Jauhilah Budaya Bangau Oh Bangau

Kadang-kadang terfikir oleh lelaki ini, sikap sesetengah kita yakni manusia hambaNya di dunia nyata ini. Bila berdepan dengan masalah cepat menyalahkan orang lain. Ada pula yang sanggup menyalahkan Allah. Begitu cepatnya kita menunding jari ke arah orang lain kala menyalahkan orang lain, demi menutupi aib sendiri.

zaman sekarang jarang dapat kita temui manusia yang sanggup menunding dan meyalahkan diri sendiri. Allah menyatakan dalam surah Hud ayat 101, "Dan Kami tidak menzalimi mereka sebaliknya merekalah yang menzalimi diri mereka sendiri." Marilah kita fikir-fikirkan hal ini. marilah bermuhasabah diri semoga mendapat hidayah dan keberkatan hidup.


Catat Ulasan

3 Ulasan

  1. http://madey09.blogspot.com/testing komen..syukran alhamdulillah boleh dah komen2

    BalasPadam
  2. Setuju 100%, kita kena berani hadapi cabaran, jangan sesekali menuding jari ke arah orang lain bagi menutup kekhilafan sendiri.

    BalasPadam
  3. kita perlu ingat..satu jari menuding ke arah org lain..sebenanrya 4 jari lagi menuding ke arah diri sendiri..sbg peringatan buat diri JM jgk

    BalasPadam

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.