Antara Tips Bisnes Online


 Asalamualaikum semua. Alhamdulillah ada kesempatan seketika di maya internet sebelum balik dari tempat kerja.

Menyelongkar ke internet maya, huuuu!!! banyaknya peluang berbisnes sebenarnya, semua hanya dengan klik dihujung jari. Suka hati anda nak klik mana untuk daftar mana-mana organisasi yang menyediakan peluang bisnes. Janji ada produk ada benda nak dibeli dan dijual mesti ada pelanggan yang hendak kan produk tersebut.
Etuza dalam hal ini tidak perlulah banyak cakapkan, hanya mencadangkan kepada teman maya kepada pembaca yang ramai di luar sana, cubalah berfikir bertindak menyertai mana-mana bisnes secara online. 
Ha ini Etuza hendak kongsikan pengalaman Etuza mencuba sesuatu yang baru, dengan menyertai bisnes online . Kebetulan bersempena sambutan Hari Guru peringkat sekolah Etuza, maka Etuza mencari hadiah untuk rakan guru yang lain. Etuza terjumpa satu facebook yang menyediakan pelbagai barangan jualan seperti pen sempena hari guru. Etuza menghubungi admin facebook tersebut dan terjadilah bisnes antara kami.
Diringkaskan entry ini, ha inilah pen Selamat hari Guru yang berjaya Etuza oder di Facebook tersebut. Sorry!! lupa lah nama facebook tu, inshaAllah akan beri info.Dan yang paling menarik laris!!! sampai tidak cukup, semua berrebut-rebut nak pilih colour mana pen yang menarik tu.
Ha ini lah bukti bisnes online. Klik gambar pula ya. 

Serba 2 di ambil..untuk anak dan suami katanya.



Best!! pen menarik ni..nak tak?

Ha ini Ustazah Nurhasyima & Salfarina Hassan
juga oder..semua nak 2..
Laris tak!!!
Cubalah bisnes online...
Bagaimanapun harus diingat bahawa ada juga disiplin jika hendak bisnes online. kalau nak cuba kena tahu tips ni, sebab jika tidak sampai bila pun produk tidak akan sampai.
1. Cari barangan atau produk yang berkualiti, contoh tudung ke apa-apa yang memang orang mahu beli.
2. Tengok harganya berapa, orang kampung boleh tak bayar..
3. Kira bilangan produk tengok harga promosi..ha segeralah bank online melalui mybank to you atau masuk ke mesin ATM di bank yang dinayatakan oleh syarikat.
4. Bia nak pos kan pula kepada kawan-kawan maya, pastikan alamat tetap betul, nama betul dan mesti catat no handpone kawan kita tu. Selain itu handphone kita sendiri juga kena catat untuk rujukan pihak Pejabat Pos. Mudahlah nak hubungi kita.
5. Elakkan tidak perihatin kepada pelanggan kita, kita harus bertanggungjawab. 

Sebelum undur diri perkara no 4 dalam tips hantar produk melalui pejabat pos adalah sangat MUSTAHAK untuk dilakukan oleh anda.Selamat daftar di bisnes online.
Hakcipta@Etuza

Catat Ulasan

6 Ulasan

  1. tahniah cikgu...satu permulaan yg baik..

    BalasPadam
  2. alhamdulillah..kena berusaha teringat bahawa nabi muhammad SAW berniaga dengan Siti khadijah..kita kena ikut sunnag nabi..cari rezeki cara halal

    BalasPadam
  3. bagus tipnya..boleh digunakan...done follow cikgu

    http://ummiammararif.blogspot.com/

    BalasPadam
  4. Memang banyak biz online sekarang ni, tapi perlu berhati-hati ja. Terima aksih sebab linkkan blog CP..

    BalasPadam
  5. Terima kasih di atas pengkongsian ini..

    BalasPadam

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.