Wajib Sefahaman Baru Harmoni

Asalamualaikum
Etuza yakin malam yang semakin larut ini masih ada teman maya menemani Etuza. 
Bergelar suami dan isteri..Dua insan bahagia dan harmonhi. Alam kehidupan mereka...Andai saja ada kekuatan. Ada semua perisai menghadapi..Apa saja rintangan melanda.Kunci bahagia pasangan suami isteri.Bukan pada paras rupa.Bukan pada timbunan harta.Bukan pada hidup yang mewah. Bukan pada pakaian.Kunci bahagia suami isteri Ialah kejujuran dan kesefahaman.Dalam meneruskan bahtera rumahtangga.Suami hargai dan fahami isteri,Isteri hargai dan fahami suami. Bila kedua kesefahaman bertaut InshaAllah rumahtangga.Akan menuju bahagia dan harmoni.Apabila kesefahaman dan keikhlasan.Diracun dipadamkan oleh ego.Ego suami, ego isteri.Pasti lah akan sirna kebahagian dan keharmonian itu..Justru itu binalah kesefahaman Demi menjaga kebahagiaan dalam kehidupan serumahtangga.

Hakcipta@Etuza

Catat Ulasan

6 Ulasan

  1. Moga pasangan di atas kekal hingga ke akhirnya, aaminn..

    Nota: Laman ini makin kemas dan menarik, tahniah Cikgu..

    BalasPadam
  2. betul tue....wah dah berubah lagi wajah blog..pandai etuza buat

    BalasPadam
  3. Umy dan Mv terima kasih banyak2 selalu beri sokongan, saya sudah lama berbelog tapi hehehehe tak mahu belajar, malu bila tengok tamplet Blog Etuza semak, dan hahaha still semak. tak tau lah Etuza suka tengok blog ni warn-warni, bukan jg Etuza ni arts degsin pun..melukis mewarna pun tak tahu ..tapi minat berwarna-warni blog..ceria nampak gitu..

    BalasPadam
  4. Betul tu, sokong 200% - yg penting persefahaman dan tolak ansur. Tapi jika sesekali bertekak pun bagus juga, ia peluang untuk mengkoreksi diri. Sedangkan lidah lagi tergigit apa lagi suami isteri...

    BalasPadam
  5. setuju bila ada sefahaman dan tolak ansur itu adalah antara rahsia bahagia rumah tangga :-)

    BalasPadam
  6. Sebenarnya saya suka tengok gambar Cikgu suami isteri, sejuk mata memandang..

    BalasPadam

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.