Bunga Raya Ros Bunga Kebangsaan Kita

Bunga Raya Ros Bunga Kebangsaan Kita

Entry ke 90 
(  Cabaran 100 Entry Oktober 2014 )

Tahu kan ini lah bunga raya Kebangsaan Negara kita.Tapi ini unik kerana bunga raya ini bentuk Bunga Ros.Entah bagaimana dikacuk sampai terhasil sebegini rupa. Atau memang inilah bentuk bunga raya corak ros ini ( secara semulajadi ). Harga mahal di pasaran, kerana menurut penjual benih bunga ini, ini bunga raya ros kacukan dan memang mahal harganya. 
Memang cantik di laman Etuza. Cuma pokok Bunga Raya Ros ini tidak rimbun, daun sedikit tepi daun ikal dan agak tebal daun-daun bunga raya ros ini. Sejenis tanaman bunga yang lasak tanpa di siram tetap membesar dan mengeluarkan bunga yang sangat indah dan tidak jemu mata memandang.
Ha ini lah Bunga Raya Ros Kebangsaan Negara 
kita Malaysia. Idea menjadikan Bunga Raya Bunga
Kebangsaan entah siapa kan..pandai individu
ini menjadikan bunga yang tahan lasak
lawa dan cantik ini dijadikan 
Bunga Kebangsaan Negara.
Tengok cantik sangat
Uniknya..bunga raya ini banyak jenis warna 
dan bentuknya. Kalau di hitung banyak
warna dan kelopak bunga selapis Etuza
dapat sebanyak 12 jenis, tetapi..
di laman Etuza hanya ada 5 jenis sahaja.
Paling unggul dan berusia ialah yang kelopak
bunga selapis merah saga tu.
Ok nak ucapkan .....
Selamat Pagi Semua Hari  Ini..


Share this:

Enter your email address to get update from Etuza.

10 ulasan

Bunga Raya depan rumah Cikgu ke tu? cantik..

ha'aaaa ia di laman rumah.. (sendiri tanya sendiri jawab, ahakkkkkkkkkkkk)

cantik kan susah nak dapat dah

@umi alya
Warna merah saga, kuning merah jambu dan warna oren.. juga warna putih..nanti Etuza buat entry raya kebangsaan ni hehehe...

@Nurzakiah Hanum

Zakiah nanti minta kat saya hehehe

rumah mama MV banyak ni..warna warni lagi

pernah cuba tanam tapi mati kekeringan....

Bunga kebangsaan...rumah bapak bunda ada ..

Cantiknya bunga raya ni ..Warna pon menarik ..

susah nak jumpa bunga raya yg si tanam di tepi2 jalan raya sekrang ni ....kat taman2 pun dh x ada

bunganya mmg cantik...dikacukkan makan timbullah berbagai warna dan saiz...daunnya jugak banyak manfaat,kan..

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.

Google+ Followers

Label

Ucapan (443) Ceritaku (429) Agama (384) Berita (383) Dunia Blog (337) Promosi. (312) Doa (311) Info Lelaki (272) Tips Blog (269) Pengalaman (240) Anak (223) Pendidikan (212) Nasihat (209) Kasih sayang (190) Rasa Bahagia (184) Berita Keningau (179) Hadiah (155) Pelancongan (140) Alam Semulajadi (125) Gambar (122) Ekonomi (108) Sejarah (108) Segmen (106) Keluarga (96) Blog (75) Tentang lelaki (74) kesihatan (71) Isu Semasa (58) Cinta (56) Rumah tangga (53) Tumbuhan (51) Bunga (43) Resipi (41) Cari Makan (38) Motivasi (37) Budaya (34) Nilai Moral (34) Percutian (31) Award (30) Herba (29) Sahabat Blog (29) Sajak (28) Harijadi (26) Masyarakat (26) Haiwan (23) Promosi Nuffnang (23) Perkahwinan (22) Kucing (20) Rasullah SAW (20) Artis (19) Seni (19) Tips (19) Sukan (18) Sekolah (12) Iklan (10) Petua (10) Kalender (9) Majlis Kahwin (9) Bulat (8) Lanskap (8) Lirik Lagu (8) Hari Jumaat (7) Kuiz (6) Makanan (6) Politik (6) Elken (5) Ikan (5) Pantun Melayu (5) Grafik (4) Anak Buah (3) Jantung (3) Pertunangan (3) Banjir (2) Buah (2) Hari Raya (2) Takziah (2) BRIM (1) Cuaca (1) Restoran (1) a (1)
Copyright © 2015. ETUZA - All Rights Reserved
Template Created by Kompi Ajaib Proudly powered by Blogger