Umpama Berjuang Di Medan Perang

Asalamualaikum & salam sejahtera semua.


Minta bantu buat tutorial bagaimana nak kembalikan Pesona Etuza agar bertuan kembali.
Terlalu bersyukur mengenali blogger ibu muda ni, yang menggelarkan dirinya Umialya. Siapa kata bina blog tak bermanfaat!. Bina blog mampu mendatangkan banyak manfaat sebenarnya. Selain mendapat teman sesama blogger, hummm!! dapat ilmu blogger itu yang paling mahal selain dapat eratkan ukuhuwa sesama muslim muslimah. Ternya umialya ni baik orangnya. Semoga dia dan keluarga bahagia selamanya, anak-anak akan membesar sebagai insan yang kamil dan sakinah. Amin.

 Entry Sebenar Blog 


Putera ke 4 Etuza sudah masuk 12 tahun dan berada di kelas tahun 6 tahun ini. Rasa ada debaran keran minggu hadapan putera Etuza Ibnu Mustaqim akan menduduki exam UPSR. Sebagi ibubapa hanya mampu berdoa dan berdoa serta memberi semangat dan peransang baginya untuk berjuang nanti menghadapi exam yang diumpamakan seperti Pergi Berjuang Di Medan Perang.
Sudah kah cukup ilmu senjata untuk bertarung dengan ujian berbentuk soalan demi soalan pada tenda 5 subjek utama UPSR sekolah rendah. Alhamdulilah solat hajat bersama rakan ibubapa yang lain telah dilangsungkan di Surau Kg. Penagatan Laut. Dengan harapan semoga mereka yang mengambil UPSR dimudahkan untuk menjawab.
Pesan untuk semua ada di gambar amalan ibubapa kala anak-anak hadapi peperiksaan.Mari amalkan mulai sekarang untuk berlatih dan berlatih. Kita mahukan yang terbaik untuk anak, doa dan rohani kita bersama anak-anak kita semasa berjuang hadapi exam UPSR.  InshaAllah semoga puteraku Ibnu Mustaqim beroleh kejayaan dan mampu memperbaiki keputusan UPSR sebenar dan mendapat keputusan cemerlang apabila diumumkan. Putera Etuza merupakan murid atau calon UPSR di sekolah Etuza antara 10 target terbaik scor 5 A UPSR tahun 2014. Harap dapat keputusan dengan cemerlang, begitu juga dengan rakan-rakannya yang lain. Amin.





Catat Ulasan

4 Ulasan

  1. Buat Putera ke 4, moga dapat kecemerlangan di dalam UPSR.. Insya Allah adik boleh..

    Nota: Saya cuba seadanya, sekurang2nya dapat ilmu baru.. try & error..

    Mungkin Cik Rose Cute boleh membantu bab2 setting ni.. cuba Cikgu mohon bantuan dia..

    BalasPadam
  2. terima kasih Umi ..inshaAllah. Segan dah sama dia

    BalasPadam
  3. mesti x sabar nk tahu result kan..adik JM yg bongsu jugak menduduki UPSR tahun ni

    BalasPadam

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.