Kalau Ada Tempat Solatlah Kita

Entry k3 70 Oktober


Kelmarin bersamaan 21/10 serta 22/10/14 Etuza bercuti sebenarnya, sebab itu untuk buat aktiviti BW ke blog kegemaran boleh saja, tetapi line tak clear.Inilah cabaran blogger dari Pedalaman Sabah. Kadangkala singgah di cyber internet baru dapat 100% paparan blog Etuza ni.

Entry ke 70 :- Etuza baru tahu ada surau kecil di belakang Pasar Malam di Pekan Keningau ni ( Sebenarnya Keningau taraf Bandar sudah). Ha itu di gambar memberitahu anda. Dahulu kawasan ini masih semak hanya banyak pokok di kawasan sini dahulu, time tu era 80an. Etuza ingat bangunan belakang Surau kecil ni ada satu kedai buku Book Store. Serta ada Perpustakaan Wilayah Keningau. Etuza selalu lepak di Perpustakaan Keningau waktu tu, lepak tapi membaca buku sebenarnya. 

Kini sudah zaman melenium, zaman era abad 21, memang banyak dah berubah. Etuza jarang benar lah ke kawasan ini, lebih-lebih  lagi Etuza ke Pekan Keningau drive car,memang masuk parking turun ke shoping siap drive balik rumah, hinggakan Pekan Keningau yang pesat membangun ni Etuza bagaikan tidak tahu apa perkembangan sesetengah kawasan.Mujur Etuza berblog.Suatu hari Etuza amat-amati satu bangunan dalam gambar tu rupanya sebuah surau kecil. Surau rupanya. Ini lah nak tunjukkan pada anda semua, kalau datang ke Keningau..ada kemudahan pelbagai di Keningau ni. Mana-mana area ada disediakan perkhidmatan " MENUNAIKAN HAJAT BESAR ATAU KECIL" faham tak tu.

Selain itu hajat nak tunaikan SOLAT WAJIB  ha boleh segerakan di surau itu. Nak Jamak takdim dan qasar bagi yang musafir amat cepat. Siapa nak datang di Keniingau silakan agar pergi ke Gmart Keningau Mall, HiapLee Center, Rakyat Superstor atau ke Hotel Juta, Hotel Queen, Hotel Sentos dan Hotel Perkasa jika nbak menginap di Keningau. Usah segan dan malau Keningaurian semuanya baik, mesra dan banayk makanan halal di Keningau, of course TUHAU dan makanan tradisional lain.

Catat Ulasan

14 Ulasan

  1. org keningau kalau cakap malu tu malau ya...TUHAU? ape kebendanya lah hai..pestime dgr..kalua nk mkn kuih traditional yg pelik2 n haruslah ke Keningau ye..berapa jauh dari KK cikgu?...mcm jahu je nk ke sana..nampaknya JM perlu calling cikgu lah hihih

    BalasPadam
  2. kiranya nya sekaj jadi blogger semua tempat semua benda yg nampak akan tak e note kan..pastu upload citer dalam blog..kalzu x begitu mesti x der story kan..ok gak...boleh jadi rujukan meeka yg ke keningau dan cari tempat solat nih..ehh..kenapa JM koen 2x dalam 1 enri ni ..nk kejar jadi Top Commentar kah..matilah kena KUTUK lepas nih hahahaha

    BalasPadam
  3. Asalam JM, malau tak ada dalam kadazan dusun. Mulau ada ertinya gila....malu kalau dusun oikum - ha ini malu ertinya..

    BalasPadam
  4. Bertuahkan kita di Malaysia, kat mana2 pasti punyai kemudahan solat..

    BalasPadam
  5. dari KK ke Keningau ada dua jalan..jalan ikut penampang tambunan dan satu lagi jalan dari KK ke jalan kimanis papar.lebih kurang 125 km agak2 begitulah...jauh laluan merentangi banjaran crocer..

    BalasPadam
  6. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  7. Oh ya.. kdg2 kat stesen minyakpun jadlah untuk menunaikan kewajibanNya, kiranya mana2 yang mudah semasa Travelling..

    BalasPadam
  8. Alhamdulillah.. biarlah kecil asalkan bersih dan selesa utk solat..

    baru dpt lapor diri kke sini hehe

    ps::: Cikgu, perlu ke security kod tu.. sy bukan robot hehe

    BalasPadam
  9. Comelnye surau diaa. Hehe. Eh cikgu, lama ana tak singgah sini kan? Lama tak bw. Tengok2 dah byk entri ana ketinggalan.

    Cantik template baru cikgu, cuma nye susah nak baca blog cikgu utk blogger yang selalu bw pakai handphone macam ana ni. Ana kene skroll atas bawah dan tepi2 utk baca entri cikgu. ^_^

    BalasPadam
  10. Ha'a lah ada security code mcm x mesra bila nk komen nati cikgu buang ye sbb JM juga bukan robot hahaha

    BalasPadam
  11. Jauhnya cikgu keningau ke kk ibarat dari kl ke ipoh klau drive tu ikut highway then dh berasap bontot huhh

    BalasPadam
  12. Kalau dah namanya blogger semua nk diupdate kan cikgu etuza hehehe

    BalasPadam
  13. baru sekali jejak kaki ke keningau itupun tak sempat mau round semua....tapi cakap pasal tuhau..lama sdh tak makan

    BalasPadam
  14. baru sekali jejak kaki ke keningau itupun tak sempat mau round semua....tapi cakap pasal tuhau..lama sdh tak makan

    BalasPadam

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.