rata kawasannya RATA kurang bukit ..bukit setiap jalan raya mesti ada TOL. Setiap tepi jalan raya highway ke mana-mana saujana KELAPA SAWIT.Rasanya lah sepanjang tepi jalanan yang Etuza pergi tu semuanya KELAPA SAWIT. Pembangunan begitu pesat..bangunan lawa2 unik dan hebat juga di Selangor tu. Tapi sayang Etuza tak buka buku catatan, ambil nombor phone ada dengan Mamat baju merah ni..nanti cek balik nak cal dia tanya khabar..
Ini mesej entry ni..
Lain kali kalau jumpa orang baik ambil nama tulis lah dalam buku catatan ( Buku kecik ja )Nilah akibatnya jika tak tulis atas kertas..nak ingat terus pening kepala.
Kedua dua mamat tu Etuza lupa nama..hai!!! 







Catat Ulasan

9 Ulasan

  1. Kawasan saya berbukit2 & bebas tol, kelapa sawit banyaklah..

    BalasPadam
  2. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  3. hahahaha...biasalah tue..MV pun selalu gitu lupa nama org tapi ingat muka

    BalasPadam
  4. Wahh seronoknyerr ..hehehe siap bergambar ngan Mat Saleh tu hahhaa ..Mesti kelakar kan bila org duk tanya itu ini kita pon tak tahu nak jawapa apa sbb kita bukan dari tempat tu jugak,.

    BalasPadam
  5. arghhh...hensemnya mamat Salleh tu..berdada bidang opss...hihih

    BalasPadam
  6. hensem2 mamat mat saleh tu ya cikgu..:)

    BalasPadam

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.