Kaum Adam Kopi Kopi Juga

Aduhai Kopi 
( Sila klik banner kopi untuk info lebih lanjut )

KUALA LUMPUR: Minuman kopi dicampurkan dengan perangsang seks seperti Sildenafil ibarat membeli 'Viagra tanpa preskripsi doktor.'Penggunaan bahan yang diklasifikasikan racun berjadual itu akan membahayakan nyawa pengguna sehingga boleh membawa maut.
"Sildenafil Analog ini sebahagian daripada molekulnya diubah dan berbahaya. Kajian tak dilakukan dan kita tidak tahu kesannya, tetapi dicampurkan dalam kopi sebelum dijual. Ini yang bahaya," katanya kepada BH ketika mengulas mengenai insiden di Kampung Baru Subang itu.
Media semalam melaporkan mangsa berusia 36 tahun mengambil minuman itu yang dibancuh isterinya sebelum tidur Ahad lalu.Mangsa mengalami muntah berulang kali dan sesak nafas kira-kira dua jam kemudian sebelum disahkan meninggal dunia.Sumber berkata, pihak menjual minuman yang dilarang penjualannya selepas disahkan mengandungi bahan terlarang, boleh dikenakan tindakan di bawah Akta Racun 1952
( Sumber dipetik dari Berita Harian Online )
Etuza hendak pesan pada diri sendiri mari kita sebagai kaum Adam bernama lelaki berhati-hati. Usag terpedaya pada produk berasaskan kopi yang dipromot di supermarket atau kepada individu yang memberi info bila minum meransang seks lelaki. Pelihara lah diri dari anasir yang merosakkan kesihatan diri. Hargai yang Allah beri.InshaAllah selamat di Dunia dan di Akhirat.
Hakcipta@Etuza

Catat Ulasan

6 Ulasan

  1. Assalamualaikum dan singgah ptg Cikgu...nama2 minuman tu tak penah jumpa lagi...hehe...terima kasih atas perkongsiaan ini dan dapatlah kita semua mengetahui jenama kopi yang merbahaya...

    BalasPadam
  2. Assalam... mengambil ubat-ubatan yg dicampur mcm tu mmg merbahayakan.. nasib tak baik, boleh memudaratkan & meninggalkan kesan mendalam kpd keluarga. Peringatan buat kita semua.
    T kasih sudi singgah & saya follow sini juga ye.. salam ukhwah.. :)

    BalasPadam
  3. mama tak boleh makan kopi lah.. mabuk..

    BalasPadam
  4. ramai lelaki diluar sana lbh percayakan ubat2an mcm tu dari pergi jumpa doktor jika ada masalah..

    BalasPadam
  5. jom beralih ke susu kambing..minumn sunnah :-)

    BalasPadam
  6. Macam2 jenis kopi sekarang ini kan?

    BalasPadam

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.