Google Memberi Nasihat Berhati-Hati Di Internet

Entry Ke 85

( Cabaran 100 Entry Oktober 2014 )
Log masuk dan log keluar
Cukup mudah untuk melog masuk ke dalam Akaun Google - cuma klik butang Log masuk di sudut atas sebelah kanan mana-mana perkhidmatan Google untuk menyemak Gmail anda, memuat naik video ke YouTube atau cuma untuk mendapatkan hasil carian yang lebih berkaitan.

Tetapi, apabila menggunakan komputer awam seperti di kafe siber atau perpustakaan, ingat bahawa anda mungkin masih dilog masuk ke dalam mana-mana perkhidmatan yang anda gunakan walaupun anda telah menutup penyemak imbas tersebut. Oleh itu, apabila menggunakan komputer awam, pastikan anda melog keluar dengan mengklik foto akaun anda atau alamat e-mel di sudut atas sebelah kanan dan memilih Log keluar.
pengesahan 2 langkah untuk membantu memastikan akaun anda selamat, dan lebih berhati-hati untuk log keluar dari akaun anda dan tutup penyemak imbas anda apabila anda selesai menggunakan web.

Catat Ulasan

13 Ulasan

  1. Kecuaian sendiri, salah satu penyebab blog kita bakal digodam, owhhhhhhh tidakkkk!!!!!!

    BalasPadam
  2. kalau guna pc kat luar mcm di library,pastikan clear history dan log out betul2.. risau nanti ada yang curi2 baca atau masuk akaun kita if terlupa nak log out

    BalasPadam
  3. klu kiya pinjamkan lappy kat org pun kena berhati2 juga sbb mrk blh godam perisian kat lappy kita ...

    BalasPadam
  4. @umi alya
    SO kita semua hati hati ingatan untuk ku dan semua

    BalasPadam
  5. @Vee Sandi
    tengok masa dan log keluar turus ya Vee

    BalasPadam
  6. @Etuza Etuza

    tapi itulah, kadang dek kejarkan.masa, terus terlupa nak log out..

    BalasPadam
  7. Yang penting.. last security ialah telefon kita.. no kita kena daftarkan ke akaun google, jika akaun digodam atau telah ditukar password, google boleh smskan password ke telefon bimbit kita.
    Kaedah yang sama juga digunakan utk sekuriti pembankan. :-)

    BalasPadam
  8. saya jarang guna pc atau komputer orang untuk tujuan yg melibatkan sesuatu yang penting, seperti blogging, perbankan internet dan sebagainya

    BalasPadam
  9. No no no jangan tak LOG OUT lepas dah guna hokeyy ..Kalau yang kita punya takpe la ni kat tempat awam kena hati2 tauuu ... Kena YAKIN dulu baru TUTUP KOMPUTER ok ..

    BalasPadam
  10. Jgn keranakecuaian kita banyak maklumat terlepas ke tanganorg yg salah ..

    BalasPadam
  11. betul tue..kat ofis pun kena selalu logout

    BalasPadam
  12. jika guna internet di cyber pastikan deleta dan clear history di Internet option tu

    BalasPadam

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.