Naik Kapal Laut

Naik Kapal Laut


Asalamualaikum & Salam sejahtera. Lama benar tak muncul diarena maya ini.  Huh! terlalu lama menyepi diri, bukan tidak ada masa tetapi kekadang boleh terlupa pasward pada blog yang dibina oleh lelaki ini atau blog bernama MUSTIKA.

Dipendekkan cerita, ni nak cerita sikit pengalaman manis naik kapal laut gergasi seperti dalam gambar. Kata orang boleh mambuk laut kalau naik kapal atau bot jika perjalanan jauh di laut. Sesetenagah orang mabuk tu, tapi pengalaman Mutika naik kapal laut tak ada jumpa orang mabuk laut. Mungkin ada tetapi tak diberitahu pada Mustika, hahaha... Hari tu pergi ke Wilayah Persekutuan Labuan, naik kapal laut besar tu dalam gambar. Subahanallah....kelihatan samudera lautan, tapi kekadang laut tu kelihatan kotor lah. Lautan biru disekelililing, lepas tu kapal belayar agak perlahan membolehkan Mustika menikmati keindahan lautan luas itu.

Dalam kapal laut tu kita boleh menonton movie kat TV. Boleh terlena di tempat duduk. Terasa ombak sesekali menampar kapal laut yang kami naiki. kalap laut yang Mustika naiki bertingkat ..kalau tingkat paling bawah sarat muatan kereta-kereta yang nak di bawa ke Labuan. Di atas seolah macam dewabn besar, banyak kerusi tempat duduk, siapa lambat masuk kehabisanlah tempat duduk. Seronoklah naik kapal laut besar ni. Rasanya nak lagilah naik kapal laut. Insyaallah suatu masa nanti.


Share this:

Enter your email address to get update from Etuza.

6 ulasan

pernah juga naik kapal ni...

Salam Merdeka Cikgu Etuza....

ya salam merdeka negara kita berdaulat kan bunda

9 bulan tanpa enri baru..

Pernah naik kapal kecil jer Cikgu,itupun semasa ke Pulau Pangkor berbelas tahun lalu..

Ralat:
Apr - Okt (6 bulan jer tanpa entri baru...)

kapal laut sama x dgn feri..kalau x sama mmg JM tak pernah lain lagi lah kapal laut tu

Asalamualaikum warahmatulahi wabarakatu.Zahirkan Kata Hati Anda. Kita Satu Blogger Malaysia. Saling Berinteraksi Mengambil Ilmu Dan Memanafaatkannya. Pasti Ada Hikmah Dalam Jalinan Ukuhuwa Ini.

Google+ Followers

Label

Ucapan (432) Ceritaku (417) Berita (380) Agama (366) Dunia Blog (326) Promosi. (300) Doa (293) Info Lelaki (265) Tips Blog (265) Pengalaman (234) Anak (211) Nasihat (205) Pendidikan (201) Rasa Bahagia (182) Kasih sayang (178) Berita Keningau (169) Hadiah (149) Pelancongan (129) Gambar (120) Alam Semulajadi (116) Ekonomi (102) Segmen (101) Sejarah (101) Keluarga (83) Tentang lelaki (72) kesihatan (70) Blog (62) Isu Semasa (57) Cinta (55) Rumah tangga (52) Tumbuhan (51) Bunga (42) Resipi (41) Cari Makan (37) Motivasi (35) Nilai Moral (34) Budaya (31) Award (30) Herba (29) Sajak (28) Sahabat Blog (27) Harijadi (25) Percutian (25) Masyarakat (22) Haiwan (21) Promosi Nuffnang (20) Rasullah SAW (20) Kucing (19) Perkahwinan (19) Tips (19) Seni (18) Artis (17) Sukan (17) Sekolah (11) Petua (10) Iklan (9) Kalender (9) Bulat (8) Majlis Kahwin (8) Lanskap (7) Lirik Lagu (7) Hari Jumaat (6) Kuiz (6) Politik (6) Ikan (5) Pantun Melayu (5) Elken (4) Grafik (3) Jantung (3) Pertunangan (3) Anak Buah (2) Banjir (2) Buah (2) Takziah (2) Hari Raya (1) Makanan (1) Restoran (1) a (1)
Copyright © 2015. ETUZA - All Rights Reserved
Template Created by Kompi Ajaib Proudly powered by Blogger